Filter by:

Clear All
Min: 8,00€ Max: 15,00€
8 15

ΔΙΕΘΝΕΣ ΘΕΑΤΡΟ

Προβολή ως Πλέγμα Λίστα
Ταξινόμηση ανά
Εμφάνιση ανά σελίδα

ΒΡΕΧΕΙ ΣΤΗ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ

Miro, Pau
Η Λάλι είναι μια πόρνη που ζει κοντά στο λιμάνι με τον Κάρλος, άνεργο εραστή και προαγωγό της. Έχει έναν τακτικό πελάτη, τον Νταβίντ, ιδιοκτήτη βιβλιοπωλείου, που είναι παντρεμένος αλλά η γυναίκα του είναι ετοιμοθάνατη. Η Λάλι αρχίζει σιγά-σιγά να αναπτύσσει μια ιδιόρρυθμη σχέση με τον Νταβίντ που της δίνει βιβλία να διαβάσει και της ανοίγει έναν καινούριο κόσμο, με αποτέλεσμα να θέλει να εγκαταλείψει το πεζοδρόμιο. Η αλλαγή αυτή δεν αρέσει καθόλου στον Κάρλος και η προοπτική να χάσει τη Λάλι τον τρομάζει για πολλούς λόγους. Όταν η γυναίκα του Νταβίντ πεθαίνει, εκείνος προτείνει στη Λάλι να εργαστεί στο βιβλιοπωλείο του. Είναι η ώρα να πάρουν όλοι τις αποφάσεις τους.

Η Λάλι είναι μια πόρνη που ζει κοντά στο λιμάνι με τον Κάρλος, άνεργο εραστή και προαγωγό της. Έχει έναν τακτικό πελάτη, τον Νταβίντ, ιδιοκτήτη βιβλιοπωλείου, που είναι παντρεμένος αλλά η γυναίκα του είναι ετοιμοθάνατη.

Η Λάλι αρχίζει σιγά-σιγά να αναπτύσσει μια ιδιόρρυθμη σχέση με τον Νταβίντ που της δίνει βιβλία να διαβάσει και της ανοίγει έναν καινούριο κόσμο, με αποτέλεσμα να θέλει να εγκαταλείψει το πεζοδρόμιο. Η αλλαγή αυτή δεν αρέσει καθόλου στον Κάρλος και η προοπτική να χάσει τη Λάλι τον τρομάζει για πολλούς λόγους. Όταν η γυναίκα του Νταβίντ πεθαίνει, εκείνος προτείνει στη Λάλι να εργαστεί στο βιβλιοπωλείο του. Είναι η ώρα να πάρουν όλοι τις αποφάσεις τους.

ΟΙ ΖΩΝΤΑΝΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΝΕΚΡΟΙ

Garcia May, Ignacio
Σε κάποιο μέρος της Αφρικής, κατά τη διάρκεια ενός πολέμου, μερικοί δημοσιογράφοι και ο απεσταλμένος μιας φιλανθρωπικής οργάνωσης ξεκουράζονται, έχοντας μόλις γλιτώσει από μια τρομερή επίθεση. Στη διάρκεια της νύχτας, καθώς περιμένει μια νέα επίθεση, αυτή η ομάδα των "αγρίων" μιλάει για τις εμπειρίες της στον πόλεμο, για σεξ, για το στήσιμο των ειδήσεων και το κυνήγι -με κάθε τίμημα- της αποκλειστικότητας, για το βιασμό της Ιστορίας αλλά και της Αφρικής. Ξεθάβει παλιές έχθρες, συγκινείται, θυμώνει, απειλεί και φοβάται, και μιλάει για χίλια δυο άλλα πράγματα σχετικά με τον κόσμο των ζωντανών και των νεκρών.

Σε κάποιο μέρος της Αφρικής, κατά τη διάρκεια ενός πολέμου, μερικοί δημοσιογράφοι και ο απεσταλμένος μιας φιλανθρωπικής οργάνωσης ξεκουράζονται, έχοντας μόλις γλιτώσει από μια τρομερή επίθεση.

Στη διάρκεια της νύχτας, καθώς περιμένει μια νέα επίθεση, αυτή η ομάδα των "αγρίων" μιλάει για τις εμπειρίες της στον πόλεμο, για σεξ, για το στήσιμο των ειδήσεων και το κυνήγι -με κάθε τίμημα- της αποκλειστικότητας, για το βιασμό της Ιστορίας αλλά και της Αφρικής. Ξεθάβει παλιές έχθρες, συγκινείται, θυμώνει, απειλεί και φοβάται, και μιλάει για χίλια δυο άλλα πράγματα σχετικά με τον κόσμο των ζωντανών και των νεκρών.

ΠΟΘΟΣ

Benet i Jornet, Josep Maria
Η Γυναίκα παραμένει προσκολλημένη σε έναν έρωτα μοναδικό τον οποίο περιμένει ακόμα. Η άλλη ηρωίδα, Εκείνη, έρχεται αντιμέτωπη με το παρελθόν της και τελικά το αποδέχεται. Με την τελευταία φράση του έργου, αναγνωρίζει πως θυμάται πολύ καλά τα αντικείμενα, "το ντουλάπι, το ρολόι και το κάλυμμα του κρεβατιού", για τα οποία της έχει ήδη μιλήσει η Γυναίκα: δέχεται πως η Γυναίκα ήταν "το εν λόγω πρόσωπο", ο έρωτάς της, όταν ήταν πολύ νέα. Ο μυστηριώδης Άντρας της λεωφόρου πάσχει από μια βαριά ασθένεια και εκτιμά ακόμα και όσα στη ζωή μας φαίνονται υπό κανονικές συνθήκες δυσάρεστα, όπως το κρύο και τη βροχή, γιατί έστω κι αν δεν είναι ευχάριστα, είναι όμως κι αυτά ζωή.

Η Γυναίκα παραμένει προσκολλημένη σε έναν έρωτα μοναδικό τον οποίο περιμένει ακόμα.

Η άλλη ηρωίδα, Εκείνη, έρχεται αντιμέτωπη με το παρελθόν της και τελικά το αποδέχεται. Με την τελευταία φράση του έργου, αναγνωρίζει πως θυμάται πολύ καλά τα αντικείμενα, "το ντουλάπι, το ρολόι και το κάλυμμα του κρεβατιού", για τα οποία της έχει ήδη μιλήσει η Γυναίκα: δέχεται πως η Γυναίκα ήταν "το εν λόγω πρόσωπο", ο έρωτάς της, όταν ήταν πολύ νέα.

Ο μυστηριώδης Άντρας της λεωφόρου πάσχει από μια βαριά ασθένεια και εκτιμά ακόμα και όσα στη ζωή μας φαίνονται υπό κανονικές συνθήκες δυσάρεστα, όπως το κρύο και τη βροχή, γιατί έστω κι αν δεν είναι ευχάριστα, είναι όμως κι αυτά ζωή.

ΤΟ ΑΙΜΑ

Belbel, Sergi
Τρομοκράτες έχουν απαγάγει τη γυναίκα ενός υπουργού και δίνουν 40 ώρες διορία για να πληρωθούν τα λύτρα. Είναι αρκετό όμως αυτό για να τη σώσει; Ένα σκληρό έργο που εστιάζει στη σχέση, η οποία αναπτύσσεται ανάμεσα στην απαχθείσα και το μικρό κοριτσάκι που τη φυλάει, σύμβολο της δίχως στοργή, ορφανής και τιμωρημένης παιδικής ηλικίας, μοναδική επιζήσασα μιας τραγωδίας. Ο συγγραφέας θίγει θέματα όπως η πολιτική εξουσία, το αίμα που υπονομεύει την ικανότητα της ανθρώπινης λογικής, η καταπιεστική επιβολή της ομάδας στο άτομο που χάνει την προσωπικότητά του, οι σχέσεις στοργής ανάμεσα στους γονείς και τα παιδιά ή ο ηγεμονικός ρόλος της σύγχρονης γυναίκας.

Τρομοκράτες έχουν απαγάγει τη γυναίκα ενός υπουργού και δίνουν 40 ώρες διορία για να πληρωθούν τα λύτρα. Είναι αρκετό όμως αυτό για να τη σώσει;

Ένα σκληρό έργο που εστιάζει στη σχέση, η οποία αναπτύσσεται ανάμεσα στην απαχθείσα και το μικρό κοριτσάκι που τη φυλάει, σύμβολο της δίχως στοργή, ορφανής και τιμωρημένης παιδικής ηλικίας, μοναδική επιζήσασα μιας τραγωδίας. Ο συγγραφέας θίγει θέματα όπως η πολιτική εξουσία, το αίμα που υπονομεύει την ικανότητα της ανθρώπινης λογικής, η καταπιεστική επιβολή της ομάδας στο άτομο που χάνει την προσωπικότητά του, οι σχέσεις στοργής ανάμεσα στους γονείς και τα παιδιά ή ο ηγεμονικός ρόλος της σύγχρονης γυναίκας.

ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ ΓΟΥΗΝΕΒΗΡ

Mayorga, Juan
Ντάλας, Τέξας, 22 Νοεμβρίου 1963. Ο πρόεδρος ετοιμάζεται να μπει στην ανοιχτή λιμουζίνα μαζί με τη σύζυγό του και τη συνοδεία τους για μια βόλτα στην πόλη. Ο κόσμος έχει βγει στους δρόμους για να υποδεχθεί τον αγαπημένο πρόεδρο με το γοητευτικό χαμόγελο. Λίγα λεπτά πριν μπει μαζί του στο μοιραίο αυτοκίνητο, η γυναίκα του προέδρου συναντάει κρυφά σε ένα εγκαταλελειμμένο κτήριο έναν μυστηριώδη άντρα. Έναν άντρα που τόλμησε να την κοιτάξει ερωτικά μπροστά σε όλο τον κόσμο, υποχρεώνοντας την προεδρική φρουρά να τον πετάξει έξω από το ξενοδοχείο. Λίγο αργότερα, στη λεωφόρο, ηχούν τρεις πυροβολισμοί.

Ντάλας, Τέξας, 22 Νοεμβρίου 1963. Ο πρόεδρος ετοιμάζεται να μπει στην ανοιχτή λιμουζίνα μαζί με τη σύζυγό του και τη συνοδεία τους για μια βόλτα στην πόλη. Ο κόσμος έχει βγει στους δρόμους για να υποδεχθεί τον αγαπημένο πρόεδρο με το γοητευτικό χαμόγελο.

Λίγα λεπτά πριν μπει μαζί του στο μοιραίο αυτοκίνητο, η γυναίκα του προέδρου συναντάει κρυφά σε ένα εγκαταλελειμμένο κτήριο έναν μυστηριώδη άντρα. Έναν άντρα που τόλμησε να την κοιτάξει ερωτικά μπροστά σε όλο τον κόσμο, υποχρεώνοντας την προεδρική φρουρά να τον πετάξει έξω από το ξενοδοχείο. Λίγο αργότερα, στη λεωφόρο, ηχούν τρεις πυροβολισμοί.

ΤΟ ΧΩΜΑ

Fernandez, Jose Ramon
Η Μαρία επιστρέφει στο σπίτι της στο χωριό, έπειτα από δέκα χρόνια φυγής στην πόλη. Έφυγε γιατί ερωτεύτηκε κι ακολούθησε τον έρωτά της. Και γιατί ήθελε να ξεχάσει τον φόνο ενός αθώου, που έγινε εξαιτίας του αδερφού της, του Μιγκέλ. Η επιστροφή της θα γυρίσει πίσω τον χρόνο, σε μια αποτρόπαιη πράξη ομαδικής ενοχής που τη σκέπασε η απόλυτη σιωπή και το χώμα. Που περιμένει άνυδρο, εδώ και δέκα χρόνια, τη λυτρωτική κάθαρση απ' τον ουρανό.

Η Μαρία επιστρέφει στο σπίτι της στο χωριό, έπειτα από δέκα χρόνια φυγής στην πόλη. Έφυγε γιατί ερωτεύτηκε κι ακολούθησε τον έρωτά της. Και γιατί ήθελε να ξεχάσει τον φόνο ενός αθώου, που έγινε εξαιτίας του αδερφού της, του Μιγκέλ.

Η επιστροφή της θα γυρίσει πίσω τον χρόνο, σε μια αποτρόπαιη πράξη ομαδικής ενοχής που τη σκέπασε η απόλυτη σιωπή και το χώμα. Που περιμένει άνυδρο, εδώ και δέκα χρόνια, τη λυτρωτική κάθαρση απ' τον ουρανό.

ΥΠΟΓΕΙΟ

Benet i Jornet, Josep Maria
Μία φαινομενικά τυχαία συνάντηση δύο αντρών εξαιτίας ενός παρ' ολίγον δυστυχήματος, εξελίσσεται αρχικά σε μια πολιτισμένη φιλική συζήτηση με θέμα την αγάπη και την αναζήτηση της απόλαυσης, για να καταλήξει στην εκ βαθέων εξομολόγηση του ενός (που ψάχνει να βρει την εξαφανισμένη από μέρες γυναίκα του) στον άλλον (που δηλώνει ψυχολόγος). Το "παιχνίδι" του θύτη και του θύματος που είτε διαδραματίζεται μπροστά στον θεατή, είτε περιγράφεται από τα δύο πρόσωπα του έργου, οδηγεί σε μια κατάδυση στην άβυσσο της ανθρώπινης ψυχής, σε μια επώδυνη κάθαρση. Οι αναφορές στα βασανιστήρια απηχούν σαφώς τον πόλεμο στο Ιράκ, τον συγγραφέα όμως απασχολεί κυρίως ένας άλλος πόλεμος, αυτός που έχει ως αντίπαλο το τέρας που κρύβεται μέσα στον καθένα μας.

Μία φαινομενικά τυχαία συνάντηση δύο αντρών εξαιτίας ενός παρ' ολίγον δυστυχήματος, εξελίσσεται αρχικά σε μια πολιτισμένη φιλική συζήτηση με θέμα την αγάπη και την αναζήτηση της απόλαυσης, για να καταλήξει στην εκ βαθέων εξομολόγηση του ενός (που ψάχνει να βρει την εξαφανισμένη από μέρες γυναίκα του) στον άλλον (που δηλώνει ψυχολόγος).

Το "παιχνίδι" του θύτη και του θύματος που είτε διαδραματίζεται μπροστά στον θεατή, είτε περιγράφεται από τα δύο πρόσωπα του έργου, οδηγεί σε μια κατάδυση στην άβυσσο της ανθρώπινης ψυχής, σε μια επώδυνη κάθαρση. Οι αναφορές στα βασανιστήρια απηχούν σαφώς τον πόλεμο στο Ιράκ, τον συγγραφέα όμως απασχολεί κυρίως ένας άλλος πόλεμος, αυτός που έχει ως αντίπαλο το τέρας που κρύβεται μέσα στον καθένα μας.

ΘΕΑΤΡΙΚΑ τόμος β΄

Copi
Ένα θέατρο που ενοχλεί, ξεσηκώνει, αγανακτεί. Χαστουκίζει τον καθωσπρεπισμό και την αποστεωμένη ηθική. Εκφράζεται μ’ ένα τελείως προσωπικό ύφος που παραπέμπει στο σουρεαλισμό, το θέατρο του παραλόγου και την αισθητική των κόμικς. Μαύρο χιούμορ και απίθανες ίντριγκες που, κάτω από την επιφάνεια ενός βίαιου κυνισμού, κρύβουν μια ιδιόρρυθμη λυρική μελαγχολία. Μετάφραση: Νεκτάριος- Γεώργιος Κωνσταντινίδης Ο τόμος β΄ περιλαμβάνει τα εξής τέσσερα έργα: Ο Ομοφυλόφιλος ή η δυσκολία τού να εκφραστείς, Η σκιά του Βανσελάο, Chachafaz, Το ψυγείο

Ένα θέατρο που ενοχλεί, ξεσηκώνει, αγανακτεί. Χαστουκίζει τον καθωσπρεπισμό και την αποστεωμένη ηθική. Εκφράζεται μ’ ένα τελείως προσωπικό ύφος που παραπέμπει στο σουρεαλισμό, το θέατρο του παραλόγου και την αισθητική των κόμικς. Μαύρο χιούμορ και απίθανες ίντριγκες που, κάτω από την επιφάνεια ενός βίαιου κυνισμού, κρύβουν μια ιδιόρρυθμη λυρική μελαγχολία.

Ο Copi γράφει ένα θέατρο εξωστρεφές που στηρίζεται στη δράση και στο διάλογο, ένα θέατρο ακραίο και περιθωριακό που δύσκολα ταξινομείται καθώς αγγίζει συχνά τα όρια του μη-θεάτρου.

Ο τόμος β΄ περιλαμβάνει τα εξής τέσσερα έργα:

Ο Ομοφυλόφιλος ή η δυσκολία τού να εκφραστείς, Η σκιά του Βανσελάο, Chachafaz, Το ψυγείο

Ο Νεκτάριος-Γεώργιος Κωνσταντινίδης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1981. Είναι αριστούχος διδάκτωρ του  Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών (υπότροφος ΙΚΥ), κριτικός θεάτρου, μεταφραστής και καθηγητής γαλλικών. Εκπονεί, από το 2016, μεταδιδακτορική έρευνα στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, με θέμα "Το γαλλόφωνο θέατρο στην ελληνική σκηνή του 21ου αιώνα".
Κείμενά του δημοσιεύονται σε επιστημονικά περιοδικά, εφημερίδες, και διαδικτυακές σελίδες που σχετίζονται με το θέατρο στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Μεταφράσεις του γαλλόφωνων θεατρικών έργων έχουν εκδοθεί και παρουσιαστεί από ελληνικούς θιάσους.
Είναι μέλος του Κέντρου Σημειολογίας του Θεάτρου και της Επιστημονικής Επιτροπής του περιοδικού Θεατρογραφίες.