RSS

Νέες Εκδόσεις

Η ΤΡΙΤΗ ΕΚΔΟΧΗ

Μαλανδρίνου Χ. Μαρία
...Ήταν η εποχή της αθωότητας, αλλά τώρα ήξερε καλύτερα. Η αθωότητα είναι η άλλη λέξη για την σκληρότητα. Είναι το γρήγορο βήμα που σαρώνει όλα τα εμπόδια, η χωρίς καμιά τύψη απαίτηση να κατέχεις μόνος σου τη σκηνή... Σε μια ιστορία γεμάτη από πολέμους, κρίσεις και προσφυγιά τα ανθρώπινα θύματα είναι μόνον η παράπλευρη απώλεια. Ο αληθινός πρωταγωνιστής είναι το χρήμα. Κι όταν σχεδιάζεις μια Τράπεζα, είσαι ήδη ο Πρωτέας με τις απεριόριστες μυθικές σου δυνάμεις. Και είσαι έτοιμος να μεταμορφώσεις τον κόσμο. Για μια ακόμα φορά ο Λεωνίδας Γαμπέτας βρίσκεται στο επίκεντρο περίεργων θανάτων, αλλά και στη δίνη ενός κόσμου πρωτεϊκών αλλαγών. Και όπως πάντα δεν πείθεται από το προφανές. Μέχρι να φτάσει στον πυρήνα της κάθε ιστορίας και στο σκοτεινό και μοναχικό σύμπαν που κατοικεί στον καθένα μας.

...Ήταν η εποχή της αθωότητας, αλλά τώρα ήξερε καλύτερα. Η αθωότητα είναι η άλλη
λέξη για την σκληρότητα. Είναι το γρήγορο βήμα που σαρώνει όλα τα εμπόδια, η χωρίς
καμιά τύψη απαίτηση να κατέχεις μόνος σου τη σκηνή...

Σε μια ιστορία γεμάτη από πολέμους, κρίσεις και προσφυγιά τα ανθρώπινα θύματα
είναι μόνον η παράπλευρη απώλεια. Ο αληθινός πρωταγωνιστής είναι το χρήμα. Κι
όταν σχεδιάζεις μια Τράπεζα, είσαι ήδη ο Πρωτέας με τις απεριόριστες μυθικές σου
δυνάμεις. Και είσαι έτοιμος να μεταμορφώσεις τον κόσμο.

Για μια ακόμα φορά ο Λεωνίδας Γαμπέτας βρίσκεται στο επίκεντρο περίεργων
θανάτων, αλλά και στη δίνη ενός κόσμου πρωτεϊκών αλλαγών. Και όπως πάντα δεν
πείθεται από το προφανές. Μέχρι να φτάσει στον πυρήνα της κάθε ιστορίας και στο
σκοτεινό και μοναχικό σύμπαν που κατοικεί στον καθένα μας.

Πού μπορώ να το βρω;

 

 

 

ΚΑΡΑΝΤΙ ΞΗΡΑΣ

Μαρκοπούλου, Δήμητρα
Η καραντίνα των στεριανών είναι κάτι αντίστοιχο με το καραντί των θαλασσινών, μια διασάλευση της τάξης, που είναι ικανή να τους μπατάρει. Τριάντα μικροδιηγήματα μπαλατζάρουν μεταξύ εγκλει- σμού και κανονικότητας, εκεί που το κανονικό και το μη κανονικό συγχέονται αξεδιάλυτα. Εκεί που ο ιός του ανεκπλήρωτου έρωτα και της μοναξιάς και η επιδημία της αδιαφορίας, του φόβου και της προκατάληψης, απο- δεικνύονται πιο ισχυροί από κάθε κορονοϊό.

Η καραντίνα των στεριανών είναι κάτι αντίστοιχο με το
καραντί των θαλασσινών, μια διασάλευση της τάξης, που
είναι ικανή να τους μπατάρει.
Τριάντα μικροδιηγήματα μπαλατζάρουν μεταξύ εγκλει-
σμού και κανονικότητας, εκεί που το κανονικό και το μη
κανονικό συγχέονται αξεδιάλυτα. Εκεί που ο ιός του
ανεκπλήρωτου έρωτα και της μοναξιάς και η επιδημία
της αδιαφορίας, του φόβου και της προκατάληψης, απο-
δεικνύονται πιο ισχυροί από κάθε κορονοϊό.

 

Πού μπορώ να το βρω;

 

ΑΠΝΕΥΣΤΙ

Σπηλιωτοπούλου, Μαρίνα
Θα φτάσει η μέρα, που τα δυο σου χέρια θα βαραίνουν πιο πολύ από λέξεις ειπωμένες στις σελίδες κάποιου βιβλίου. Κι αν ήρθε αυτή η μέρα: “τότε να ξέρεις θα σημαίνει ότι πέθανα” Ίσως, λοιπόν, αναρωτηθείς την επακριβή προέλευση και κατα- γωγή του έργου. Για το εν λόγω, μάθε, πως γεννήθηκε για την ποίηση και την ζωή και τον έρωτα. Μητέρα του η απουσία, το κυοφορούσε αιωνίως ξερνώντας τα πιο απόκρυφα, τα πιο ανο- μολόγητα φωνήεντα και οδοντικά σύμφωνα. Κι απ’ τα σπλάχνα της, το τράβηξες εσύ, κι εμείς και κάποιος τυχαίος, αμφισβητώ- ντας την υπόσταση της δημιουργίας. Διότι, κύριοι, δική μας κόρη είναι η ποίηση, ταπεινή και οδυνηρή, όσο η ωδίνη εκείνου του τοκετού. Όσο η ωδίνη των λέξεων, που δεν βαστιούνται πια από τρύπια χέρια και αξιοπρέπειες. Θα την επανακαταλάβουμε από πάσαν μάνα απουσία, μη φοβάστε. Και θα ΄ναι η μέρα που θα πω με μιαν ανάσα, ακόμη κι αν αυτή κοπεί: “[...] θέλω να ξεριζώσω όλο το δέρμα που έχεις αγγίξει, να στύψω τα πνευμόνια μου μπας και ανασάνουν μόνο για μένα” “Έτσι, για να μην νομίζεις ότι πέθανα.”

Θα φτάσει η μέρα, που τα δυο σου χέρια θα βαραίνουν πιο
πολύ από λέξεις ειπωμένες στις σελίδες κάποιου βιβλίου.
Κι αν ήρθε αυτή η μέρα:
                “τότε να ξέρεις θα σημαίνει ότι πέθανα”

Ίσως, λοιπόν, αναρωτηθείς την επακριβή προέλευση και κατα-
γωγή του έργου. Για το εν λόγω, μάθε, πως γεννήθηκε για την
ποίηση και την ζωή και τον έρωτα. Μητέρα του η απουσία, το
κυοφορούσε αιωνίως ξερνώντας τα πιο απόκρυφα, τα πιο ανο-
μολόγητα φωνήεντα και οδοντικά σύμφωνα. Κι απ’ τα σπλάχνα
της, το τράβηξες εσύ, κι εμείς και κάποιος τυχαίος, αμφισβητώ-
ντας την υπόσταση της δημιουργίας.

Διότι, κύριοι, δική μας κόρη είναι η ποίηση, ταπεινή και οδυνηρή,
όσο η ωδίνη εκείνου του τοκετού. Όσο η ωδίνη των λέξεων, που
δεν βαστιούνται πια από τρύπια χέρια και αξιοπρέπειες.

Θα την επανακαταλάβουμε από πάσαν μάνα απουσία,
μη φοβάστε.

Και θα ΄ναι η μέρα που θα πω με μιαν ανάσα,
ακόμη κι αν αυτή κοπεί:

“[...] θέλω να ξεριζώσω όλο το δέρμα που έχεις αγγίξει,
να στύψω τα πνευμόνια μου μπας και ανασάνουν
μόνο για μένα”
“Έτσι, για να μην νομίζεις ότι πέθανα.”

Πού μπορώ να το βρω;

 

ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

Αποστόλου, Μαρία
Η σκληρή πολιτική και κοινωνική πραγματικότητα που ζούμε όλοι μας σήμερα, οδήγησε το μολύβι μου στη θεραπευτική διεργασία της ποίησης. Ο θυμός, η απόγνωση, η οδύνη αλλά και η ανυπόκριτη αισιοδοξία για το μέλλον προκάλεσαν τη γέννηση, της δικής μου Ανυπότακτης Ιστορίας. Αυτή η πρώτη μου ποιητική απόπειρα θα ήθελα να βρεί μια θέση στην καρδιά σας και να συναντήσει τις δικές σας ανυπότακτες ιστορίες Εκεί που η υπομονή συναντά την οργή και ντρέπεται Θα ξανάρθουμε για να κηρύξουμε την πιο ανυπότακτη ιστορία του κόσμου. Μ.Α

Η σκληρή πολιτική και κοινωνική πραγματικότητα που
ζούμε όλοι μας σήμερα, οδήγησε το μολύβι μου στη
θεραπευτική διεργασία της ποίησης.
Ο θυμός, η απόγνωση, η οδύνη αλλά και η ανυπόκριτη
αισιοδοξία για το μέλλον προκάλεσαν τη γέννηση, της
δικής μου Ανυπότακτης Ιστορίας.
Αυτή η πρώτη μου ποιητική απόπειρα θα ήθελα να βρεί
μια θέση στην καρδιά σας και να συναντήσει τις δικές σας
ανυπότακτες ιστορίες

Εκεί που η υπομονή
συναντά την οργή και ντρέπεται
Θα ξανάρθουμε
για να κηρύξουμε
την πιο ανυπότακτη ιστορία του κόσμου.

Μ.Α

 

Πού μπορώ να το βρω;

 

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΠΟΙΗΣΗΣ 2021 - ΜΕ ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Συλλογικό
Επιμέλεια: Κατερίνα Θανοπούλου|Βασίλης Καλαμαράς Φωτογραφίες: Μάριος Λώλος Κριτική επιτροπή: Βερονίκη Δαλακούρα, Κώστας Καναβούρης, Αντώνης Δ. Σκιαθάς Το «Ημερολόγιο Ποίησης 2021» των εκδόσεων ‘Άπαρσις, με τίτλο «Το βλέμμα των παιδιών», γεφυρώνει το ατομικό με το συλλογικό. Την ανάμνηση με την μνήμη. Το αποτέλεσμα της εικόνας του άλλου στον ψυχισμό ενός θεατή που είναι και ο ίδιος παρών. Πρωτίστως, δημιουργήσαμε ένα ημερολόγιο που να μας θυμίζει στο μέλλον την εποχή που διανύουμε, και το πως οι συγγραφείς την αποτύπωσαν με τα θετικά και τα αρνητικά της. Τα μάτια των προσφυγόπουλων, με το κλικ της φωτογραφικής μηχανής του Μάριου Λώλου, είναι ο καθρέφτης εντός του οποίου ο καθένας και η καθεμία από εμάς γνωρίζει και αναγνωρίζει τον εαυτό του. ‘Ενα πολλών χρήσεων ημερολόγιο που μετρά τον χρόνο κι όπως το ξεφυλλίζουμε, κάθε μέρα αποκτά διαφορετικά ονόματα: βαφτίζεται ημεροδείκτης, σημειωματάριο, χρονομέτρης και υπενθυμητής.
Επιμέλεια: Κατερίνα Θανοπούλου|Βασίλης Καλαμαράς
Φωτογραφίες: Μάριος Λώλος
Κριτική επιτροπή: Βερονίκη Δαλακούρα, Κώστας Καναβούρης, Αντώνης Δ. Σκιαθάς
 
Το «Ημερολόγιο Ποίησης 2021» των εκδόσεων ‘Άπαρσις, με τίτλο «Το βλέμμα των παιδιών», γεφυρώνει το ατομικό με το συλλογικό. Την ανάμνηση με την μνήμη. Το αποτέλεσμα της εικόνας του άλλου στον ψυχισμό ενός θεατή που είναι και ο ίδιος παρών. Πρωτίστως, δημιουργήσαμε ένα ημερολόγιο που να μας θυμίζει στο μέλλον την εποχή που διανύουμε, και το πως οι συγγραφείς την αποτύπωσαν με τα θετικά και τα αρνητικά της.
Τα μάτια των προσφυγόπουλων, με το κλικ της φωτογραφικής μηχανής του Μάριου Λώλου, είναι ο καθρέφτης εντός του οποίου ο καθένας και η καθεμία από εμάς γνωρίζει και αναγνωρίζει τον εαυτό του. ‘Ενα πολλών χρήσεων ημερολόγιο που μετρά τον χρόνο κι όπως το ξεφυλλίζουμε, κάθε μέρα αποκτά διαφορετικά ονόματα: βαφτίζεται ημεροδείκτης, σημειωματάριο, χρονομέτρης και υπενθυμητής. [...]
Τα μέλη της κριτικής επιτροπής:
Βερονίκη Δαλακούρα, Κώστας Καναβούρης, Αντώνης Δ. Σκιαθάς
Οι συντονιστές του Ημερολογίου Ποίησης και επιμελητές:
Κατερίνα Θανοπούλου, Βασίλης Κ. Καλαμαράς
 
«Αυτά τα παιδιά ξεριζώθηκαν από το παρελθόν τους, χωρίς να έχουν ενταχθεί κάπου ξανά. Με άθλιες συνθήκες ζωής, με χαοτική καθημερινότητα, χωρίς σημεία αναφοράς, αιωρούνται στο πουθενά.»
Μάριος Λώλος
 
120 δημιουργοί
Αλεξάνδρου Νικολέττα, Αλογοσκούφη Κασσάνδρα, Αμπατζόγλου Άννα, Αργυροπούλου Γιόλα, Ασημίνα Άννα, Αγυιώτη Κατερίνα, Βαλσαμίδης Ευάγγελος, Βιτσαράς Σ. Γιάννης, Γιαννακός Χρήστος, Γκιμοσούλης Κωστής, Γκούμας Ιωάννης Αριστοτέλης, Δασκαλόπουλος Νίκος, Δημοπούλου ΜιχαλοπούλουΤίνα, Διώνη Δημητριάδου, Δραγούνη Βασιλική, Ελευθερίου Σοφία, Ζαγάρη Κωνσταντίνα, Ζυμβραγάκης Αποστόλης, Θεοδωράκης Μ. Νίκος, Καβαδάτου Κατερίνα, Καζαντζίδου Ελεονώρα, Κακατσάκης Νικόλας, Καλογεροπούλου Αλεξία, Καλογεροπούλου Έφη, Κανιώτη Ολυμπία, Καρακωνσταντάκης Σταύρος, Κάραλης Π. Μενέλαος, Καραπατάκη Ζωή, Καρπέτης Δημήτρης, Καρρά Ελένη, Κατσαδούρη Αφροδίτη, Κεφάλας Ηλίας, Κίνγκ Μίνα, Κιφοκέρη Αθανασία, Κοζή Κατερίνα, Κόκοτα Μαριάννα, Κολιγιώτη Αλεξάνδρα, Κολιδάκης Δημήτρης, Κόλλια Χριστίνα, Κολλιάς Γιώργος, Κοσκινάς Λεωνίδας, Κουφοπούλου Τζένη, Κοψιδά-Βρεττού Βιβή, Κρυονερίτης Ιωάννης- Ραφαήλ, Κρυστάλλη Κατερίνα, Κυριαζής Ανδρέας, Κωνσταντάκη Στέλλα, Κωστέας Κωνσταντίνος, Λατίφαϊ Κατερίνα, Λεχουρίτης Γιώργος, Λιακοπούλου Τζούλια, Λιάτσος Παρασκευάς, Λιντζαροπούλου Ελένη, Λίπκοβιτς Μαίρη, Λουκίδου Ευτυχία - Αλεξάνδρα, Λυκοτραφίτη Δήμητρα, Μανιάτης Γιάννης, Μανωλακάκη Δέσποινα, Μαράκης Γιάννης, Μεγάλου Αρτεμισία, Μέγας Βασίλης, Μενάγια Αναστασία, Μερκοβίτης Χάρης, Μισύρη Ευτυχία, Μίχος Γ. Θανάσης, Μιτζάλης Νικόλας, Μοσχοβάκος Νίκος, Μπάρδης Γεώργιος, Μπουγελέκας Γιώργος, Μπούσαλης Πάνος, Μωραΐτης Γεώργιος, Νάνου Φ. Ειρήνη, Νικολάκη Χρύσα, Νικολόπουλος Βασίλης, Ντόβας Μιλτιάδης, Οικονόμου Δ. Αθανάσιος, Παπαδημητρίου Απόστολος, Παπαδημητρίου-Σαμοθράκη Μάγδα, Παπαδομιχελάκη Αλίκη, Παπαδόπουλος Ιορδάνης, Παπαθανάση Δώρα, Παπαμίχου Μαργαρίτα, Παπαπάνος Κώστας, Παυλικιάνης Κωνσταντίνος, Πέζαρος Παύλος, Πέτα Ευαγγελία, Πεχλιβανίδου Διονυσία, Πηλιούρα Έφη, Πολέντας Μανόλης, Ρουσοπούλου – Παππά Νίκη (Ανδρονίκη), Σακοράφα Τζένη, Σάμιος Κυριάκος, Σέντζα Μαρία, Σιδηρά Αγγελική, Σουβατζής Νίκος, Σταθακιός Αλέξανδρος, Σταθακοπούλου Ευγενία, Σταθάκος Φωτίου Νίκος, Στεργιοπούλου Έλενα, Στρατούλη Λένα, Στρίκου Χρύσα, Συμεωνίδης Γιάννης, Σύρμου Βάνια, Σφήκας Νικόλας, Σχοινοπλοκάκης Ροδόλφος, Τζανετάκης Γιάννης, Τζιώγα Ελένη, Τιχομίρ Αλέξανδρος, Τομαή Κριμιτσά Άρτεμις, Τουμανίδης Χρήστος, Τούμπα Εφη, Τριανταφυλλίδου Μελίνα, Τσακιρίδου Έλενα, Τσιλιγκίρη Κατερίνα, Φιλελές Δημήτρης, Χαραλαμπίδου Χρύσα, Χατζηγιαννάκη Κατερίνα, Χηράτου Ειρήνη, Χριστοπούλου Ελένη, Χρυσάκη Ιωάννα
 
 

Πού μπορώ να το βρω;

 

ΠΟΡΕΙΑ ΑΕΙΠΕΛΑΓΗ

Καρούσης, Δημήτρης
[...]Ο ποιητής αναθάλλει και ουσιώνεται στην αναζήτηση, στη μνήμη και βασικά στο πλούσιο συναίσθημα που επενδύει στο ποιητικό του έργο. Κοινωνικό πρόσωπο, με τις αξιώσεις που η ζωή πραγματεύεται, δικαιώνοντας, την ανθρώπινη πο­ρεία του και την ενεργό παρουσία του στα δρώμενα.
[...]Ο ποιητής αναθάλλει και ουσιώνεται στην αναζήτηση, στη μνήμη και βασικά στο πλούσιο συναίσθημα που επενδύει στο ποιητικό του έργο. Κοινωνικό πρόσωπο, με τις αξιώσεις που η ζωή πραγματεύεται, δικαιώνοντας, την ανθρώπινη πο­ρεία του και την ενεργό παρουσία του στα δρώμενα.

Κώστας Καρούσος
Πρόεδρος Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών

Η ποιητική συλλογή του Δημήτρη Καρούση «Πο­ρεία αειπέλαγη» απαρτίζεται από δύο ενότητες. Η πρώτη, «Των καραβιών φαντάσματα», διαπερνάται από μια θαλασσινή πνοή. Ποιήματα με τα χρώματα του αφρού και του κύματος, με την αύρα των κα­ραβιών και των ανέμων, με την περιπέτεια και τις λέξεις των ναυτικών, αλλά όχι μόνον αυτό [...]
Στην ενότητα «Επίγραφη υπογραφή», με τον αι­ρετικής γραμματικής τίτλο, κυριαρχεί το ερωτικό στοιχείο. Η αγάπη του ποιητή για τη γυναίκα, η τρυφερότητα, αλλά και ο πόνος κι η λαβωματιά δεσπόζουν και καθοδηγούν την ποιητική γραφίδα. Είναι ο απολογισμός των γυναικών και των ερώτων.[...]
Γιούλη Χρονοπούλου, Δρ. Φιλολογίας
 
Έργα του Κώστα Ευαγγελάτου κοσμούν το βιβλίο.
Ο Κώστας Ευαγγελάτος είναι ζωγράφος, εικαστικός performer και θεωρητικός της σύγχρονης τέχνης.
 
 
ΕΡΓΑ ΤΟΥ IΔΙΟΥ
Τραγούδια της Καλντέρας
και του Πιτθέα, 2016.
Ποίηση
(εκδόσεις Σκαραβαίος)
Ενδοσκοπικά
των Φωτοτρόπων, 2018.
Ποίηση
(εκδόσεις Σκαραβαίος)
 

Πού μπορώ να το βρω;

 

 

ΞΑΦΝΙΚΟΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ - ΒΙΒΛΙΟ+CD

Μαυρουδής, Νότης
Δεκατρία τραγούδια σε σύνθεση Νότη Μαυρουδή. Έξι σπουδαίοι ερμηνευτές ενώνουν τις φωνές τους με δώδεκα νέους στιχουργούς, από το τμήμα στιχοποίησης του Κώστα Φασουλά ( Μικρό Πολυτεχνείο) και γίνονται οι ΞΑΦΝΙΚΟΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ.
Δεκατρία τραγούδια σε σύνθεση Νότη Μαυρουδή. Έξι σπουδαίοι ερμηνευτές ενώνουν τις φωνές τους με δώδεκα νέους στιχουργούς, από το τμήμα στιχοποίησης του Κώστα Φασουλά ( Μικρό Πολυτεχνείο) και γίνονται οι ΞΑΦΝΙΚΟΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ.

ΞΑΦΝΙΚΟΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ-ΝΟΤΗΣ ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ

1-ΜΟΝΑΧΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ (ΕΡΩΤΙΚΟ) - Δήμητρα Κουντουριώτη
(με τον Δώρο Δημοσθένους)
2-ΜΑΝΤΟΝΑ - Ιωάννα Κολλινιάτη
(με την Μόρφω Τσαϊρέλη)
3-ΤΟ ΦΙΔΙ - Κέλλυ Αλεφάντου
(με τον Γεράσιμο Ανδρεάτο)
4- Η ΡΙΖΑ - Ειρήνη Παπαδοπούλου
(με τον Ηλία Λιούγκο)
5-ΣΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ ΤΗΝ ΑΡΕΝΑ - Παναγιώτης Στράκαρης
(με τον Βασίλη Λέκκα)
6-ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ ΤΟ ΡΙΖΙΚΟ - Λυσάνδρα Αναστασοπούλου
(με την Ειρήνη Τουμπάκη)
7-ΛΙΓΟ ΜΠΛΕ - Νάνσυ Φωτοπούλου
(με την Μόρφω Τσαϊρέλη)
8-ΠΑΡΑΦΟΡΑ - Μιχάλης Δήμας
(με τον Ηλία Λιούγκο)
9-ΧΩΡΙΣ ΟΝΟΜΑ - Ανδρομάχη Δαμαλά
(με τον Γεράσιμο Ανδρεάτο)
10-ΔΕΜΕΝΑ ΧΕΡΙΑ - Βίβιαν Ματσούκα
(με την Ειρήνη Τουμπάκη)
11-ΣΤΟΥ ΤΑΞΙΔΙΟΥ ΤΗ ΜΕΣΗ - Παναγιώτης Στράκαρης
(με τον Βασίλη Λέκκα)
12-ΣΒΗΣΕ ΤΟ ΦΩΣ - Αντιγόνη Κολοβέντζου 
(με την Μόρφω Τσαϊρέλη)
13- ΛΙΠΟΤΑΚΤΗΣ - Νίκη Ρουσοπούλου-Παππά
(με τον Ηλία Λιούγκο)

Συντελεστές

-Στιχουργοί (με αλφαβητική σειρά επωνύμου):
(Αλεφάντου Κέλλυ, Αναστασοπούλου Λυσάνδρα, Δαμαλά Ανδρομάχη, Δήμας Μιχάλης, Κολλινιάτη Ιωάννα, Κολοβέντζου Αντιγόνη, Κουντουριώτη Δήμητρα, Ματσούκα Βίβιαν, Παπαδοπούλου Ειρήνη, Ρουσοπούλου-Παππά Νίκη, Στράκαρης Παναγιώτης, Φωτοπούλου Νάνσυ)

-Τραγουδούν (με αλφαβητική σειρά επωνύμου):
-Γεράσιμος Ανδρεάτος
-Δώρος Δημοσθένους
-Βασίλης Λέκκας
-Ηλίας Λιούγκος
-Ειρήνη Τουμπάκη
-Μόρφω Τσαϊρέλη

-Διεύθυνση Χορωδίας: Αλεξάνδρα Μητσοπούλου
-Η Χορωδία αποτελείται από τους (με αλφαβητική σειρά επωνύμου):
-Αθηνά Αλυγιζάκη
-Νίκος Βαρβαρέσος
-Βασιλική Καρρά
-Ελένη Καραστεφανή
-Ανδριάνα Λιαδή
-Γεωργία Λιαδή
-Αλεξάνδρα Μητσοπούλου
-Δημήτρης Παπακυριαζής
-Σοφία Σαμούρη
-Κορνηλία Σπίγγου
-Αλέξανδρος Σταυρόπουλος

-Έπαιξαν οι μουσικοί: (με αλφαβητική σειρά επωνύμου):
-Ηλεκτρικό μπάσο: Νάσος Αντωνίου
-Κιθάρες:
-Κλασική: Νότης Μαυρουδής
-Ηλεκτρικές-ακουστικές-Μπαγλαμάς-Μπαλαλάϊκα-Μπουζούκι: Κώστας Παρίσσης.
-Τύμπανα: Μανώλης Τόμπρος
-Ακορντεόν: Ντίνος Χατζηιορδάνου.)

-Ενορχήστρωση/Remix-master: Κώστας Παρίσσης
-Οι ηχογραφήσεις και οι επεξεργασίες έγιναν στο studio Praxis
(Νέα Σμύρνη), μέσα στους πρώτους μήνες του 2020

Σχεδιασμός: Γεωργία Αλεβιζάκη
Επιμέλεια έκδοσης: Κατερίνα Θανοπούλου
Τεχνική επιμέλεια: Ernesto N. Bauman
Φωτογραφίες: Σοφία Μοιραράκη


Παραγωγή: Nότης Μαυρουδής- Κώστας Φασουλάς- Εκδόσεις Άπαρσις
 
 

Πού μπορώ να το βρω;

 

 

ΔΩΡΕΑΝ ΧΡΟΝΟΣ ΟΜΙΛΙΑΣ

Μάρκου, Αγγελική
Σε μιάν εποχή αναγκαστικής μοναξιάς που η επαφή με τον άλλον έχει πολύ μεγάλο κόστος ή είναι ανέφικτη στην καθημερινή πράξη, η μεταβίβαση βαρύτερων ψυχικών φορτίων, μέσω της γραφής, έχει αποδειχθεί πολύ ιαματική. Γράφουμε και ταυτόχρονα διαβάζουμε για να θεραπευτούμε! Το βιβλίο σαν σώμα, είναι ο πλέον χειροπιαστός τόπος κατάθεσης όλης της άυλης οδύνης της ανθρώπινης ύπαρξης. Η ανάγνωσή του, την κατάλληλη στιγμή, μπορεί να θεραπεύσει τον αναγνώστη, ενεργοποιώντας μια ξεχασμένη ιδιότητα του ανθρώπου που ονομάζεται συμπάθεια. Στο Γλωσσικό Αντάρτικο, πέρα από τις δύο συγκρουόμενες κοσμοθεωρίες ανταμώνουν - μέσα στην ελαφρότητα και την ελευθερία που εμπεριέχει ο λαϊκός - λόγος ο Bakhtin, ο Άλκης Αλκαίος, ο Chomsky, ο Barthes, αλλά και χαρακτήρες του κουκλοθέατρου, ένας γλωσσολόγος που φλερτάρει, ένα παπάκι και τα συνθήματα των καταστασιακών…
 Σε μιάν εποχή αναγκαστικής μοναξιάς που η επαφή με τον άλλον έχει πολύ μεγάλο κόστος ή είναι ανέφικτη στην καθημερινή πράξη, η μεταβίβαση βαρύτερων ψυχικών φορτίων, μέσω της γραφής, έχει αποδειχθεί πολύ ιαματική. Γράφουμε και ταυτόχρονα διαβάζουμε για να θεραπευτούμε!
Το βιβλίο σαν σώμα, είναι ο πλέον χειροπιαστός τόπος κατάθεσης όλης της άυλης οδύνης της ανθρώπινης ύπαρξης. Η ανάγνωσή του, την κατάλληλη στιγμή, μπορεί να θεραπεύσει τον αναγνώστη, ενεργοποιώντας μια ξεχασμένη ιδιότητα του ανθρώπου που ονομάζεται συμπάθεια.
 
 

Πού μπορώ να το βρω;

 

 

ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΑΝΤΑΡΤΙΚΟ

Ποζίδης, Χρήστος
Η Γλώσσα ως πεδίο πάλης. Μέσα στα λόγια μας φωλιάζουν, συνειδητά ή ασύνειδα, ιδέες αντικρουόμενες, επιθυμίες, σχέσεις ιεραρχίας ή τάσεις ισοπέδωσής της. Μέσα στις λέξεις, στην υφή και στο νόημα τους, συναντιούνται δύο κοσμοθεωρίες. Η εξουσιαστική, που θέλει τον κόσμο, την κοινωνία και τη γλώσσα ως συστήματα κλειστά, μη αναστρέψιμα ή εξελίξιμα για να παγιώσει την ισχύ της· από την άλλη, η δημώδης γλώσσα, θυμική, αυτοσχεδιαστική κι ελεύθερη που προκρίνει την εγγύτητα, τη διαρκή ευλυγισία κι εξέλιξη, την απτότητα και την αντίσταση στους θεσμικούς γλωσσικούς και νοηματικούς περιορισμούς. Στο Γλωσσικό Αντάρτικο, πέρα από τις δύο συγκρουόμενες κοσμοθεωρίες ανταμώνουν - μέσα στην ελαφρότητα και την ελευθερία που εμπεριέχει ο λαϊκός - λόγος ο Bakhtin, ο Άλκης Αλκαίος, ο Chomsky, ο Barthes, αλλά και χαρακτήρες του κουκλοθέατρου, ένας γλωσσολόγος που φλερτάρει, ένα παπάκι και τα συνθήματα των καταστασιακών…
Η Γλώσσα ως πεδίο πάλης. Μέσα στα λόγια μας φωλιάζουν, συνειδητά ή ασύνειδα, ιδέες αντικρουόμενες, επιθυμίες, σχέσεις ιεραρχίας ή τάσεις ισοπέδωσής της. Μέσα στις λέξεις, στην υφή και στο νόημα τους, συναντιούνται δύο κοσμοθεωρίες. Η εξουσιαστική, που θέλει τον κόσμο, την κοινωνία και τη γλώσσα ως συστήματα κλειστά, μη αναστρέψιμα ή εξελίξιμα για να παγιώσει την ισχύ της· από την άλλη, η δημώδης γλώσσα, θυμική, αυτοσχεδιαστική κι ελεύθερη που προκρίνει την εγγύτητα, τη διαρκή ευλυγισία κι εξέλιξη, την απτότητα και την αντίσταση στους θεσμικούς γλωσσικούς και νοηματικούς περιορισμούς.
Στο Γλωσσικό Αντάρτικο, πέρα από τις δύο συγκρουόμενες κοσμοθεωρίες ανταμώνουν - μέσα στην ελαφρότητα και την ελευθερία που εμπεριέχει ο λαϊκός - λόγος ο Bakhtin, ο Άλκης Αλκαίος, ο Chomsky, ο Barthes, αλλά και χαρακτήρες του κουκλοθέατρου, ένας γλωσσολόγος που φλερτάρει, ένα παπάκι και τα συνθήματα των καταστασιακών…
 

Πού μπορώ να το βρω;

 

 

ΤΟ ΧΕΛΙΔΟΝΙ ΚΑΙ Η ΒΕΛΑΝΙΔΙΑ

Σκούλου, Μαρία
Η τρυφερή ιστορία του χελιδονιού είναι η ιστορία της ζωής μας. Η αναζήτηση, η απορία, η οικογένεια, η ζωή και η απώλεια περνούν από τη συγγραφέα με απλό τρόπο μέσα από πανέμορφες εικόνες αστερόσκονης και συμπαντικής αναζήτησης. Η βελανιδιά γίνεται η μάνα γη, ο φύλακας άγγελος μαθαίνοντας στο χελιδόνι, μέσα από μυστικές συμφωνίες με το φεγγάρι και τ’ αστέρια, την αυτονομία και τη συμφιλίωση με το παρελθόν. Η σχέση της με το χελιδόνι ξυπνά στα παιδιά συναισθήματα αγάπης, τρυφερότητας για τα ζώα, τη φύση και ό,τι μας περιβάλλει. «Θέλω να πω τόσο πολλά, μα δεν βρίσκω το θάρρος. Θέλω να δώσω τόση αγάπη, μα νομίζω ότι οι πόρτες έχουν κλείσει. Ποτέ δεν ήθελα τα φύλλα να στέκονται μόνα τους στα κλαδιά των δέντρων. Πάντα ήθελα να τους κάνω παρέα. Νομίζω, όμως, τώρα ότι ρίζωσα σ’ αυτήν τη γη που νερό δεν δίνει. Τα κλαδιά των δέντρων είναι πυκνά και δεν μπορώ να ανέβω. Οι πλαγιές έχουνε γίνει δύσβατες, δεν είναι πια για μένα. Δεν ξέρω αν ο ουρανός χωράει την ανάσα μου». «Τι ήταν αυτά; Ποιος τα έλεγε;» σκεφτόταν η βελανιδιά, όταν, ξαφνικά, γέρνοντας το αριστερό κλαδί της προς τη διπλανή λιμνούλα…

Η τρυφερή ιστορία του χελιδονιού είναι η ιστορία της ζωής μας. Η αναζήτηση, η απορία, η οικογένεια, η ζωή και η απώλεια περνούν από τη συγγραφέα με απλό τρόπο μέσα από πανέμορφες εικόνες αστερόσκονης και συμπαντικής αναζήτησης.

Η βελανιδιά γίνεται η μάνα γη, ο φύλακας άγγελος μαθαίνοντας στο χελιδόνι, μέσα από μυστικές συμφωνίες με το φεγγάρι και τ’ αστέρια, την αυτονομία και τη συμφιλίωση με το παρελθόν. Η σχέση της με το  χελιδόνι ξυπνά στα παιδιά συναισθήματα αγάπης, τρυφερότητας  για τα ζώα, τη φύση και ό,τι μας περιβάλλει.

«Θέλω να πω τόσο πολλά, μα δεν βρίσκω το θάρρος. Θέλω να δώσω τόση αγάπη, μα νομίζω ότι οι πόρτες έχουν κλείσει. Ποτέ δεν ήθελα τα φύλλα να στέκονται μόνα τους στα κλαδιά των δέντρων. Πάντα ήθελα να τους κάνω παρέα. Νομίζω, όμως, τώρα ότι ρίζωσα σ’ αυτήν τη γη που νερό δεν δίνει. Τα κλαδιά των δέντρων είναι πυκνά και δεν μπορώ να ανέβω. Οι πλαγιές έχουνε γίνει δύσβατες, δεν είναι πια για μένα. Δεν ξέρω αν ο ουρανός χωράει την ανάσα μου».

«Τι ήταν αυτά; Ποιος τα έλεγε;» σκεφτόταν η βελανιδιά, όταν, ξαφνικά, γέρνοντας το αριστερό κλαδί της προς τη διπλανή λιμνούλα ……

Εικονογράφηση: Κικί Περιβολάρη
Σχεδιασμός: Γεωργία Αλεβιζάκη
Επιμέλεια κειμένου: Χαρά Παπαδοπούλου
Επιμέλεια έκδοσης: Κατερίνα Θανοπούλου

 

Η Κικί Περιβολάρη γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας (δίπλωμα Ζωγραφικής). Συνέχισε τις σπουδές της στο Τμήμα Γλυπτικής της ΑΣΚΤ. Από το 2007 εξελίσσει τεχνικές γύρω από το χαρτί. Ταξίδεψε σε χώρες της Βορείου Αφρικής, Ασίας και Ευρώπης. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Συνεργαζόμενες αίθουσες και χώροι πολιτισμού: Μουσείο Μπενάκη, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, ART Athina, Τεχνόπολις Γκάζι, Γκαλερί Σκουφά 4, Γκαλερί Αστρολάβος, Γκαλερί Αποκάλυψη (Κύπρος), Πολιτιστικό Κέντρο Φουγάρο (Ναύπλιο), Χώρος Πολιτισμού Ιανός, Αίθουσα Τέχνης Καπόπουλος, Δημοτική Πινακοθήκη Κορίνθου, Βιομηχανικός Χώρος Τεχνοστάσιο. Έργα της βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές.

Πού μπορώ να το βρω;

 - Κριτική της Αγγελίνας Παπαθανασίου στους "Θεματοφύλακες Λόγω Τεχνών"

ΡΗΓΑΣ Κ9

Μακρυδάκη, Ειρήνη
Ο αδέσποτος Ρήγας και η παρέα του ζουν συναρπαστικές περιπέτειες και μέσα από αυτές αναδεικνύουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, τα δικαιώματά τους, την ανάγκη σεβασμού και αλλαγής στην στάση των ανθρώπων προς αυτά.

Ο αδέσποτος Ρήγας και η παρέα του ζουν συναρπαστικές περιπέτειες και μέσα από αυτές αναδεικνύουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν,
τα δικαιώματά τους, την ανάγκη σεβασμού και αλλαγής στην στάση των ανθρώπων προς αυτά.

Εικονογράφηση: Κώστας Κοφίνας
Σχεδιασμός: Κώστας Κοφίνας
Επιμέλεια κειμένου: Χαρά Παπαδοπούλου
Επιμέλεια έκδοσης: Κατερίνα Θανοπούλου

Πίνακας της εικαστικού Νάντιας Μπαράκου
κοσμεί το εσωτερικό του βιβλίου 
 

Το βιβλίο, υποστηρίζεται από την Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία (ΠΦΠΟ) και τελεί υπό την αιγίδα του ομίλου για την UNESCO Πειραιώς και Νήσων.

Απευθύνεται σε παιδιά κάθε ηλικίας, φιλοδοξώντας να συμβάλλει στην προσπάθεια διαμόρφωσης μιας φιλοζωικής στάσης από τα πρώτα χρόνια της ζωής τους.

Μέρος των εσόδων της συγγραφικής αμοιβής, θα διατίθενται για την στήρι­ξη της Π.Φ.Π.Ο. και του λογαριασμού των ορφανών της Ελληνικής Αστυνομίας.  

 

Πού μπορώ να το βρω;

Ο «Ρήγας Κ9» πρωταγωνιστεί στο νέο παραμύθι της Ειρήνης Μακρυδάκη - ATHENS VOICE.GR

Συνέντευξη της Ειρήνης Μακρυδάκη στους "Θεματοφύλακες Λόγω Τεχνών"