RSS

Νέες Εκδόσεις

ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΨΥΧΗΣ (2008-2013)

Συνοδινού, Ευγενία
Ποιήματα - διαδρομές ψυχής, αναπαραστατικά της αντιφατικότητας της ανθρώπινης κατάστασης.

Ποιήματα - διαδρομές ψυχής, αναπαραστατικά της αντιφατικότητας της ανθρώπινης κατάστασης.

Από τη μία η συναίσθηση της μοναξιάς και της φθαρτής μας φύσης, από την άλλη η ανάγκη για επικοινωνία και έκφραση, για σπάσιμο των ορίων του εγώ. Για φυγή στο επέκεινα του ονείρου, του μοιράσματος, της αγάπης. Αυτοσυντήρηση και αυταπάρνηση, θλίψη και χαρά, ματαιότητα και σκοπός, χορεύουν στην περιδίνηση ενός ανηλεούς σύμπαντος, όπου προτείνεται σαν επιλογή η αγάπη που δίνει νόημα στο χάος, κι ας υπόκειται κι αυτή στις αντιφάσεις της ίδιας μας της ύπαρξης.

CAFE LATINO - EL PUERTO

Μποσκοΐτης, Αντώνης,Μαυρουδής, Νότης
Ήταν τέλη Μαρτίου του 2017, όταν ζήτησα από τον Νότη Μαυρουδή να συναντηθούμε για μία συνέντευξη. Ανταποκρίθηκε με προθυμία. Κι αν μοιραία αναφερθήκαμε στη συναυλία- δραστηριότητα που είχε εκείνο τον καιρό, στην κουβέντα μας χώρεσαν και πολλά άλλα θέματα που άπτονταν μιας ευρύτερης φιλοσοφίας του περί ζωής και τέχνης. Η συνέντευξη αναρτήθηκε στο προσωπικό μου ιστολόγιο «Άσματα και Μιάσματα» στις 28 Μαρτίου του 2017 και πιστεύω πως αξίζει τώρα, με αφορμή το Café Latino, να συμπεριληφθεί στην παρούσα έκδοση.

Ήταν τέλη Μαρτίου του 2017, όταν ζήτησα από τον Νότη Μαυρουδή να συναντηθούμε για μία συνέντευξη. Ανταποκρίθηκε με προθυμία. Κι αν μοιραία αναφερθήκαμε στη συναυλία- δραστηριότητα που είχε εκείνο τον καιρό, στην κουβέντα μας χώρεσαν και πολλά άλλα θέματα που άπτονταν μιας ευρύτερης φιλοσοφίας του περί ζωής και τέχνης. Η συνέντευξη αναρτήθηκε στο προσωπικό μου ιστολόγιο «Άσματα και Μιάσματα» στις 28 Μαρτίου του 2017 και πιστεύω πως αξίζει τώρα, με αφορμή το Café Latino, να συμπεριληφθεί στην παρούσα έκδοση.

Το Café Latino - El Puerto σηματοδοτεί την επιστροφή του Νότη Μαυρουδή στις διασκευές κομματιών για δύο κλασικές κιθάρες από κοινού με τον κιθαριστή Γιώργο Τοσικιάν, τον νεότερο συνάδελφο και στενό του συνεργάτη στις συναυλίες των τελευταίων χρόνων. Δεκατρία Canciones y danzas populares de América Latina y España, λαϊκά τραγούδια και χοροί από τη Λατινική Αμερική και την Ισπανία, δηλαδή από την πλούσια μουσική παράδοση της Βολιβίας, του Μεξικού, της Κούβας, της Αργεντινής, της Βραζιλίας, της Βενεζουέλας και της Ισπανίας, στα οποία ο Μαυρουδής και ο Τοσικιάν επεμβαίνουν με τα ιδιαίτερα κιθαριστικά ηχοχρώματα και τα ηχητικά επινοήματά τους.

Συνθέσεις ανώνυμων δημιουργών, χαμένων στα βάθη του χρόνου, που τώρα γίνονται η πρώτη ύλη για την αναζήτηση νέων χρωμάτων, τοπίων, αλλά και του παντοτινού μουσικού ήθους που αναδύεται από την κλασική κιθάρα. Ανάμεσά τους και δύο πανέμορφα τραγούδια των Μεξικανών Ramón Ayala και Agustín Lara που σφραγίζει εκ νέου με την ερμηνεία της η Μόρφω Τσαϊρέλη, επίσης σταθερή συνεργάτιδα στις συναυλίες του Μαυρουδή τα τελευταία χρόνια.

Αντώνης Μποσκοΐτης

NEKRASSOV

Σαρτρ, Ζαν Πολ
Στον Νεκρασόφ, ο Σαρτρ αντλεί έμπνευση και θεματικά στοιχεία από την κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα της εποχής του, προκειμένου να συνθέσει μία πολιτική σάτιρα που ενέχει γόνιμο σκηνικό χιούμορ και απηχεί μια διαχρονική επικαιρότητα. Η τεχνική του θεάτρου εν θεάτρω αποτελεί το βασικό δραματουργικό εργαλείο που χρησιμοποιείται, διαμορφώνοντας παραστατικά όλη τη διάρκεια των πράξεων και των εικόνων του έργου.

Ο Νεκρασόφ είναι μια φαρσο-σάτιρα, όπως ο ίδιος ο Sartre αναφέρει σε συνέντευξή του, που αναπαράγει τη δομή της κοινωνίας. Με το έργο αυτό απομυθοποιείται το άσπιλο πρόσωπο μιας συγκεκριμένης μερίδας του Τύπου, αλλά και των ισχυρών εκπροσώπων της εξουσίας κάθε κοινωνίας. Ο Sartre είχε την πρόθεση να προσεγγίσει το είδος της κωμωδίας έτσι όπως την οραματίστηκε και την καθιέρωσε ο Αριστοφάνης, γι’ αυτόν τον λόγο το κείμενο εμπεριέχει κωμικά στοιχεία.

Στον Νεκρασόφ, ο φιλόσοφος-δραματουργός αντλεί έμπνευση και θεματικά στοιχεία από την κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα της εποχής του, προκειμένου να συνθέσει μία πολιτική σάτιρα που ενέχει γόνιμο σκηνικό χιούμορ και απηχεί μια διαχρονική επικαιρότητα. Η τεχνική του θεάτρου εν θεάτρω αποτελεί το βασικό δραματουργικό εργαλείο που χρησιμοποιείται, διαμορφώνοντας παραστατικά όλη τη διάρκεια των πράξεων και των εικόνων του έργου.

Τα δυσδιάκριτα όρια ανάμεσα στην αλήθεια που συχνά υποκρύπτεται και στο ψέμα που μπορεί ακόμα και να προσδιορίσει μία φαινομενική πραγματικότητα με την εναλλαγή των ταυτοτήτων και των ρόλων, πλάθουν το σκηνικό για μία θεατρική παρτίδα με πολλούς και απρόβλεπτους παίκτες...

PEACE TALK

Λαμπρινίδη, Χριστιάνα
Το θεατρικό έργο Peace Talk είναι πρόβα συμφιλίωσης, είναι η συμφιλίωση που έγινε πράξη. Είναι ένας τρόπος της Ελλάδας να εξασφαλίζει τη δημοκρατία όταν οι γυναίκες στα σύνορα λένε την αλήθεια. Είναι το δικαίωμα στη σύγκρουση που γίνεται δημιουργική διαδικασία για ειρήνη ανάμεσα στο εγώ και στο συνυπάρχω.

Το θεατρικό έργο Peace Talk είναι πρόβα συμφιλίωσης, είναι η συμφιλίωση που έγινε πράξη. Είναι ένας τρόπος της Ελλάδας να εξασφαλίζει τη δημοκρατία όταν οι γυναίκες στα σύνορα λένε την αλήθεια. Είναι το δικαίωμα στη σύγκρουση που γίνεται δημιουργική διαδικασία για ειρήνη ανάμεσα στο εγώ και στο συνυπάρχω.

ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑ

Πανταζής, Νικόλας
Έκτορας και Πάρης. Δύο αδέρφια, ένα σπίτι, ένα χαμένο κεφάλι Καρυάτιδας. Δύο διαφορετικοί κόσμοι: Ο ένας του παραμυθιού με τις νεράιδες και τους νάνους, ο άλλος της στυγνής πραγματικότητας. Της ελπίδας που περιπλανιέται χαμένη κι έρχεται αντιμέτωπη με τα φαντάσματα του παρελθόντος.

Ποιος είναι αυτός που δεν σκοτώνει, αλλά δώδεκα σκοτώνει;

Έκτορας και Πάρης. Δύο αδέρφια, ένα σπίτι, ένα χαμένο κεφάλι Καρυάτιδας. Δύο διαφορετικοί κόσμοι: Ο ένας του παραμυθιού με τις νεράιδες και τους νάνους, ο άλλος της στυγνής πραγματικότητας. Της ελπίδας που περιπλανιέται χαμένη κι έρχεται αντιμέτωπη με τα φαντάσματα του παρελθόντος.

Όταν οι θεσμοί της οικογένειας, της θρησκείας, της κοινωνίας γυρνούν σαν σφαίρες μέσα στο περίστροφο και περιμένουν από το Χέρι να τραβήξει τη σκανδάλη για να εκτοξευτούν κατευθείαν σε μια πληγή που ήδη αιμορραγεί... ίσως το Αίνιγμα τους λυτρώσει. Ίσως η λύση του, τους χώσει ακόμα πιο βαθιά στο βούρκο. Αν καταφέρουν να γλιτώσουν από τα πεινασμένα αρπακτικά πουλιά που αποσυνθέτουν ό,τι βρεθεί στο δρόμο τους, θα ζήσουν.

NOIR ROAD STORIES 2 / 20 ΝΕΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ

Συλλογικό
Τα είκοσι διακριθέντα διηγήματα του 2ου Διαγωνισμού Αστυνομικού Διηγήματος των εκδ. Άπαρσις, σε συνεργασία με την ΕΛΣΑΛ.

Τα είκοσι διακριθέντα διηγήματα του 2ου Διαγωνισμού Αστυνομικού Διηγήματος των εκδ. Άπαρσις, σε συνεργασία με την Ελληνική Λέσχη Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας.

Περιέχει τα διηγήματα:

Ηλιοτρόπια - Μαίρη Μαργαρίτη

Γάτα και ποντίκι - Μαρία Νιτσοτόλη

Δισδιάστατες μαρτυρίες - Πολυτίμη Λινάρδου

Το έγκλημα της διπλανής πόρτας - Ξενοφών Φύτρος

Σόνια - Χριστίνα Σπηλιοπούλου

Αχέροντας - Κωνσταντίνα Χαρβάτη

Σερμπερίν - Λευτέρης Μπούρος

Παράπλευρες απώλειες - Ελένη Βούλγαρη

Επίκληση στη Μούσα - Γιώργος Μπαλαούρας

Τραπέζι στο κεφάλι - Ευτυχία Κοσμαδοπούλου

Χαμένο κορίτσι - Γεωργία Αγγελοπούλου

Κυκλωμένο 27 - Παναγιώτα Δημοπούλου

Έγκλημα στη Νάξο - Μανόλης Κατεινάς

Ροζντά - Κώστας Στοφόρος

Το ζάρι του χρόνου - Ευαγγελία Παπανίκου

Μεγάλα κ’ υψηλά τριγύρω μου έκτισαν τείχη - Ηρώ Σκάρου

Μέχρι ο θάνατος - Ισίδωρος Μαυρογεώργης

Backwards - Λένα Κικίδου

Ο ξένος λαθρέμπορος - Χρύσα Βασιλείου

Επικίνδυνα παιχνίδια - Ανδρέας Αντωνάτος

B.OUND - ΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ ΠΟΥ ΦΟΒΑΤΑΙ

Λαμπρινίδη, Χριστιάνα
Το B.OUND: ΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ ΠΟΥ ΦΟΒΑΤΑΙ είναι ένα θέατρο που δρά. Είναι ένα θέατρο που εκπαιδεύει τη κοινωνία. Είναι η κοινωνία των πολιτών που δημιουργεί. Δείχνει τρόπο και αποτέλεσμα. Κυρίως αποτέλεσμα, αυτό έχουμε ανάγκη, το αποτέλεσμα. Η πολυπρισματικότητα του, η πολυφωνία του, η πολλαπλή αντιμετώπιση της εξουσίας, η γεωπολιτική συνείδηση που παράγει μοιράζονται, συνδυαλέγονται, ανοίγουν νέους τόπους διαλόγου που μοιράζεται και παράγεται ισότιμα, ισότροπα ενώ θα ανεβαίνει

Το, B.OUND: ΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ ΠΟΥ ΦΟΒΑΤΑΙ  είναι ένα θέατρο που δρά. Είναι ένα θέατρο που εκπαιδεύει τη κοινωνία. Είναι η κοινωνία των πολιτών  που δημιουργεί. Δείχνει τρόπο και αποτέλεσμα. Κυρίως αποτέλεσμα, αυτό έχουμε ανάγκη, το αποτέλεσμα. Η πολυπρισματικότητα του, η πολυφωνία του, η πολλαπλή αντιμετώπιση της εξουσίας, η γεωπολιτική συνείδηση που παράγει μοιράζονται, συνδυαλέγονται, ανοίγουν νέους τόπους διαλόγου που μοιράζεται και παράγεται ισότιμα, ισότροπα ενώ θα ανεβαίνει

Στο, B.OUND: ΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ ΠΟΥ ΦΟΒΑΤΑΙ, υπάρχει όλη η Γή και οι συνθήκες της: πόλεμος, ειρήνη, σύγκρουση, κατοχή. Υπάρχουν οικονομικοί, ταξικοί, σεξουαλικοί, μεταναστευτικοί, θρησκευτικοί, φυλικοί εαυτοί. Μιλάνε, διηγούνται και πράττουν. Οι ιστορίες των διαβατηρίων κατασκευάζουν, αποδομούν, ανακατασκευάζουν αυτούς τους εαυτούς συνδέοντας χώρες, τόπους, αλήθειες. Το έργο διαπραγματεύεται τον εκτοπισμό και την υπηκόοτητα. Υπάρχουν πολλαπλοί εκτοπισμοί, πολλαπλές μετακινήσεις πληθυσμών. Βίαιες και «επιλεγμένες». Το έργο εκπαιδεύει το κοινό καλώντας το να συνπαράξει νόημα, γνώση, ανάλυση της δικής του εμπειρίας. Η δυνατότητα του είναι η κατανόηση, η σύνδεση, η αποδοχή της διαφορετικότητας ως σώμα του ίδιου του εαυτού. Δημιουργεί τις συνθήκες μοιράσματος της γνώσης: εμπειρία, αντίληψη, συνειδητοποίηση. Έτσι το έργο παράγει ειρήνη όσο παίζεται και μετά. Κυρίως μετά γιατί το κοινό έχει αναμιχθεί, έχει ήδη σκεφτεί, μπορεί συνεχίζοντας τη δράση του έργου να πράξει. Και αυτή η προσωπική ελευθερία της πράξης ίσως είναι η «αγαθότερη» ενδυνάμωση της υπηκοότητας, η ουσιαστικότερη δυνατότητα της ένταξης. 

Χ.Λ.

ΜΙΑ ΦΛΟΓΑ ΣΤΗ ΣΚΟΤΕΙΝΟΥΠΟΛΗ

Βάρσου, Μαρία
Στην γκρίζα και μουντή Σκοτεινούπολη ζει ο Καλλίστρατος, ένα αγόρι χωρίς "φλόγα" αλλά ταυτόχρονα γεμάτο απορίες. Μαζί με τον μαγικό βοηθό του, τον Ζορό, μια ιδιαίτερη γάτα, θα ξεκινήσει ένα ταξίδι εξερεύνησης της αλήθειας, προσπαθώντας να κάνει τη φλόγα της αδερφής του Νεφέλης να μη σβήσει ποτέ.

Στην γκρίζα και μουντή Σκοτεινούπολη ζει ο Καλλίστρατος, ένα αγόρι χωρίς "φλόγα" αλλά ταυτόχρονα γεμάτο απορίες. Μαζί με τον μαγικό βοηθό του, τον Ζορό, μια ιδιαίτερη γάτα, θα ξεκινήσει ένα ταξίδι εξερεύνησης της αλήθειας, προσπαθώντας να κάνει τη φλόγα της αδερφής του Νεφέλης να μη σβήσει ποτέ.

Το μπαούλο της Δίνης των Λουλουδιών γίνεται ένα μαγικό χαλί που θα πάρει με τον γιγάντιο ανεμοστρόβιλο τους δύο φίλους και θα τους ταξιδέψει μακριά, στους πλανήτες του ηλιακού συστήματος. Στην περιπετειώδη προσπάθεια επιστροφής του, ο Καλλίστρατος ψάχνει, πειραματίζεται, εξερευνά, ανακαλύπτει.

Τελικά θα καταφέρει να γυρίσει στη Γη; Θα σβήσει η φλόγα της Νεφέλης; Ποιο είναι το κλειδί του μυστηρίου της Σκοτεινούπολης και πώς μπορούν όλα να γίνουν φωτεινά;

 

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Φερούση, Μικέλα
Η συνέντευξη μιας λαϊκής τραγουδίστριας, εν όψει της κυκλοφορίας της αυτοβιογραφίας της, στρέφεται περισσότερο προς την προσωπική της ζωή παρά το έργο της. Ένα θεατρικό έργο για την αγάπη μεταξύ άντρα και γυναίκας - και την έλλειψή της.

Η συνέντευξη της Νάντιας, μιας λαϊκής τραγουδίστριας που μόλις έχει κυκλοφορήσει την αυτοβιογραφία της, στρέφεται περισσότερο προς την προσωπική της ζωή παρά το έργο της. Ένα θεατρικό έργο για την αγάπη μεταξύ άντρα και γυναίκας - και την έλλειψή της.

-----

«Λόγω του επαγγέλματός μου σαν παραγωγός στη δισκογραφία, συνάντησα πολλές Νάντιες. Τραγουδίστριες που διεκδίκησαν επάξια τον τίτλο της ερμηνεύτριας και άλλες που έμειναν καλές φωνές ή στη χειρότερη περίπτωση γλάστρες, που βιοπορίστηκαν στα σκυλάδικα με την ίδια επαγγελματική κυνική της εργάτριας στη φάμπρικα.

Όλες είχαν -τουλάχιστον στην αρχή της καριέρας τους- δύο φωνές σαν αυτές που αναφέρει η Μικέλα: τη φωνή που χαϊδεύει και κολακεύει, και τη σκληρή φωνή της συνείδησης στην οποία συνήθως κλείνουμε τα αυτιά μας. Αναφέρει με διακριτικό τρόπο την ανάγκη που έχουν οι απαίδευτοι καλλιτέχνες της μουσικής να δηλώσουν ότι είναι μορφωμένοι, ότι διαβάζουν φιλοσοφικά κείμενα, λογοτεχνία, ποίηση, και να καλύψουν τα κενά της εκπαίδευσης που δεν πήραν, ο καθένας για δικούς του λόγους. Την ανάγκη να αγαπηθούν όχι για τη δόξα και το χειροκρότημα, αλλά για τον εσωτερικό τους κόσμο. Εν ολίγοις, να αγαπηθούν πραγματικά.

Είναι αξιοθαύμαστη, για μια κοπέλα στην ηλικία της Μικέλας, η ικανότητά της να διεισδύει στην ανθρώπινη φύση και ψυχή. Πιστεύω ότι θα εξελιχθεί σε σημαντική συγγραφέα και της το εύχομαι ολόψυχα, γιατί το αξίζει.»

Από το εισαγωγικό σημείωμα της Ντόρας Ρίζου

ΜέΡΛΟ, ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΣΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ

Κωνσταντοπούλου, Φωτεινή
Ο ζωηρός Μέρλο, το μικρό συννεφάκι, ξεκινά μια περιπέτεια γνώσης και αναζήτησης. Μια ιστορία γλυκιά, που μας μαθαίνει να αποφεύγουμε τους αγνώστους και τα εμπόδια στο δρόμο προς το στόχο που με πίστη προσπαθούμε να φτάσουμε!

Με λένε Μέρλο και βαθιά μέσα στο κεφάλι μου έχω μια λίστα με πράγματα που θα ήθελα να κάνω. Για παράδειγμα, θέλω να είμαι το πρώτο σύννεφο που θα ταξιδέψει με διαστημόπλοιο. Θέλω να βοηθήσω έναν διάσημο ντετέκτιβ να λύσει τον πιο δύσκολο γρίφο του κόσμου. Θέλω να ανακαλύψω τι θα γίνω όταν μεγαλώσω. Αλλά το μεγαλύτερο όνειρο απ' όλα είναι να μ' αγαπάτε, ακόμα και όταν βρέχει.

Ο ζωηρός Μέρλο, το μικρό συννεφάκι, ξεκινά μια περιπέτεια γνώσης και αναζήτησης. Μια ιστορία γλυκιά, που μας μαθαίνει να αποφεύγουμε τους αγνώστους και τα εμπόδια στο δρόμο προς το στόχο που με πίστη προσπαθούμε να φτάσουμε!

-----

Η έκδοση στηρίζει με μέρος των εσόδων της το karkinaki, για την υποστήριξη παιδιών που πάσχουν από καρκίνο.

ΠΟΡΤΑ Νο 12

Βασιλειάδου, Ρόμυ
Είμαι εδώ και πολεμώ το μεγαλύτερο τέρας που δημιούργησε η μοναξιά: εμένα. Ήμουν πάντοτε η μαθήτρια που δυσαρεστούσε τους δασκάλους, η κόρη που απογοήτευε τους γονείς, η ερωμένη που δυσαρεστούσε τους ερωτικούς συντρόφους. Και τώρα... Αγάπησα τον τιμωρό μου! Ακόμα τον αγαπώ! Πιστεύω πως και εκείνος είχε τις στιγμές του που χανόταν στον έρωτά του για μένα. Μετά τις εξομολογήσεις, το χέρι του κυλούσε απαλά στην πλάτη μου. Σαν να μέτραγε τα κόκαλά μου. Αργά και σταθερά χάιδευε την ψυχή μου, το άγγιγμα διαπερνούσε το δέρμα.

Είμαι εδώ και πολεμώ το μεγαλύτερο τέρας που δημιούργησε η μοναξιά: εμένα. Ήμουν πάντοτε η μαθήτρια που δυσαρεστούσε τους δασκάλους, η κόρη που απογοήτευε τους γονείς, η ερωμένη που δυσαρεστούσε τους ερωτικούς συντρόφους. Και τώρα...

Αγάπησα τον τιμωρό μου! Ακόμα τον αγαπώ! Πιστεύω πως και εκείνος είχε τις στιγμές του που χανόταν στον έρωτά του για μένα. Μετά τις εξομολογήσεις, το χέρι του κυλούσε απαλά στην πλάτη μου. Σαν να μέτραγε τα κόκαλά μου. Αργά και σταθερά χάιδευε την ψυχή μου, το άγγιγμα διαπερνούσε το δέρμα.

Με έσπρωχνε μακριά του και έπειτα με πάθος κόλλαγε το σώμα του πάνω μου. Με έσφιγγε με τόση δύναμη που κοβόταν η ανάσα μου. Το λάτρευα! Με φόβιζε! Με ερέθιζε! Μου φώναζε και μετά μου χαμογελούσε. Με αγαπούσε! Με έπιανε από το λαιμό, μου χάιδευε τα μαλλιά, έτσι ώστε να δει το πρόσωπό μου. Έπειτα, έβγαζε τη μεγάλη του γλώσσα και μου έγλειφε την κόρη του ματιού. Σαν να ήθελε να διαπεράσει βίαια όλη μου την ύπαρξη.

Ο ΠΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΕΞΕΛΙΞΕΩΝ

Σαββάκη, Χρύσα
Ένα συναρπαστικό ταξίδι με οδηγό την τεχνολογία και όχημα το όραμα για ένα καλύτερο κόσμο. Ένα εκπαιδευτικό εργαλείο που δεν εξοικειώνει απλά τα παιδιά με τους Η/Υ, αλλά ταυτόχρονα δημιουργεί χαρακτήρες, δίνει αφορμές για προβληματισμούς σε κοινωνικά, πολιτισμικά ζητήματα και ξαναφέρνει στο προσκήνιο τις αναλλοίωτες αξίες του σεβασμού, της συνεργασίας, της ετερότητας, της γνώσης, της ίδιας της ζωής!

Με ευρηματικό τρόπο, η Χρύσα Σαββάκη προσωποποιεί τα στοιχεία των νέων τεχνολογιών, ξετυλίγοντας έτσι ένα ταξίδι στο χρόνο, τη γνώση και τις αξίες. Ο Πύργος, η Μητροδώρα με τις τρεις κόρες της (Κάρη, Κάγρη και Κάρδη), ο Τρόφη, ο φύλακας και προμηθευτής τροφής του πύργου, η Ραμίνα, η Ρομίνα και η Σκρίνα, μπλέκονται σε περιπέτειες με τον επεξεργαστή Σπούκη και άλλους μικρούς ήρωες. Τι θα γίνει τελικά;

Ένα συναρπαστικό ταξίδι με οδηγό την τεχνολογία και όχημα το όραμα για ένα καλύτερο κόσμο. Ένα εκπαιδευτικό εργαλείο που δεν εξοικειώνει απλά τα παιδιά με τους Η/Υ, αλλά ταυτόχρονα δημιουργεί χαρακτήρες, δίνει αφορμές για προβληματισμούς σε κοινωνικά, πολιτισμικά ζητήματα και ξαναφέρνει στο προσκήνιο τις αναλλοίωτες αξίες του σεβασμού, της συνεργασίας, της ετερότητας, της γνώσης, της ίδιας της ζωής!

Το βιβλίο περιέχει τόσο το διήγημα, όσο και τη θεατρική του απόδοση.

ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΠΥΡΟ

Δελέγκος, Δημήτρης
Ο Δημήτρης, επίδοξος συγγραφέας, πιάνει δουλειά σε ένα μικρό βιβλιοπωλείο για να τα βγάλει πέρα. Την πρώτη του κιόλας μέρα στη «Μαύρη Θάλασσα», ερωτεύεται κεραυνοβόλα την Έλλη. Ωστόσο, το επόμενο πρωί και μετά από ένα γερό μεθύσι, ξυπνά δίπλα στη Μαρία. Σύντομα, ο ήρωας θα κληθεί να βάλει σε τάξη τα συναισθήματά του για τις δυο κοπέλες, ενώ παράλληλα μαθαίνει να ισορροπεί ανάμεσα στην εργασιακή ρουτίνα, τις συζητήσεις με το αφεντικό του, την πραγματική ζωή και κάποια περίεργα όνειρα.

Ο Δημήτρης, επίδοξος συγγραφέας, πιάνει δουλειά σε ένα μικρό βιβλιοπωλείο για να τα βγάλει πέρα. Την πρώτη του κιόλας μέρα στη «Μαύρη Θάλασσα», ερωτεύεται κεραυνοβόλα την Έλλη. Ωστόσο, το επόμενο πρωί και μετά από ένα γερό μεθύσι, ξυπνά δίπλα στη Μαρία.

Σύντομα, ο ήρωας θα κληθεί να βάλει σε τάξη τα συναισθήματά του για τις δυο κοπέλες, ενώ παράλληλα μαθαίνει να ισορροπεί ανάμεσα στην εργασιακή ρουτίνα, τις συζητήσεις με το αφεντικό του, την πραγματική ζωή και κάποια περίεργα όνειρα.

ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ

Κατούντας, Νικόλας
Eίκοσι επτά ιστορίες μικρού μήκους. Ένα απροσδόκητο κυνηγητό στα Εξάρχεια, ένα ζαλισμένο ξύπνημα στην έρημο, ένα εγκώμιο των αρετών του οικογενειακού προγραμματισμού, η εξιστόρηση του βίου της αγίας προστάτιδας της όπερας, τα βάσανα του Κωστάκη που λιποθυμούσε άξαφνα και άλλες διηγήσεις περιέχονται σ΄ αυτή τη συλλογή. Εγκλήματα, κυνηγητά, ξυπνήματα, ξεκαθαρίσματα λογαριασμών, δοσμένα με νεύρο, χιούμορ και γρήγορους ρυθμούς.

Eίκοσι επτά ιστορίες μικρού μήκους.

Ένα απροσδόκητο κυνηγητό στα Εξάρχεια, ένα ζαλισμένο ξύπνημα στην έρημο, ένα εγκώμιο των αρετών του οικογενειακού προγραμματισμού, η εξιστόρηση του βίου της αγίας προστάτιδας της όπερας, τα βάσανα του Κωστάκη που λιποθυμούσε άξαφνα και άλλες διηγήσεις περιέχονται σ΄ αυτή τη συλλογή. Εγκλήματα, κυνηγητά, ξυπνήματα, ξεκαθαρίσματα λογαριασμών, δοσμένα με νεύρο, χιούμορ και γρήγορους ρυθμούς.

ΕΡΜΗΤΙΚΕΣ ΛΑΜΠΙΔΕΣ

Ευαγγελάτος, Κώστας

ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ΧΑΡΗΣ, ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΧΑΡΑΣ

Κατεινάς, Μανόλης
Μόλις οι πλαστικές βάσεις των καθισμάτων από τις κούνιες της παιδικής χαράς αρχίζουν να εξαφανίζονται, ο ερευνητής Χάρης, ένας εντεκάχρονος μαθητής-λάτρης του Σέρλοκ Χολμς, αναλαμβάνει δράση. Τι κρύβεται πίσω απ' αυτές τις εξαφανίσεις; Γιατί η αδερφή του, η Μελίνα, είναι στεναχωρημένη; Τι ρόλο παίζει ο συμμαθητής της Μελίνας, ο κοκκινοτρίχης Τζον, στην έκβαση της υπόθεσης; Θα καταφέρει άραγε ο ερευνητής Χάρης να λύσει το μυστήριο της παιδικής χαράς;

Μόλις οι πλαστικές βάσεις των καθισμάτων από τις κούνιες της παιδικής χαράς αρχίζουν να εξαφανίζονται, ο ερευνητής Χάρης, ένας εντεκάχρονος μαθητής-λάτρης του Σέρλοκ Χολμς, αναλαμβάνει δράση.

Τι κρύβεται πίσω απ' αυτές τις εξαφανίσεις; Γιατί η αδερφή του, η Μελίνα, είναι στεναχωρημένη; Τι ρόλο παίζει ο συμμαθητής της Μελίνας, ο κοκκινοτρίχης Τζον, στην έκβαση της υπόθεσης; Θα καταφέρει άραγε ο ερευνητής Χάρης να λύσει το μυστήριο της παιδικής χαράς;

Η έκδοση περιέχει επίσης επιτραπέζιο παιχνίδι

BLINDFOLD: Η ΝΥΧΤΑ ΤΟΥ ΚΥΝΗΓΙΟΥ

Σταυρακάκη, Σοφία
Ο Duke και η Donna είναι πολιτικοί κρατούμενοι και υποχρεώνονται στην άσκηση κοινωφελούς εργασίας. Λόγω του αντισυμβατικού τους χαρακτήρα θεωρούνται παραβάτες, πιθανοί ταραξίες και ανατροπείς. Τίθενται στην υπηρεσία της μπουρζουαζίας ως καλλιτέχνες-διασκεδαστές παράγοντας εφήμερη στρατευμένη τέχνη, μόνη μορφή τέχνης στις μελλοντικές τούτες κοινωνίες. Ζωτικός τους χώρος ένα δωμάτιο κλουβί. Η διαπόμπευσή τους ολοκληρώνεται με τις μάσκες λύκων που είναι αναγκασμένοι να φορούν σε κάθε τους εμφάνιση, μιας και οι λύκοι δε "χορεύουν" ποτέ σε τσίρκο.

Ο Duke και η Donna είναι πολιτικοί κρατούμενοι και υποχρεώνονται στην άσκηση κοινωφελούς εργασίας. Λόγω του αντισυμβατικού τους χαρακτήρα θεωρούνται παραβάτες, πιθανοί ταραξίες και ανατροπείς.

Τίθενται στην υπηρεσία της μπουρζουαζίας ως καλλιτέχνες-διασκεδαστές παράγοντας εφήμερη στρατευμένη τέχνη, μόνη μορφή τέχνης στις μελλοντικές τούτες κοινωνίες. Ζωτικός τους χώρος ένα δωμάτιο κλουβί. Η διαπόμπευσή τους ολοκληρώνεται με τις μάσκες λύκων που είναι αναγκασμένοι να φορούν σε κάθε τους εμφάνιση, μιας και οι λύκοι δε "χορεύουν" ποτέ σε τσίρκο.

Στο βιβλίο περιέχεται τόσο το αυθεντικό ελληνικό κείμενο, όσο και το αγγλικό της παράστασης που πρωτανέβηκε στο φεστιβάλ του Μπράιτον.

ΑΥΡΙΟ

Τούμπα, Έφη
Το «Αύριο» αποτελεί την καταγραφή του φόβου και των ανησυχιών που γεννά μια κρίση (κάθε είδους), και πώς αυτά μπορούν να αντιμετωπίζονται μέσω της ανθρώπινης ψυχικής δύναμης. Το έργο γράφτηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να συμμετέχουν άτομα με κινητική αναπηρία. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά από την ομάδα ΘΕ.Α.ΜΑ σε σκηνοθεσία Βασίλη Οικονόμου, στο πλαίσιο του φεστιβάλ Σικυώνια 2012 στο Κιάτο Κορινθίας.

Το Αύριο αποτελεί την καταγραφή του φόβου και των ανησυχιών που γεννά μια κρίση (κάθε είδους), και πώς αυτά μπορούν να αντιμετωπίζονται μέσω της ανθρώπινης ψυχικής δύναμης.

Το έργο γράφτηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να συμμετέχουν άτομα με κινητική αναπηρία. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά από την ομάδα ΘΕ.Α.ΜΑ σε σκηνοθεσία Βασίλη Οικονόμου, στο πλαίσιο του φεστιβάλ Σικυώνια 2012 στο Κιάτο Κορινθίας.

Στο βιβλίο συμπεριλαμβάνεται η ποιητική συλλογή Χαρακιές της συγγραφέως.

ΣΤΑΒΕΝΤΟ ΚΑΙ ΣΟΦΡΑΝΟ

Δουκέλλης, Αντώνης
Είκοσι πέντε διηγήματα που εκτείνονται χρονολογικά από την εποχή του Μεσοπολέμου μέχρι σήμερα. Κάποια πικρά, θλιβερά μέχρι σπαρακτικά, άλλα ανάλαφρα και ευτράπελα. Κάθε διήγημα είναι εμπνευσμένο από πραγματικό περιστατικό, ντυμένο όμως με τη φαντασία και τη σαγήνη του μύθου. Και μια αληθινή ιστορία για τη θαλασσινή περιπέτεια ενός εφήβου που, αντί να μισήσει τη θάλασσα, την αγάπησε περισσότερο!

Είκοσι πέντε διηγήματα που εκτείνονται χρονολογικά από την εποχή του Μεσοπολέμου μέχρι σήμερα. Κάποια πικρά, θλιβερά μέχρι σπαρακτικά, άλλα ανάλαφρα και ευτράπελα. Κάθε διήγημα είναι εμπνευσμένο από πραγματικό περιστατικό, ντυμένο όμως με τη φαντασία και τη σαγήνη του μύθου. Και μια αληθινή ιστορία για τη θαλασσινή περιπέτεια ενός εφήβου που, αντί να μισήσει τη θάλασσα, την αγάπησε περισσότερο!

 

ΚΟΚΚΙΝΟΙ ΚΥΚΛΟΙ

Αλιμπέρτης, Ιορδάνης
Με όχημα την άνοδο και την πτώση του επιχειρηματικού ομίλου Στάνταρ Αλιμπέρτη, της πρώτης μεγάλης αλυσίδας λιανικής πώλησης υποδημάτων στον ελλαδικό χώρο, ο Ιορδάνης Αλιμπέρτης προσφέρει ένα αυτοβιογραφικό ταξίδι στην ιστορία του 20ού αιώνα. Ο ελληνισμός της Πόλης, οι πρόσφυγες της Δραπετσώνας, η Αντίσταση κι οι Λαμπράκηδες, η ελληνική παροικία του Λονδίνου, μπλέκονται μαγικά με τα διδάγματα που αποκόμισε ένα μικρό παιδί από τις εμποροπανηγύρεις της επαρχίας, τα καμπαρέ της Τρούμπας, μα πάνω απ' όλα από τις προσπάθειες των ηττημένων του Εμφυλίου να ξαναστήσουν τη ζωή τους σε στέρεες βάσεις μετά τη λήξη του αδελφοκτόνου πολέμου.

Με όχημα την άνοδο και την πτώση του επιχειρηματικού ομίλου Στάνταρ Αλιμπέρτη, της πρώτης μεγάλης αλυσίδας λιανικής πώλησης υποδημάτων στον ελλαδικό χώρο, ο Ιορδάνης Αλιμπέρτης προσφέρει ένα αυτοβιογραφικό ταξίδι στην ιστορία του 20ού αιώνα.

Ο ελληνισμός της Πόλης, οι πρόσφυγες της Δραπετσώνας, η Αντίσταση κι οι Λαμπράκηδες, η ελληνική παροικία του Λονδίνου, μπλέκονται μαγικά με τα διδάγματα που αποκόμισε ένα μικρό παιδί από τις εμποροπανηγύρεις της επαρχίας, τα καμπαρέ της Τρούμπας, μα πάνω απ' όλα από τις προσπάθειες των ηττημένων του Εμφυλίου να ξαναστήσουν τη ζωή τους σε στέρεες βάσεις μετά τη λήξη του αδελφοκτόνου πολέμου.