RSS

Νέες Εκδόσεις

ΤΟ ΧΕΛΙΔΟΝΙ ΚΑΙ Η ΒΕΛΑΝΙΔΙΑ

Σκούλου, Μαρία
Η τρυφερή ιστορία του χελιδονιού είναι η ιστορία της ζωής μας. Η αναζήτηση, η απορία, η οικογένεια, η ζωή και η απώλεια περνούν από τη συγγραφέα με απλό τρόπο μέσα από πανέμορφες εικόνες αστερόσκονης και συμπαντικής αναζήτησης. Η βελανιδιά γίνεται η μάνα γη, ο φύλακας άγγελος μαθαίνοντας στο χελιδόνι, μέσα από μυστικές συμφωνίες με το φεγγάρι και τ’ αστέρια, την αυτονομία και τη συμφιλίωση με το παρελθόν. Η σχέση της με το χελιδόνι ξυπνά στα παιδιά συναισθήματα αγάπης, τρυφερότητας για τα ζώα, τη φύση και ό,τι μας περιβάλλει. «Θέλω να πω τόσο πολλά, μα δεν βρίσκω το θάρρος. Θέλω να δώσω τόση αγάπη, μα νομίζω ότι οι πόρτες έχουν κλείσει. Ποτέ δεν ήθελα τα φύλλα να στέκονται μόνα τους στα κλαδιά των δέντρων. Πάντα ήθελα να τους κάνω παρέα. Νομίζω, όμως, τώρα ότι ρίζωσα σ’ αυτήν τη γη που νερό δεν δίνει. Τα κλαδιά των δέντρων είναι πυκνά και δεν μπορώ να ανέβω. Οι πλαγιές έχουνε γίνει δύσβατες, δεν είναι πια για μένα. Δεν ξέρω αν ο ουρανός χωράει την ανάσα μου». «Τι ήταν αυτά; Ποιος τα έλεγε;» σκεφτόταν η βελανιδιά, όταν, ξαφνικά, γέρνοντας το αριστερό κλαδί της προς τη διπλανή λιμνούλα…

Η τρυφερή ιστορία του χελιδονιού είναι η ιστορία της ζωής μας. Η αναζήτηση, η απορία, η οικογένεια, η ζωή και η απώλεια περνούν από τη συγγραφέα με απλό τρόπο μέσα από πανέμορφες εικόνες αστερόσκονης και συμπαντικής αναζήτησης.

Η βελανιδιά γίνεται η μάνα γη, ο φύλακας άγγελος μαθαίνοντας στο χελιδόνι, μέσα από μυστικές συμφωνίες με το φεγγάρι και τ’ αστέρια, την αυτονομία και τη συμφιλίωση με το παρελθόν. Η σχέση της με το  χελιδόνι ξυπνά στα παιδιά συναισθήματα αγάπης, τρυφερότητας  για τα ζώα, τη φύση και ό,τι μας περιβάλλει.

«Θέλω να πω τόσο πολλά, μα δεν βρίσκω το θάρρος. Θέλω να δώσω τόση αγάπη, μα νομίζω ότι οι πόρτες έχουν κλείσει. Ποτέ δεν ήθελα τα φύλλα να στέκονται μόνα τους στα κλαδιά των δέντρων. Πάντα ήθελα να τους κάνω παρέα. Νομίζω, όμως, τώρα ότι ρίζωσα σ’ αυτήν τη γη που νερό δεν δίνει. Τα κλαδιά των δέντρων είναι πυκνά και δεν μπορώ να ανέβω. Οι πλαγιές έχουνε γίνει δύσβατες, δεν είναι πια για μένα. Δεν ξέρω αν ο ουρανός χωράει την ανάσα μου».

«Τι ήταν αυτά; Ποιος τα έλεγε;» σκεφτόταν η βελανιδιά, όταν, ξαφνικά, γέρνοντας το αριστερό κλαδί της προς τη διπλανή λιμνούλα ……

Εικονογράφηση: Κικί Περιβολάρη
Σχεδιασμός: Γεωργία Αλεβιζάκη
Επιμέλεια κειμένου: Χαρά Παπαδοπούλου
Επιμέλεια έκδοσης: Κατερίνα Θανοπούλου

 

Η Κικί Περιβολάρη γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας (δίπλωμα Ζωγραφικής). Συνέχισε τις σπουδές της στο Τμήμα Γλυπτικής της ΑΣΚΤ. Από το 2007 εξελίσσει τεχνικές γύρω από το χαρτί. Ταξίδεψε σε χώρες της Βορείου Αφρικής, Ασίας και Ευρώπης. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Συνεργαζόμενες αίθουσες και χώροι πολιτισμού: Μουσείο Μπενάκη, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, ART Athina, Τεχνόπολις Γκάζι, Γκαλερί Σκουφά 4, Γκαλερί Αστρολάβος, Γκαλερί Αποκάλυψη (Κύπρος), Πολιτιστικό Κέντρο Φουγάρο (Ναύπλιο), Χώρος Πολιτισμού Ιανός, Αίθουσα Τέχνης Καπόπουλος, Δημοτική Πινακοθήκη Κορίνθου, Βιομηχανικός Χώρος Τεχνοστάσιο. Έργα της βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές.

Πού μπορώ να το βρω;

 

 

ΡΗΓΑΣ Κ9

Μακρυδάκη, Ειρήνη
Ο αδέσποτος Ρήγας και η παρέα του ζουν συναρπαστικές περιπέτειες και μέσα από αυτές αναδεικνύουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, τα δικαιώματά τους, την ανάγκη σεβασμού και αλλαγής στην στάση των ανθρώπων προς αυτά.

Ο αδέσποτος Ρήγας και η παρέα του ζουν συναρπαστικές περιπέτειες και μέσα από αυτές αναδεικνύουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν,
τα δικαιώματά τους, την ανάγκη σεβασμού και αλλαγής στην στάση των ανθρώπων προς αυτά.

Εικονογράφηση: Κώστας Κοφίνας
Σχεδιασμός: Κώστας Κοφίνας
Επιμέλεια κειμένου: Χαρά Παπαδοπούλου
Επιμέλεια έκδοσης: Κατερίνα Θανοπούλου

Πίνακας της εικαστικού Νάντιας Μπαράκου
κοσμεί το εσωτερικό του βιβλίου 
 

Το βιβλίο, υποστηρίζεται από την Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία (ΠΦΠΟ) και τελεί υπό την αιγίδα του ομίλου για την UNESCO Πειραιώς και Νήσων.

Απευθύνεται σε παιδιά κάθε ηλικίας, φιλοδοξώντας να συμβάλλει στην προσπάθεια διαμόρφωσης μιας φιλοζωικής στάσης από τα πρώτα χρόνια της ζωής τους.

Μέρος των εσόδων της συγγραφικής αμοιβής, θα διατίθενται για την στήρι­ξη της Π.Φ.Π.Ο. και του λογαριασμού των ορφανών της Ελληνικής Αστυνομίας.  

 

Πού μπορώ να το βρω;

 Ο «Ρήγας Κ9» πρωταγωνιστεί στο νέο παραμύθι της Ειρήνης Μακρυδάκη - ATHENS VOICE.GR

ΘΥΣΑΝΟΙ

Οικονόμου Δ., Αθανάσιος
Σὲ ἀντίθεση μὲ τὴν Ἰδεολογία (κάθε μορφῆς ἰδεολογία), ποὺ εἶναι καὶ παραμένει «ἕνα κλειστὸ σύστημα σκέψης», ἀνεπίδεκτο σὲ ἄλλους, ἔξω ἀπ’ αὐτὴν καθορισμοὺς τοῦ ἀντικειμένου τοῦ ἀνθρώπου, κάθε γνήσια ποιητικὴ φανέ- ρωση ἀνοίγει νέους πνευματικοὺς ὁρίζοντες, ποὺ ἀναδι- πλώνονται ὁλοένα σὲ ὅλα τὰ ἐπίπεδα τοῦ ἐπιστητοῦ. Κάθε γνήσια ποίηση εἶναι πρόσκληση σὲ μιὰ ἀνοιχτὴ κοινωνία, ἀνεπίδεκτη σὲ προκαθορισμοὺς τοῦ τέλους της, ἀνυπόταχτη σὲ ἐκ τῶν προτέρων γνωστὲς νομοτέλειες καὶ τελεολογικὲς αἱρέσεις. Ἡ Ποίηση εἶναι ἡ οὐσία τῆς «αἵρεσης»: τὸ ξάνοιγμα τοῦ σύμπαντος τῆς ὁμιλίας σὲ ὁλοένα καὶ πιὸ αὐθαίρετα συμφραζόμενα, ποὺ ἐν συνεχείᾳ «μεταφράζονται» σὲ ἄπει- ρες θεωρητικὰ ἀναγνώσεις. Συνιστᾶ ἔτσι, διεύρυνση τῆς ἐπικοινωνίας καὶ τῶν βιωμάτων τῶν ἀνθρώπων μέσα ἀπὸ τὸ ἐνορατικὸ ὑλικὸ τοῦ ποιητῆ καὶ τὸν πλοῦτο τῶν συναισθηματικῶν του μεταλλάξεων. (Ἀπὸ τὸν Πρόλογο τῆς ἔκδοσης)

Σὲ ἀντίθεση μὲ τὴν Ἰδεολογία (κάθε μορφῆς ἰδεολογία), ποὺ
εἶναι καὶ παραμένει «ἕνα κλειστὸ σύστημα σκέψης»,
ἀνεπίδεκτο σὲ ἄλλους, ἔξω ἀπ’ αὐτὴν καθορισμοὺς τοῦ
ἀντικειμένου τοῦ ἀνθρώπου, κάθε γνήσια ποιητικὴ φανέ-
ρωση ἀνοίγει νέους πνευματικοὺς ὁρίζοντες, ποὺ ἀναδι-
πλώνονται ὁλοένα σὲ ὅλα τὰ ἐπίπεδα τοῦ ἐπιστητοῦ. Κάθε
γνήσια ποίηση εἶναι πρόσκληση σὲ μιὰ ἀνοιχτὴ κοινωνία,
ἀνεπίδεκτη σὲ προκαθορισμοὺς τοῦ τέλους της, ἀνυπόταχτη
σὲ ἐκ τῶν προτέρων γνωστὲς νομοτέλειες καὶ τελεολογικὲς
αἱρέσεις. Ἡ Ποίηση εἶναι ἡ οὐσία τῆς «αἵρεσης»: τὸ ξάνοιγμα
τοῦ σύμπαντος τῆς ὁμιλίας σὲ ὁλοένα καὶ πιὸ αὐθαίρετα
συμφραζόμενα, ποὺ ἐν συνεχείᾳ «μεταφράζονται» σὲ ἄπει-
ρες θεωρητικὰ ἀναγνώσεις. Συνιστᾶ ἔτσι, διεύρυνση τῆς
ἐπικοινωνίας καὶ τῶν βιωμάτων τῶν ἀνθρώπων μέσα ἀπὸ
τὸ ἐνορατικὸ ὑλικὸ τοῦ ποιητῆ καὶ τὸν πλοῦτο τῶν
συναισθηματικῶν του μεταλλάξεων.

(Ἀπὸ τὸν Πρόλογο τῆς ἔκδοσης)

 

Πού μπορώ να το βρω;

 

Η ΣΤΟΦΑ

Οικονόμου Δ., Αθανάσιος
ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΣΤΕΡΗΣΗΣ Ὦ, οἱ ἐραστὲς τοῦ παλαιοῦ!.. Πασχίζουν νὰ δαμάσουνε τὸν χρόνο. Νὰ γίνουν κύριοι ἑνὸς πλούτου μυστικοῦ καὶ νὰ μὴν εἶναι ξεπεσμένοι ἀπόγονοι καὶ μόνο. Τὰ λείψανα ποὺ ἀποθησαυρίζουν μὲ κόπο, μὲ μελέτη, μὲ σπουδή, μιὰ μαγικὴ εἰκόνα ἀπαρτίζουν, ποὺ ὅμως τῆς λείπει πάντα κάτι τί… Κάτι ἀπὸ τὴν αἴγλη τὴν ἀρχαία; Κάτι ἀπ’ τὴ ζέση τοῦ καινοῦ; Κάποια θνησιγενής, ὑπολειπτέα… παρόρμηση γιὰ ἄρση τοῦ κενοῦ μιᾶς στέρησης, ποὺ στάθηκε μοιραία καὶ ποὺ τὸ φταίξιμο ἀναζητοῦν ἀλλοῦ...

ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΣΤΕΡΗΣΗΣ

Ὦ, οἱ ἐραστὲς τοῦ παλαιοῦ!..
Πασχίζουν νὰ δαμάσουνε τὸν χρόνο.
Νὰ γίνουν κύριοι ἑνὸς πλούτου μυστικοῦ
καὶ νὰ μὴν εἶναι ξεπεσμένοι ἀπόγονοι καὶ μόνο.
Τὰ λείψανα ποὺ ἀποθησαυρίζουν
μὲ κόπο, μὲ μελέτη, μὲ σπουδή,
μιὰ μαγικὴ εἰκόνα ἀπαρτίζουν,
ποὺ ὅμως τῆς λείπει πάντα κάτι τί…
Κάτι ἀπὸ τὴν αἴγλη τὴν ἀρχαία;
Κάτι ἀπ’ τὴ ζέση τοῦ καινοῦ;
Κάποια θνησιγενής, ὑπολειπτέα…
παρόρμηση γιὰ ἄρση τοῦ κενοῦ
μιᾶς στέρησης, ποὺ στάθηκε μοιραία
καὶ ποὺ τὸ φταίξιμο ἀναζητοῦν ἀλλοῦ...

 

Πού μπορώ να το βρω;

 

Γκογκί [ Μνήμη]

Μπατζαλής, Νίκος,Χηνάς, Κωνσταντίνος
Ένα σπάνιο συλλεκτικό ντοκουμέντο ιστορίας-γλώσσας και παραδόσεων! Για πρώτη φορά καταγεγραμμένο λεξικό της γλώσσας των Ρομά στα νέα ελληνικά και βασικές αρχές γραμματικής! Ρομά ή Ρόμ ποιοί είναι τελικά; "Πιρ τα ντικ γιεκε μανούσσες"... Περπάτα και κοίτα έναν άνθρωπο.... Δύο Έλληνες τσιγγάνοι έγραψαν, ερεύνησαν, μάζεψαν σπάνιο αδημοσίευτο φωτογραφικό υλικό από τους προγόνους τους στην Κωνσταντινούπολη μέχρι σήμερα, κατέγραψαν τις λέξεις της Ρομανί τσιπ στα νέα ελληνικά μαζί με κανόνες γραμματικής, τιμώντας τις ρίζες και τις παραδόσεις τους, θέλοντας να δείξουν την "αθέατη" πλευρά, την άλλη πλευρά των τσιγγάνων στην Ελλάδα. Ένα βιβλίο των Νίκου Μπατζαλή και Κωνσταντίνου Χηνά, με πρόλογο από την φιλόλογο Θεώνη Μαρτζάκλη.

Ένα σπάνιο συλλεκτικό ντοκουμέντο ιστορίας-γλώσσας και παραδόσεων! Για πρώτη φορά καταγεγραμμένο λεξικό της γλώσσας των Ρομά στα νέα ελληνικά και βασικές αρχές γραμματικής!

Ρομά ή Ρόμ ποιοί είναι τελικά;
"Πιρ τα ντικ γιεκε μανούσσες"...
Περπάτα και κοίτα έναν άνθρωπο....

Δύο Έλληνες τσιγγάνοι έγραψαν, ερεύνησαν, μάζεψαν σπάνιο αδημοσίευτο φωτογραφικό υλικό από τους προγόνους τους στην Κωνσταντινούπολη μέχρι σήμερα, κατέγραψαν τις λέξεις της Ρομανί τσιπ στα νέα ελληνικά μαζί με κανόνες γραμματικής, τιμώντας τις ρίζες και τις παραδόσεις τους, θέλοντας να δείξουν την "αθέατη" πλευρά, την άλλη πλευρά των τσιγγάνων στην Ελλάδα.
Ένα βιβλίο των Νίκου Μπατζαλή και Κωνσταντίνου Χηνά, με πρόλογο από την φιλόλογο Θεώνη Μαρτζάκλη.