RSS

Νέα

Η βιβλιοπαρουσίαση μιας επανέκδοσης έργου που ξεπερνά τον ένα αιώνα, από τότε που γράφτηκε, γεννά μερικές εύκολα εννοήσιμες υποχρεώσεις. Στις πλάτες μου πέφτει να τις πραγματοποιήσω και σε σάς εναπόκειται η κρίση για το πόσο επιτυχής θα είναι η προσπάθεια. Δεν παρέλκει, αλλά θεωρώ αρκετά τα όσα ακούστηκαν ήδη για το συγγραφέα Εμμ.Λυκούδη. Θα αναφερθώ, ξεκινώντας, στην ομάδα που εμπνεύστηκε, ετοίμασε και έδωσε προς επανέκδοση την « Τυφλή Δικαιοσύνη» και τα άλλα δύο συνεπανεκδοθέντα κείμενα.
Πέντε διηγήματα περιέχει η συλλογή του πρωτοεμφανιζόμενου Ανδρέα Κότσυφα. Ο τίτλος του βιβλίου από το τελευταίο διήγημα «Η ύστατη ύλη», το λατινικό Ultima Materia, η ύλη δηλαδή που αναζήτησαν οι Αλχημιστές ως ελιξίριο κατά του θανάτου. Μάταιος κόπος βέβαια, εγωιστικός κι επικίνδυνος. Ωστόσο, οι ήρωες των πέντε διηγημάτων αναζητούν το αλλόκοτο, το μυστηριώδες, το κρυμμένο από τα φώτα, στο μεταίχμιο μεταξύ θανάτου και ζωής. Το αναζητούν στις κατακόμβες του Trastevere της Αρχαίας Ρώμης, στον λαβύρινθο των υπόγειων στοών του Παρισιού που πρώτος ανέδειξε ο Βίκτωρ Ουγκώ, το αναζητούν κάτω από τις επιφάνειες πινάκων ζωγραφικής, σε ορυχεία, σε εγκαταλειμμένες, νοτισμένες από υγρασία και μούχλα επαύλεις.
Η συγγραφέας Κατερίνα Ανωγειανάκη διεισδύει στις κλειστές πόρτες και μας φέρνει έντεκα διηγήματα, που μας ευαισθητοποιούν, μας θυμώνουν και μας συγκινούν. Γυναίκες της διπλανής πόρτας είναι όλες οι ηρωίδες, σε ιστορίες, που μπορεί να είναι αληθινές ή που μυθοπλάθονται από την συγγραφέα μέσα από όσα άκουσε ή βίωσε, με ρεαλιστικό τρόπο και ιδιαίτερα ελκυστική γραφή.
Ο Δημήτρης Φούτσιας είναι είναι από τους νέους συγγραφείς που κυνηγάνε την επιτυχία και δεν επαναπαύονται στο ταλέντο τους. Αυτό σημαίνει ότι τα τελευταία χρόνια έχει πάρει μέρος και έχει διακριθεί σε εργαστήρια συγγραφής θεατρικών έργων με αποτέλεσμα να έχει ήδη στο βιογραφικό του δύο ανεβάσματα έργων του, το "Ριγκολιό" που παίχτηκε στο θέατρο Φάμπρικα σε δική του σκηνοθεσία, ερμηνεύοντας παράλληλα τον ένα ρόλο και το "Meatball" το οποίο διακρίθηκε μέσα από το εργαστήριο συγγραφής στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης και ανέβηκε στο θέατρο Αλίκη το 2020, όμως λόγω των συνθηκών της καραντίνας δεν του δόθηκε, επαρκώς, η ευκαιρία να παρουσιαστεί στο κοινό.