Συνέντευξη της Μαρίας Γρηγοριάδη για το βιβλίο της "Ράουλο" στο Beauty Days with a book"

Τρίτη, 13 Δεκεμβρίου 2022

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ BEAUTY DAYS WITH A BOOK

 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. MAΡΙΑ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗ για το βιβλίο της «ΡΑΟΥΛΟ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΠΑΡΣΙΣ

 

Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε τη συγγραφέα κ. ΜΑΡΙΑ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗ και το βιβλίο της "ΡΑΟΥΛΟ" που εκδόθηκε από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΠΑΡΣΙΣ.
 
 
1.Κα ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗ, ευχαριστούμε που δεχτήκατε να μιλήσουμε, για να
γνωρίσουμε το βιβλίο σας, "ΡΑΟΥΛΟ"  Κρατάω στα χέρια μου ένα βιβλίο
γεμάτο με διηγήματα! δεκάδες μικρά ή μεγαλύτερα κείμενα με διαφορετικές
ιστορίες. Συστήσετε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σας, ποιο ήταν το κίνητρο
για γράψετε τα συγκεκριμένα διηγήματα και τι ιδιαίτερο θα διαβάσει ο
αναγνώστης σ αυτό το βιβλίο?
 
Το γράψιμο είναι αναγκαία φυσικό, σαν αναπνοή, για μένα. Μιλώ για
συναισθήματα γιατί είναι κάτι κοινό σε όλους μας. Αναρωτιέμαι φωναχτά,
εκφράζω τις απορίες μου. Τι στέκει ανάμεσα σ’ εμάς και την ευτυχία, ποια
είναι η καλύτερη διαχείριση του χρόνου μας. Ποια είναι η Αλήθεια.
Απολογισμοί, γεγονότα που στοίχειωσαν τους ήρωες, ή τους οδήγησαν στο
τέλος τους. Κάθε μικρός θάνατος οδηγεί σε έναν νέο εαυτό.
 
 
2. Πείτε μας πως αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου ΡΑΟΥΛΟ και αν
υπήρξε κάποιος άλλος που απορρίφθηκε ?
 
Ήρθε και έδεσε σαν επιφοίτηση γιατί εκφράζει με συμβολικό τρόπο τη
γενική αίσθηση του βιβλίου.
 
3. Εσείς τι πιστεύετε, ένα βιβλίο πρέπει να έχει μηνύματα ή απλά να
ευχαριστεί η ανάγνωση του, τον αναγνώστη;
 
Ούτε το ένα ούτε το άλλο. Μακριά από εμένα τα κηρύγματα. Εύχομαι το
περιεχόμενο του βιβλίου στην τυχαία συνάντηση του με τον αναγνώστη να
τον ωθήσει σε ένα μικρό επόμενο βήμα, σε μια ελάχιστη συνειδητοποίηση.
Η λέξη ευχαρίστηση πάλι, αδικεί οποιοδήποτε βιβλίο. Πιστεύω ότι τα
πράγματα συχνά εμπεριέχουν και το αντίθετο τους.
 
 
4. Οι Έλληνες διαβάζουν; Και τι είδους βιβλία επιλέγουν; Ποιο πιστεύετε
ότι είναι το μέλλον του βιβλίου στην Ελλάδα?
 
Πιστεύω επιλέγονται Ιστορικά βιβλία, Βιογραφίες Πολιτικών, Αναλύσεις
Κοινωνικών Θεμάτων. Κατά βάση ονόματα που αποτελούν διαχρονικές
σταθερές αξίες, κλασσικοί, επώνυμοι, τεθνεώντες. Πάντως έχω δει να
διαβάζουν άνθρωποι «αμόρφωτοι σε πολλά εισαγωγικά», και έχω δει να
αδιαφορούν για το βιβλίο άνθρωποι που θα θεωρούσες ότι κάτι τέτοιο είναι
εγγενές στη θέση ή την ιδιότητα τους. Σε κάθε περίπτωση είναι μικρό,
θεωρώ, το αναγνωστικό κοινό, και ίσως όχι μόνο στην Ελλάδα. Το μέλλον
του βιβλίου ελπίζω να είναι όπως και το παρελθόν του. Να μείνει χάρτινο
και να διαβάζεται.
 
 
5.Πείτε μας γιατί γράφετε βιβλία και ποιος πιστεύετε ότι πρέπει να είναι ο
κύριος στόχος κατά τη συγγραφή ενός βιβλίου? Το οικονομικό όφελος, η
φήμη ή η ικανοποίηση μιας εσωτερικής ανάγκης?
 
Γράφω σχεδόν από πάντα, όχι απαραίτητα βιβλία. Πρωταρχικό ρόλο για
εμένα παίζει μια εσωτερική ανάγκη η οποία αδυνατεί να διοχετευτεί κάπου
αλλού. Τα υπόλοιπα, η φήμη και το όφελος το οικονομικό, ουδεμία
σημασία έχουν.
 
 
6.Εσεις διαβάζετε? Υπάρχουν αγαπημένα βιβλία στη βιβλιοθήκη σας που δε
θα τα δανείζατε σε κανέναν και γιατί?
 
Διαβάζω πολύ. Υπάρχουν άπειρα αγαπημένα βιβλία στη βιβλιοθήκη μου
και προστίθενται συνεχώς νέα. Το βιβλίο που δε θα δάνειζα ποτέ είναι ένα
μισοκαμμένο βιβλίο που έφεραν οι παππούδες μου, μαζί με δύο εικόνες,
από τη Μικρά Ασία, δίνοντας μου από πολύ νωρίς το στίγμα τους για το τι
θεωρούσαν σημαντικό στη ζωή.
 
 
7.Μιληστε μας για την συνεργασία σας με τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΠΑΡΣΙΣ.
 
Είναι άψογη η συνεργασία με τους ανθρώπους των εκδόσεων ΑΠΑΡΣΙΣ ,
το Γιώργο Ευσταθίου και την Κατερίνα Θανοπούλου. Και με όλους όσους
εμπλέκονται ή ενεπλάκησαν με την έκδοση του βιβλίου.
 
 
8.Μιλήστε μας για εσάς για να σας γνωρίσουμε ως άνθρωπο και συγγραφέα.
 
Γεννήθηκα στο Καλό Χωριό Μονοφατσίου, Δήμου Μινώα Πεδιάδος, στο
Ηράκλειο Κρήτης. Έζησα εκεί ως τα δεκαεπτά μου, μετά έζησα στην Αθήνα
περίπου είκοσι χρόνια όπου τελείωσα την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών
και ξεκίνησα να διδάσκω σε σχολές Γραφιστικής, Διακόσμησης,
Αγιογραφίας κ. ά. Επίσης στην Αθήνα ξεκίνησε η συνεργασία μου (πέντε
Ατομικές εκθέσεις Ζωγραφικής) με την Αίθουσα Τέχνης Μέδουσα η οποία
κράτησε εικοσιπέντε χρόνια, ως τον πρόωρο χαμό της Γκαλερίστα Μαρίας
Δημητριάδη. Ζω λίγο έξω από το Ηράκλειο Κρήτης. Εδώ δίδαξα
Καλλιτεχνικά σε Γυμνάσια και Λύκεια της πόλης. Είμαι μητέρα, σύζυγος,
ζωγραφίζω – εκθέτω, γράφω, αγαπώ τα λουλούδια. Η Ζωγραφική και η
Λογοτεχνία με βοήθησαν να αποκτήσω συνείδηση του εαυτού μου και να
κατανοήσω τον κόσμο. Θεωρώ τον αυτοσαρκασμό ως την πιο υψηλή τέχνη.
Πιστεύω πως τα λόγια όταν τα εννοείς, έχουν θεραπευτική δύναμη.
 
 
9.Ποια είναι τα επόμενα συγγραφικά σας σχέδια.

Να γράφω και να γράφω .
 
 
Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω για ακόμη μια
φορά και θα ήθελα να μας πείτε που και πως μπορούμε να βρούμε εσάς και
το βιβλίο σας.
Εγώ σας ευχαριστώ. Ηλεκτρονικά εμφανίζομαι και ανταποκρίνομαι στους
συνδέσμους:
www.mariagrigoriadi.gr.
FB: Maria grigoriadi art, Μαρία Γρηγοριάδη
 
Το ΡΑΟΥΛΟ βρίσκεται:
Σε όλα τα κεντρικά βιβλιοπωλεία
Απευθείας από τις εκδόσεις Άπαρσις
τ.2155155600| [email protected]
και στη φόρμα επικοινωνίας
http://www.aparsis.gr/contactus
 
 
Είδος : Συλλογή διηγημάτων
Ο ήλιος του μεσημεριού πρέπει να καταργηθεί. Διά νόμου. Τέτοιες ώρες σαπίζει ο νους του ανθρώπου και τίποτα καλό δε μπορεί να βγει απ’ αυτό. Στο Μεξικό κάνει τόση ζέστη, αναρωτιέμαι πώς αναπαράγονται.
 
Καθώς δε βρίσκω τίποτα να διασκεδάσει την ανία μου, γυρνάω πίσω τη βεντάλια καθώς την κουνάω πάνω κάτω, κάτω πάνω και διαβάζω μια ημερομηνία, ένα όνομα, έναν τόπο. Αυτά είναι περσινά ξινά σταφύλια, άνευ σημασίας και που δε σας αφορούν στο κάτω κάτω. Ούτε και να χώνετε τη μύτη σε υποθέσεις άλλων. Αρκεστείτε σ’ αυτά που σας δίνουν οικειοθελώς και τέρμα.
 
Επιμέλεια κειμένων: Μαρία Φουσταλιεράκη
Σχεδιασμός εξωφύλλου: Γεωργία Αλεβιζάκη
Γραφίστας: Κώστας Κοφίνας
Τεχνική επιμέλεια - παραγωγή: Ernesto N. Bauman
 
Έργο εξωφύλλου: Μαρία Γρηγοριάδη, In- Joy, Ακρυλικά-Μικτή τεχνική, 150Χ220 cm, 2007-2010, Acrylics-Mixed media, (λεπτομέρεια).
Φωτογραφίες: Κώστας Μαρής
 
     
Αφήστε το σχόλιό σας