Filter by:

Clear All
Min: 6,00€ Max: 15,00€
6 15

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Προβολή ως Πλέγμα Λίστα
Ταξινόμηση ανά
Εμφάνιση ανά σελίδα

ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ

Μπάσιου, Αντιγόνη
Η Λυδία. Παιδί, μαμά, φίλη, συνάδελφος, σύντροφος και ερωμένη. Ένας άνθρωπος κι αυτή. Μια λέξη ακόμη. Μια ιστορία. Μια άλλη ματιά. Το δικό της φως. Το δικό της σκοτάδι. Μια βόλτα η ζωή κι αυτή κρατούσε τη δική της απ' το χέρι. Υπάρχει άραγε πιο σημαντικός, ομορφότερος και δυσκολότερος ρόλος από αυτόν που στη ζωή σου θα κληθείς να παίξεις;

Είμαστε όλοι άνθρωποι. Κι έχουμε ο καθείς μια ιστορία. Ζούμε όλοι μαζί, υπάρχουμε για λίγο, χανόμαστε για πάντα. Λέξεις σε ένα σταυρόλεξο που δε σταματά - συνεχίζει, απλώνει, ανανεώνεται.

Η Λυδία. Παιδί, μαμά, φίλη, συνάδελφος, σύντροφος και ερωμένη. Ένας άνθρωπος κι αυτή. Μια λέξη ακόμη. Μια ιστορία. Μια άλλη ματιά. Το δικό της φως. Το δικό της σκοτάδι. Μια βόλτα η ζωή κι αυτή κρατούσε τη δική της απ' το χέρι. Υπάρχει άραγε πιο σημαντικός, ομορφότερος και δυσκολότερος ρόλος από αυτόν που στη ζωή σου θα κληθείς να παίξεις;

Esse quam videri - Να είσαι παρά να φαίνεσαι!

Κικέρων

 

Πού μπορώ να το βρω;

Σταυρόλεξο, της Αντιγόνης Μπάσιου - Αθηνόραμα 19/2/2019

ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΣΥΜΕΩΝΙΔΗ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ ΓΙΑ ΤΟ "ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ" ΤΗΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ ΜΠΑΣΙΟΥ

THE SOUND OF TOWN

Καραναστάσης, Νικόλας
Διαβάζω την ταμπέλα· δωρεάν ασύρματο δίκτυο. Οι άνθρωποι κολλημένοι πάνω από τα κινητά τους, κανείς δεν κοιτάζει τον άλλο στα μάτια. Ούτε ένα χαμόγελο, μια καλημέρα. Μόνο ο χαρακτηριστικός ήχος, όταν τα δάχτυλα ακουμπούν την οθόνη αφής. Κάπου διάβασα ότι εάν ο Θεός θυμώσει, μπορεί να καταστρέψει το σύμπαν σε ένα λεπτό. Τελικά δεν είναι δύσκολο, τραβά απλά το καλώδιο! Επόμενη στάση Κατεχάκη, πάλι έχασα τον σταθμό διαβάζοντας τα mail μου.

«Διαβάζω την ταμπέλα· δωρεάν ασύρματο δίκτυο. Οι άνθρωποι κολλημένοι πάνω από τα κινητά τους, κανείς δεν κοιτάζει τον άλλο στα μάτια. Ούτε ένα χαμόγελο, μια καλημέρα. Μόνο ο χαρακτηριστικός ήχος, όταν τα δάχτυλα ακουμπούν την οθόνη αφής.

Κάπου διάβασα ότι εάν ο Θεός θυμώσει, μπορεί να καταστρέψει το σύμπαν σε ένα λεπτό. Τελικά δεν είναι δύσκολο, τραβά απλά το καλώδιο! Επόμενη στάση Κατεχάκη, πάλι έχασα τον σταθμό διαβάζοντας τα mail μου.»

Είκοσι τρεις μικρές ιστορίες του Νικόλα Καραναστάση από την καρδιά της Αθήνας, με τη συνοδεία των φθαρμένων εικόνων της Σόνιας Πουλή.

Πού μπορώ να το βρω;

ΓΕΡΝΑ, ΣΚΛΑΒΟΙ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΤΩΝ

Δουκέλλης, Αντώνης
Την εποχή που κυβερνήτης της Μυτιλήνης είναι ο γιος του πρώτου αυθέντη της, του Γενοβέζου έμπορου-πειρατή Φραγκίσκου Γατελούζου, το βράδυ μιας Μεγάλης Παρασκευής, Τούρκοι πειρατές εξορμούν εναντίον ενός παραθαλάσιου χωριού του Κόλπου Καλλονής και αιχμαλωτίζουν όλο το εκκλησίασμα του ναού που παρακολουθούσε τα Άγια Πάθη. Δυο αδέλφια είναι μέσα στους άμοιρους σκλάβους, χωρίζονται βίαια και γνωρίζουν μεγάλες ταλαιπωρίες μακριά απ' την πατρίδα τους. Θέτουν ως σκοπό της ζωής τους να ξανασμίξουν, αψηφώντας τις οδυνηρές περιπέτειες που τους επιφυλάσσει η μοίρα...

Τον 14ο αιώνα οι Τούρκοι έχουν καταλάβει σχεδόν ολόκληρη τη Μικρά Ασία. Εμιράτα ξεφυτρώνουν εδώ και κει και προσπαθούν να εδραιώσουν την κυριαρχία τους, έχοντας συνεχείς συγκρούσεις με τις δυνάμεις του Βυζαντίου. Οι Τούρκοι επεκτείνονται και στη θάλασσα, αρχικά με ρεσάλτα από τη στεριά σε μικρά σκάφη και σιγά-σιγά γιγαντώνονται και γίνονται αιμοβόροι πειρατές, κύριοι μεγάλων γαλερών.

Την εποχή που κυβερνήτης της Μυτιλήνης είναι ο γιος του πρώτου αυθέντη της, του Γενοβέζου έμπορου-πειρατή Φραγκίσκου Γατελούζου, το βράδυ μιας Μεγάλης Παρασκευής, Τούρκοι πειρατές εξορμούν εναντίον ενός παραθαλάσιου χωριού του Κόλπου Καλλονής και αιχμαλωτίζουν όλο το εκκλησίασμα του ναού που παρακολουθούσε τα Άγια Πάθη. Δυο αδέλφια είναι μέσα στους άμοιρους σκλάβους, χωρίζονται βίαια και γνωρίζουν μεγάλες ταλαιπωρίες μακριά απ' την πατρίδα τους. Θέτουν ως σκοπό της ζωής τους να ξανασμίξουν, αψηφώντας τις οδυνηρές περιπέτειες που τους επιφυλάσσει η μοίρα...

Παράλληλα με τη μυθοπλασία, ξεδιπλώνεται σε αδρές γραμμές το φαινόμενο της πειρατείας στο Αρχιπέλαγος, στην Άσπρη Θάλασσα και γενικά στη Μεσόγειο: Οι συγκρούσεις ανάμεσα στις θαλασσοκράτειρες πόλεις-κράτη Γένοβα και Βενετία, ο ανταγωνισμός τους για τα πλούσια αγαθά της Ανατολής από την Κρήτη έως τον Εύξεινο Πόντο, που αποκτούν με όρους εμπορίου αλλά κυρίως με τη βία.

Ένα από τα εμπορεύσιμα αγαθά για τα οποία ανταγωνίζονται Γενοβέζοι, Βενετοί και Τούρκοι, είναι οι σκλάβοι. Μια γλαφυρή αφήγηση για τους όρους λειτουργίας και τη φρικτή εικόνα του σκλαβοπάζαρου της Αμμοχώστου, δείχνει την ανθρώπινη αναλγησία μπροστά στο κέρδος και τη δύναμη. Κι όλα αυτά, καθώς η μεγάλη και ένδοξη Αυτοκρατορία του Βυζαντίου φθίνει και οδεύει προς το τέλος της μέσα σε ανταγωνισμούς, δολοπλοκίες και παράταιρες συμμαχίες με τους εχθρούς της.

Πού μπορώ να το βρω;

"Γέρνα" του Αντώνη Δουκέλη - Μάγδα Παπαδημητρίου-Σαμοθράκη, ΒΟΟKIA.GR

ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ

Συμεωνίδης, Γιάννης
Ο «κάτι περισσότερο από συγγραφέας» Πέτρος Αργυρίου είχε κατακτήσει τα πάντα: δόξα, χρήματα, ερωτικές συντρόφους, χιλιάδες θαυμαστές. Πάνω απ’ όλα, είχε κατακτήσει την απλόχερη εύνοια του επικεφαλής του ολοκληρωτικού Καθεστώτος – και τη σύζυγό του. Στην απέλπιδα προσπάθειά του να αποκρύψει τον δεσμό, το βράδυ της ολοκληρωτικής αποθέωσής του, θα ψελλίσει ένα αστείο για τη δημοκρατία που θα αποδειχτεί η μοναδική αντιστασιακή πράξη της ζωής του. Θα καταφέρει ο συγγραφέας να ξεφύγει από την οργή του Τραπεζιτάρχη, αλλά και των επαναστατικών ομάδων που αγωνίζονται για την ανατροπή του;

Ο «κάτι περισσότερο από συγγραφέας» Πέτρος Αργυρίου είχε κατακτήσει τα πάντα: δόξα, χρήματα, ερωτικές συντρόφους, χιλιάδες θαυμαστές. Πάνω απ’ όλα, είχε κατακτήσει την απλόχερη εύνοια του επικεφαλής του ολοκληρωτικού Καθεστώτος – και τη σύζυγό του.

Στην απέλπιδα προσπάθειά του να αποκρύψει τον δεσμό το βράδυ της ολοκληρωτικής αποθέωσής του, θα ψελλίσει ένα αστείο για τη δημοκρατία που θα αποδειχτεί η μοναδική αντιστασιακή πράξη της ζωής του. Θα καταφέρει ο συγγραφέας να ξεφύγει από την οργή του Τραπεζιτάρχη, αλλά και των επαναστατικών ομάδων που αγωνίζονται για την ανατροπή του;

Ο Γιάννης Συμεωνίδης μας προσφέρει ένα συναρπαστικό χρονικό των πολιτικών εξελίξεων στην Ελλάδα των επόμενων δεκαετιών, οι οποίες δεν είναι τόσο μακριά όσο φαίνονται.

Πού μπορώ να το βρω;

Κριτικές

Γιάννης Τριάντης, Δικτατορία: Διαρκές ψυχαναλυτικό κέντημα

Βασίλης Καλαμαράς, Η δικτατορία της ιδεολογίας

ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ

Ολυμπίου, Κυριάκος
Συνεχείς εξερευνήσεις στα άδυτα της αθηναϊκής αλλά και της κυπριακής κοινωνίας. Μέσα απ' αυτές διαγράφονται με σαφήνεια η διασημότητα και η αναγνωρισιμότητα, οι μηχανισμοί αλλά και τα τερτίπια όλων των συμμετεχόντων. Το νήμα αρχίζει να ξετυλίγεται, ώσπου ένα απρόσμενο στοιχείο εμφανίζεται. Η όλη τροπή της υπόθεσης αγγίζει την παράνοια.

Ένα παράνομο ερωτικό ζευγάρι, γόνοι γνωστών οικογενειών, δολοφονείται στο Ξενοδοχείο Φεγγάρι. Ένα αίνιγμα προς επίλυση. Ένα πέπλο μυστηρίου με τροπές και ανατροπές, με πρόσωπα της υψηλής κοινωνίας να βρίσκονται μπλεγμένα. Η πλοκή, το παρελθόν των χαρακτήρων μέσα σε μια εσωτερική ενοχή, δένονται σε μια αδιάκοπη δράση και καταλήγουν σε μια τελική ανατροπή. Ο αστυνόμος Άγγελος Αγγέλου και ο αστυνομικός συντάκτης Άρης Σάββα ενώνουν τις δυνάμεις τους για να βρουν την άκρη του νήματος και να εξιχνιάσουν την υπόθεση, χρησιμοποιώντας τις γνώσεις και τη διαίσθησή τους!

Συνεχείς εξερευνήσεις στα άδυτα της αθηναϊκής αλλά και της κυπριακής κοινωνίας. Μέσα απ' αυτές διαγράφονται με σαφήνεια η διασημότητα και η αναγνωρισιμότητα, οι μηχανισμοί αλλά και τα τερτίπια όλων των συμμετεχόντων. Το νήμα αρχίζει να ξετυλίγεται, ώσπου ένα απρόσμενο στοιχείο εμφανίζεται. Η όλη τροπή της υπόθεσης αγγίζει την παράνοια.

Θα μπορέσουν τελικά να λύσουν το μυστήριο του διπλού φονικού;

Πού μπορώ να το βρω;

 

ΕΝΑ ΠΗΓΑΔΙ ΓΕΜΑΤΟ ΠΟΥΛΙΑ

Σακοράφα, Τζένη
Οι πίνακες ζωντανεύουν στα μάτια της. Τα πουλιά πετούν έξω απ' το πηγάδι και σφηνώνουν μες στην καρδιά της Μυρτώς, σαν ξεθωριασμένες αναμνήσεις που παίρνουν σάρκα και οστά στην κάμαρη του ψυχιατρείου.

Οι πίνακες ζωντανεύουν στα μάτια της. Τα πουλιά πετούν έξω απ' το πηγάδι και σφηνώνουν μες στην καρδιά της Μυρτώς, σαν ξεθωριασμένες αναμνήσεις που παίρνουν σάρκα και οστά στην κάμαρη του ψυχιατρείου.

Η ανάδυσή της ξεκινά. Δυο διαφορετικοί κόσμοι ενώνονται κι εκείνη πορεύεται προς το φως, έχοντας οδηγό τη ρήση της Αντιγόνης στη ζαλισμένη της ψυχή: Δε γεννήθηκα για να μισώ, αλλά για ν' αγαπώ.

Πού μπορώ να το βρω;

Κριτική: Λυτρωτική γραφή που καθηλώνει, Χρύσα Νικολάκη (tovivlio.net)

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΓΥΡΙΣΕ ΑΠΟ ΤΗ ΡΩΜΗ

Παυλικιάνης, Κωνσταντίνος
«Ο Άνθρωπος Που Γύρισε Από Τη Ρώμη» είναι ένας ταξιδιωτικό μυθιστόρημα που μέσα από μία ερωτική ιστορία αφηγείται τις ιστορίες, τους θρύλους και τις παραδόσεις κάθε πιθανής και απίθανης γωνίας της Αιώνιας Πόλης. Ο αφηγητής της ιστορίας ταξιδεύει μόνος του για τη Ρώμη. Στο αεροπλάνο γνωρίζει μία Ιταλίδα καλλονή, αλλά και ευφυή γυναίκα, την Κριστίνα Μπέλα. Εκείνη του ζητάει να της κάνει μία χάρη και ως αντάλλαγμα θα γίνει η ξεναγός του για έξι μέρες. Εκείνος δέχεται, στην πορεία την ερωτεύεται αλλά υπόσχεται στον εαυτό του να μην απατήσει την αγαπημένη του σύζυγο. Όμως κάθε μέρα που περνάει γίνεται όλο και πιο δύσκολο να τηρήσει την υπόσχεσή του…

«Ο Άνθρωπος Που Γύρισε Από Τη Ρώμη» είναι ένας ταξιδιωτικό μυθιστόρημα που μέσα από μία ερωτική ιστορία αφηγείται τις ιστορίες, τους θρύλους και τις παραδόσεις κάθε πιθανής και απίθανης γωνίας της Αιώνιας Πόλης. Ο αφηγητής της ιστορίας ταξιδεύει μόνος του για τη Ρώμη. Στο αεροπλάνο γνωρίζει μία Ιταλίδα καλλονή, αλλά και ευφυή γυναίκα, την Κριστίνα Μπέλα. Εκείνη του ζητάει να της κάνει μία χάρη και ως αντάλλαγμα θα γίνει η ξεναγός του για έξι μέρες. Εκείνος δέχεται, στην πορεία την ερωτεύεται αλλά υπόσχεται στον εαυτό του να μην απατήσει την αγαπημένη του σύζυγο. Όμως κάθε μέρα που περνάει γίνεται όλο και πιο δύσκολο να τηρήσει την υπόσχεσή του…

 

Πού μπορώ να το βρω;

ΘΕΜΑΤΟΦΥΛΑΚΕΣ ΛΟΓΩ ΤΕΧΝΩΝ- Συνέντευξη με τον Κων/νο Παυλικιάνη

ΣΗΜΑΔΙ ΑΔΥΝΑΜΙΑΣ

Τσέλιου-Παππά, Σωτηρία
Μετά από είκοσι χρόνια γάμου, ο άντρας μου δεν άντεχε την ακαταστασία μου, την αταξία στην ντουλάπα και στα συρτάρια του, τα υπολείμματα κρέμας στο πρόσωπό μου, τα πινέλα και τους καμβάδες μου. Ζητούσε την ελευθερία του. Τα λόγια του κάθε λίγο τα διέκοπταν σιωπές, που έμεναν για ώρα ανοιχτές, και τότε ακούγαμε τους χτύπους του εκκρεμούς που είχαμε αγοράσει στο γαμήλιο ταξίδι μας στην Ελβετία.

Μετά από είκοσι χρόνια γάμου, ο άντρας μου δεν άντεχε την ακαταστασία μου, την αταξία στην ντουλάπα και στα συρτάρια του, τα υπολείμματα κρέμας στο πρόσωπό μου, τα πινέλα και τους καμβάδες μου. Ζητούσε την ελευθερία του. Τα λόγια του κάθε λίγο τα διέκοπταν σιωπές, που έμεναν για ώρα ανοιχτές, και τότε ακούγαμε τους χτύπους του εκκρεμούς που είχαμε αγοράσει στο γαμήλιο ταξίδι μας στην Ελβετία. Μίλαγε αργά, με το κεφάλι χαμηλωμένο, και συχνά έχανε τον ειρμό του. Εγώ πάλι νόμιζα πως άκουγα τις λέξεις, που κρέμονταν αβέβαιες πάνω από το κοτόπουλο, να πέφτουν αμάσητες πάνω στο τραπεζομάντιλο. Τα ερωτηματικά που ανέβαιναν στο στόμα μου τα έκανα τελείες και τα κατάπινα. Δεν είχαν καμιά σημασία τα σημεία στίξεως σ’ έναν χωρισμό, σκεφτόμουν.

 

Πού μπορώ να το βρω;