Filter by:

Clear All
Min: 6,00€ Max: 15,00€
6 15

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Προβολή ως Πλέγμα Λίστα
Ταξινόμηση ανά
Εμφάνιση ανά σελίδα

ΠΟΡΤΑ Νο 12

Βασιλειάδου, Ρόμυ
Είμαι εδώ και πολεμώ το μεγαλύτερο τέρας που δημιούργησε η μοναξιά: εμένα. Ήμουν πάντοτε η μαθήτρια που δυσαρεστούσε τους δασκάλους, η κόρη που απογοήτευε τους γονείς, η ερωμένη που δυσαρεστούσε τους ερωτικούς συντρόφους. Και τώρα... Αγάπησα τον τιμωρό μου! Ακόμα τον αγαπώ! Πιστεύω πως και εκείνος είχε τις στιγμές του που χανόταν στον έρωτά του για μένα. Μετά τις εξομολογήσεις, το χέρι του κυλούσε απαλά στην πλάτη μου. Σαν να μέτραγε τα κόκαλά μου. Αργά και σταθερά χάιδευε την ψυχή μου, το άγγιγμα διαπερνούσε το δέρμα.

Είμαι εδώ και πολεμώ το μεγαλύτερο τέρας που δημιούργησε η μοναξιά: εμένα. Ήμουν πάντοτε η μαθήτρια που δυσαρεστούσε τους δασκάλους, η κόρη που απογοήτευε τους γονείς, η ερωμένη που δυσαρεστούσε τους ερωτικούς συντρόφους. Και τώρα...

Αγάπησα τον τιμωρό μου! Ακόμα τον αγαπώ! Πιστεύω πως και εκείνος είχε τις στιγμές του που χανόταν στον έρωτά του για μένα. Μετά τις εξομολογήσεις, το χέρι του κυλούσε απαλά στην πλάτη μου. Σαν να μέτραγε τα κόκαλά μου. Αργά και σταθερά χάιδευε την ψυχή μου, το άγγιγμα διαπερνούσε το δέρμα.

Με έσπρωχνε μακριά του και έπειτα με πάθος κόλλαγε το σώμα του πάνω μου. Με έσφιγγε με τόση δύναμη που κοβόταν η ανάσα μου. Το λάτρευα! Με φόβιζε! Με ερέθιζε! Μου φώναζε και μετά μου χαμογελούσε. Με αγαπούσε! Με έπιανε από το λαιμό, μου χάιδευε τα μαλλιά, έτσι ώστε να δει το πρόσωπό μου. Έπειτα, έβγαζε τη μεγάλη του γλώσσα και μου έγλειφε την κόρη του ματιού. Σαν να ήθελε να διαπεράσει βίαια όλη μου την ύπαρξη.

 

Πού μπορώ να το βρω;

ΣΤΑΒΕΝΤΟ ΚΑΙ ΣΟΦΡΑΝΟ

Δουκέλλης, Αντώνης
Είκοσι πέντε διηγήματα που εκτείνονται χρονολογικά από την εποχή του Μεσοπολέμου μέχρι σήμερα. Κάποια πικρά, θλιβερά μέχρι σπαρακτικά, άλλα ανάλαφρα και ευτράπελα. Κάθε διήγημα είναι εμπνευσμένο από πραγματικό περιστατικό, ντυμένο όμως με τη φαντασία και τη σαγήνη του μύθου. Και μια αληθινή ιστορία για τη θαλασσινή περιπέτεια ενός εφήβου που, αντί να μισήσει τη θάλασσα, την αγάπησε περισσότερο!

Είκοσι πέντε διηγήματα που εκτείνονται χρονολογικά από την εποχή του Μεσοπολέμου μέχρι σήμερα. Κάποια πικρά, θλιβερά μέχρι σπαρακτικά, άλλα ανάλαφρα και ευτράπελα. Κάθε διήγημα είναι εμπνευσμένο από πραγματικό περιστατικό, ντυμένο όμως με τη φαντασία και τη σαγήνη του μύθου. Και μια αληθινή ιστορία για τη θαλασσινή περιπέτεια ενός εφήβου που, αντί να μισήσει τη θάλασσα, την αγάπησε περισσότερο!

 

 

Πού μπορώ να το βρω;

ΤΟ ΜΕΣΟΦΟΡΙ ΠΟΥ ΧΟΡΕΥΕ

Σίδερης, Θωμάς
Τέσσερις τόποι, μία κάμαρα. Το Χαλκά Μπουνάρ, η Μασσαλία, ο Πειραιάς, το Δρομοκαΐτειο Φρενοκομείο. Τα ίχνη μιας γυναίκας από τις αρχές του περασμένου αιώνα μέχρι και τα πρώτα μετεμφυλιακά χρόνια. Μια τυχαία συνάντηση που βαφτίστηκε έρωτας και πήρε το σώμα και τη μορφή ενός αγοριού από τα "ψηλά βουνά", του Αναστάση. Ένα μεσοφόρι που χόρευε στη γούρνα της λάτρας, στην αυλή της Αντριάνας. Ο κύκλος του αίματος στις όχθες του ρέματος με τις προσφυγικές παράγκες. Ένας ξεχασμένος ιατρικός φάκελος, ο γιατρός Αριστείδης Παπαβασιλείου, η σύφιλη και η τρέλα.

Τέσσερις τόποι, μία κάμαρα. Το Χαλκά Μπουνάρ, η Μασσαλία, ο Πειραιάς, το Δρομοκαΐτειο Φρενοκομείο.

Τα ίχνη μιας γυναίκας από τις αρχές του περασμένου αιώνα μέχρι και τα πρώτα μετεμφυλιακά χρόνια. Μια τυχαία συνάντηση που βαφτίστηκε έρωτας και πήρε το σώμα και τη μορφή ενός αγοριού από τα "ψηλά βουνά", του Αναστάση. Ένα μεσοφόρι που χόρευε στη γούρνα της λάτρας, στην αυλή της Αντριάνας. Ο κύκλος του αίματος στις όχθες του ρέματος με τις προσφυγικές παράγκες. Ένας ξεχασμένος ιατρικός φάκελος, ο γιατρός Αριστείδης Παπαβασιλείου, η σύφιλη και η τρέλα.

ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ

Μπάσιου, Αντιγόνη
Η Λυδία. Παιδί, μαμά, φίλη, συνάδελφος, σύντροφος και ερωμένη. Ένας άνθρωπος κι αυτή. Μια λέξη ακόμη. Μια ιστορία. Μια άλλη ματιά. Το δικό της φως. Το δικό της σκοτάδι. Μια βόλτα η ζωή κι αυτή κρατούσε τη δική της απ' το χέρι. Υπάρχει άραγε πιο σημαντικός, ομορφότερος και δυσκολότερος ρόλος από αυτόν που στη ζωή σου θα κληθείς να παίξεις;

Είμαστε όλοι άνθρωποι. Κι έχουμε ο καθείς μια ιστορία. Ζούμε όλοι μαζί, υπάρχουμε για λίγο, χανόμαστε για πάντα. Λέξεις σε ένα σταυρόλεξο που δε σταματά - συνεχίζει, απλώνει, ανανεώνεται.

Η Λυδία. Παιδί, μαμά, φίλη, συνάδελφος, σύντροφος και ερωμένη. Ένας άνθρωπος κι αυτή. Μια λέξη ακόμη. Μια ιστορία. Μια άλλη ματιά. Το δικό της φως. Το δικό της σκοτάδι. Μια βόλτα η ζωή κι αυτή κρατούσε τη δική της απ' το χέρι. Υπάρχει άραγε πιο σημαντικός, ομορφότερος και δυσκολότερος ρόλος από αυτόν που στη ζωή σου θα κληθείς να παίξεις;

Esse quam videri - Να είσαι παρά να φαίνεσαι!

Κικέρων

 

Πού μπορώ να το βρω;

Σταυρόλεξο, της Αντιγόνης Μπάσιου - Αθηνόραμα 19/2/2019

ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΣΥΜΕΩΝΙΔΗ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ ΓΙΑ ΤΟ "ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ" ΤΗΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ ΜΠΑΣΙΟΥ

ΤΟ ΑΙΜΑ ΠΙΣΩ

Ευαγγελινός, Βαγγέλης
Ο Βαγγέλης γυρνάει τους δρόμους της Αθήνας με ένα μικρό φίατ, φτιάχνοντας τους πελάτες του με χόρτο που προμηθεύεται από δυο μεσήλικα αδέρφια. Αφού κερδίσει την εύνοιά τους, μπαινοβγαίνει τακτικά μέσα στο σπίτι τους και εισάγεται στον κόσμο τους. Βυθιζόμενος όλο και περισσότερο σε μια καθημερινότητα με παράνομους, πρώην και νυν πρεζάκια, νταβατζήδες και ψευτονονούς, έρχεται αντιμέτωπος με την έλλειψη νοήματος της κοινωνίας του περιθωρίου και του κόσμου που την περιβάλλει, και συνειδητοποιεί πως έχει χάσει πολλές μάχες και πρέπει να πάρει το αίμα του πίσω.

Ο Βαγγέλης γυρνάει τους δρόμους της Αθήνας με ένα μικρό φίατ, φτιάχνοντας τους πελάτες του με χόρτο που προμηθεύεται από δυο μεσήλικα αδέρφια. Αφού κερδίσει την εύνοιά τους, μπαινοβγαίνει τακτικά μέσα στο σπίτι τους και εισάγεται στον κόσμο τους.

Βυθιζόμενος όλο και περισσότερο σε μια καθημερινότητα με παράνομους, πρώην και νυν πρεζάκια, νταβατζήδες και ψευτονονούς, έρχεται αντιμέτωπος με την έλλειψη νοήματος της κοινωνίας του περιθωρίου και του κόσμου που την περιβάλλει, και συνειδητοποιεί πως έχει χάσει πολλές μάχες και πρέπει να πάρει το αίμα του πίσω.

 

ΤΟ ΑΛΛΟΘΙ

Μπαχά, Άννα
Μια γυναίκα δε θα διστάσει να χρησιμοποιήσει σαν άλλοθι το μεγαλύτερο έρωτα της ζωής της, για να μπορέσει να δικαιολογηθεί στον εαυτό της για όσα έχει και δεν έχει κάνει, αλλά βαθιά μέσα της κυρίως να εκδικηθεί τον αυταρχικό πατέρα της. Να εκδικηθεί πάνω απ' όλα τον ίδιο της τον εαυτό, χωρίς να μπορεί καν να το αντιληφθεί. Μια άγνωστη που στ' αλήθεια πιστεύει πως μπορεί να νικήσει τη ζωή μόνο με το θάνατό της, το φως μόνο με το σκοτάδι, τη χαρά μόνο με τη θλίψη. Ένα άλλοθι που είναι αρκετό για να απαλύνει τον πόνο της και να κάνει τα πάντα να μοιάζουν για κείνη λιγότερο παράλογα, λιγότερο σκοτεινά.

Μια γυναίκα δε θα διστάσει να χρησιμοποιήσει σαν άλλοθι το μεγαλύτερο έρωτα της ζωής της, για να μπορέσει να δικαιολογηθεί στον εαυτό της για όσα έχει και δεν έχει κάνει, αλλά βαθιά μέσα της κυρίως να εκδικηθεί τον αυταρχικό πατέρα της. Να εκδικηθεί πάνω απ' όλα τον ίδιο της τον εαυτό, χωρίς να μπορεί καν να το αντιληφθεί.

Μια άγνωστη που στ' αλήθεια πιστεύει πως μπορεί να νικήσει τη ζωή μόνο με το θάνατό της, το φως μόνο με το σκοτάδι, τη χαρά μόνο με τη θλίψη. Ένα άλλοθι που είναι αρκετό για να απαλύνει τον πόνο της και να κάνει τα πάντα να μοιάζουν για κείνη λιγότερο παράλογα, λιγότερο σκοτεινά.

15 ΣΦΑΙΡΕΣ ΑΝΑΖΗΤΟΥΝ ΘΥΜΑΤΑ

Συλλογικό

Στο παρόν βιβλίο, βρίσκονται τα αποδεικτικά στοιχεία ενός σοβαρού, ειδεχθούς εγκλήματος. Είναι πολλοί και κυκλοφορούν ελεύθεροι εκεί έξω, άνθρωποι καθημερινοί, δεν τους υποψιάζεται κανείς, μερικοί από δαύτους είναι μπουζουριασμένοι σε αυτήν εδώ την συλλογή. Οι υποψίες μας ήταν βάσιμες εξαρχής, η αγάπη για την συγγραφή αστυνομικής λογοτεχνίας διψάει για κατ' εξακολούθηση εγκλήματα. Και το χειρότερο της υποθέσεως; Συνοδεύεται με πολύ ταλέντο. Ό,τι πιο ευχάριστο!

Έκδοση με τα 15 διηγήματα που διακρίθηκαν στον α΄ διαγωνισμό αστυνομικού διηγήματος των Εκδόσεων Άπαρσις και της ΕΛΣΑΛ.

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

Χριστοφοράτου, Ελένη

Άνθρωποι καθημερινοί που βασανίζονται από απέλπιδους έρωτες, απόρριψη από πρόσωπα αγαπημένα, απώλειες, κακοδαιμονίες, περιθωριοποίηση, πάθη, και πολλά μετέωρα ερωτήματα...

Πώς αποδίδει φόρο τιμής ένας ανάπηρος σε έναν άλλον; Πού μπορεί να φτάσει ένας άστεγος που του παίρνουν το παγκάκι; Πώς ένας πατέρας προσπαθεί να κρατήσει δίπλα του την νεκρή του κόρη; Πότε μια θηλιά στον λαιμό είναι ο καλύτερος δρόμος; Τι μπορεί να σκέφτεται μια πληγωμένη γυναίκα κοιτώντας έναν κάδο ανακύκλωσης;