Filter by:

Clear All
Min: 8,00€ Max: 15,00€
8 15

ΔΙΕΘΝΕΣ ΘΕΑΤΡΟ

Προβολή ως Πλέγμα Λίστα
Ταξινόμηση ανά
Εμφάνιση ανά σελίδα

NEKRASSOV

Σαρτρ, Ζαν Πολ
Στον Νεκρασόφ, ο Σαρτρ αντλεί έμπνευση και θεματικά στοιχεία από την κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα της εποχής του, προκειμένου να συνθέσει μία πολιτική σάτιρα που ενέχει γόνιμο σκηνικό χιούμορ και απηχεί μια διαχρονική επικαιρότητα. Η τεχνική του θεάτρου εν θεάτρω αποτελεί το βασικό δραματουργικό εργαλείο που χρησιμοποιείται, διαμορφώνοντας παραστατικά όλη τη διάρκεια των πράξεων και των εικόνων του έργου. Μετάφραση: Νταρακλίτσα Ελίνα

Ο Νεκρασόφ είναι μια φαρσο-σάτιρα, όπως ο ίδιος ο Sartre αναφέρει σε συνέντευξή του, που αναπαράγει τη δομή της κοινωνίας. Με το έργο αυτό απομυθοποιείται το άσπιλο πρόσωπο μιας συγκεκριμένης μερίδας του Τύπου, αλλά και των ισχυρών εκπροσώπων της εξουσίας κάθε κοινωνίας. Ο Sartre είχε την πρόθεση να προσεγγίσει το είδος της κωμωδίας έτσι όπως την οραματίστηκε και την καθιέρωσε ο Αριστοφάνης, γι’ αυτόν τον λόγο το κείμενο εμπεριέχει κωμικά στοιχεία.

Στον Νεκρασόφ, ο φιλόσοφος-δραματουργός αντλεί έμπνευση και θεματικά στοιχεία από την κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα της εποχής του, προκειμένου να συνθέσει μία πολιτική σάτιρα που ενέχει γόνιμο σκηνικό χιούμορ και απηχεί μια διαχρονική επικαιρότητα. Η τεχνική του θεάτρου εν θεάτρω αποτελεί το βασικό δραματουργικό εργαλείο που χρησιμοποιείται, διαμορφώνοντας παραστατικά όλη τη διάρκεια των πράξεων και των εικόνων του έργου.

Τα δυσδιάκριτα όρια ανάμεσα στην αλήθεια που συχνά υποκρύπτεται και στο ψέμα που μπορεί ακόμα και να προσδιορίσει μία φαινομενική πραγματικότητα με την εναλλαγή των ταυτοτήτων και των ρόλων, πλάθουν το σκηνικό για μία θεατρική παρτίδα με πολλούς και απρόβλεπτους παίκτες...

Η Ελίνα Νταρακλίτσα σπούδασε θεατρολογία
στο Πανεπιστήμιο της Μπολόνια και εκπόνησε
τη διδακτορική της διατριβή στο Τμήμα Θεα-
τρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελο-
ποννήσου.

Είναι καθηγήτρια Ιστορίας Παγκοσμίου Θεά-
τρου και Ιταλικής Δραματουργίας στο Τμήμα
Παραστατικών Τεχνών του Πανεπιστημίου
του Γκαλάτι στη Ρουμανία και Μέλος Συνερ-
γαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού
(Σ.Ε.Π.) στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο
στον τομέα του ευρωπαϊκού πολιτισμού. Επί-
σης έχει διδάξει το αντικείμενο της Ιστορίας
Ιταλικού Θεάτρου στο Τμήμα Ιταλικής Γλώσ-
σας και Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθη-
νών και των Σκηνοθετικών ρευμάτων στο
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Είναι επιστημονική συνεργάτις του Τμήματος
Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου του Μιλά-
νου, του Τμήματος Τεχνών και Επικοινωνίας
του Ανοιχτού Πανεπιστημίου του Μιλάνου και
του Τμήματος Παραστατικών Τεχνών του Πα-
νεπιστημίου της Αβινιόν.
Οι μελέτες της έχουν δημοσιευθεί σε επιστη-
μονικά περιοδικά και συλλογικούς τόμους
στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, και αφορούν
στην ιστορία και την αισθητική του ευρωπαϊ-
κού θεάτρου, με έμφαση στο ιταλικό θέατρο
και στις σχέσεις του με το ελληνικό. Αναφέ-
ρονται ενδεικτικά: «Il risveglio dei sensi nel
corpo dell’attore. Uno sguardo al teatro fisico
della Grecia contemporanea», «Carlo Gozzi and
the unique case of fairytale drama “Re Cervo”.
From the Venetian theatres of the 18th century to
the European ones of the 21st», «La musicalità
nel teatro di poesia di Aghelos Terzakis», «Η πα-
ραμυθιακή δραματουργία του Carlo Gozzi. Η
γέννηση και η τύχη της πριγκίπισσας Του-
ραντώ, 18ος αιώνας-21ος αιώνας», La riflessione
filosofica, poetica e drammaturgica di Nìkos
Kazantzàkis», «Η Κύπρος του Gabriele D’Annunzio.
Ιστορικά και λαογραφικά κυπριακά
στοιχεία στη δραματουργία του», «Το “χιουμο-
ριστικό” θέατρο του Πιραντέλλο. Ο “Τσετσέ”,
μια διαδρομή από τη φιλοσοφία στο θέατρο.
Στα επιστημονικά της ενδιαφέροντα περιλαμ-
βάνεται επίσης η μελέτη της γαλλικής δραμα-
τουργίας, της ιταλικής λογοτεχνίας, οι
φιλοσοφικές και αισθητικές διαστάσεις του
έργου του Gabriele D’Annunzio, του Luigi Pirandello,
του Jean Paul Sartre, κ.ά. Στις δημο-
σιευμένες μεταφράσεις της συγκαταλέγονται
έργα του Giacomo Leopardi, του Lorenzo
Marini, του Marco Vichi, του Luigi Pirandello
(6 θεατρικά έργα) και του Jean Paul Sartre (3
θεατρικά έργα). Έχει επίσης μεταφράσει την
Ιστορία του θεάτρου του Πάολο Μποζίζιο,
καθώς και την Αισθητική του χιούμορ του Luigi
Pirandello (2ο βραβείο στον Διαγωνισμό Premio
De Sanctis, 2007).
Έχει εκδώσει τις δύο μονογραφίες της: Η πρόσ-
ληψη της ιταλικής δραματουργίας του 20ού
αιώνα στην Ελλάδα κατά την περίοδο 1900-
1940, και Το θέατρο του Κάρλο Γκότσι. Η σκια-
γράφηση της μακραίωνης διαδρομής του
παραμυθοδράματος από τις βενετικές σκηνές
του 18ου στην όπερα του 21ου αιώνα, στον οίκο
Πολύτροπον της Αθήνας, ενώ είναι υπό έκ-
δοση η τρίτη της μονογραφία με τίτλο: Percorsi
di storiografia teatrale neoellenica. Il Teatro Nazionale
e la drammaturgia (1900-2000), στον
οίκο Bulzoni της Ρώμης.

 

Πού μπορώ να το βρω;

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΑΓΟΡΑ

Arajuo, Luis
Ο Α. είναι ένας δικηγόρος διεφθαρμένος και σεξουαλικά διεστραμμένος που έχει συνηθίσει να αγοράζει ό,τι θέλει με το χρήμα: επαγγελματικούς θριάμβους, πολιτικούς, άδειες παραμονής για τους μετανάστες και απατηλά προνόμια. Δεν μπορεί να δεχτεί πως αδυνατεί να κάνει το ίδιο με τη Β, μια πόρνη, μετανάστρια χωρίς άδεια παραμονής, την οποία υποχρεώνει να συμμετάσχει σε διεστραμμένα σεξουαλικά παιχνίδια. Μια μεταφορά για την εκμετάλλευση και τις σχέσεις σε μια αγορά που ονομάζεται ελεύθερη, αλλά αποκλείει αυτούς που "δεν έχουν τα κότσια".

Ο Α. είναι ένας δικηγόρος διεφθαρμένος και σεξουαλικά διεστραμμένος που έχει συνηθίσει να αγοράζει ό,τι θέλει με το χρήμα: επαγγελματικούς θριάμβους, πολιτικούς, άδειες παραμονής για τους μετανάστες και απατηλά προνόμια. Δεν μπορεί να δεχτεί πως αδυνατεί να κάνει το ίδιο με τη Β, μια πόρνη, μετανάστρια χωρίς άδεια παραμονής, την οποία υποχρεώνει να συμμετάσχει σε διεστραμμένα σεξουαλικά παιχνίδια.

Μια μεταφορά για την εκμετάλλευση και τις σχέσεις σε μια αγορά που ονομάζεται ελεύθερη, αλλά αποκλείει αυτούς που "δεν έχουν τα κότσια".

Η ΤΡΥΦΕΡΗ ΣΟΥ ΜΟΛΟΤΩΦ

Ott, Gustavo
Ο 21ος αι. άρχισε με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που τελείωσε ο 20ός: βουτηγμένος στην αγωνία, την αβεβαιότητα, τη βία. Η απόλυτη κυριαρχία των ΜΜΕ, το δράμα στη Μέση Ανατολή, οι θρησκευτικοί φανατισμοί, ο ρατσισμός και ο φόβος απέναντι στον άλλο, τον ξένο, είναι από τα κυριότερα θέματα που εμφανίζονται στο έργο του Γκουστάβο Οτ. Αυτό όμως που τον απασχολεί πάνω απ' όλα, είναι το τέλμα, στο οποίο είναι βυθισμένος ο σύγχρονος άνθρωπος, και η αδυναμία του να διαχειριστεί υπεύθυνα τη ζωή του. Επιδέξιος μάστορας της θεατρικής τέχνης, συνδυάζει με αξιοθαύμαστη ισορροπία τους σύγχρονους θεατρικούς δρόμους, την ατμόσφαιρα του παραλόγου, την εσωτερικότητα των μεγάλων τραγικών μας.

Ο 21ος αι. άρχισε με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που τελείωσε ο 20ός: βουτηγμένος στην αγωνία, την αβεβαιότητα, τη βία.

Η απόλυτη κυριαρχία των ΜΜΕ, το δράμα στη Μέση Ανατολή, οι θρησκευτικοί φανατισμοί, ο ρατσισμός και ο φόβος απέναντι στον άλλο, τον ξένο, είναι από τα κυριότερα θέματα που εμφανίζονται στο έργο του Γκουστάβο Οτ. Αυτό όμως που τον απασχολεί πάνω απ' όλα, είναι το τέλμα, στο οποίο είναι βυθισμένος ο σύγχρονος άνθρωπος, και η αδυναμία του να διαχειριστεί υπεύθυνα τη ζωή του. Επιδέξιος μάστορας της θεατρικής τέχνης, συνδυάζει με αξιοθαύμαστη ισορροπία τους σύγχρονους θεατρικούς δρόμους, την ατμόσφαιρα του παραλόγου, την εσωτερικότητα των μεγάλων τραγικών μας.

ΘΕΑΤΡΙΚΑ τόμος α΄

Copi
Ένα θέατρο που ενοχλεί, ξεσηκώνει, αγανακτεί. Χαστουκίζει τον καθωσπρεπισμό και την αποστεωμένη ηθική. Εκφράζεται μ’ ένα τελείως προσωπικό ύφος που παραπέμπει στο σουρεαλισμό, το θέατρο του παραλόγου και την αισθητική των κόμικς. Μαύρο χιούμορ και απίθανες ίντριγκες που, κάτω από την επιφάνεια ενός βίαιου κυνισμού, κρύβουν μια ιδιόρρυθμη λυρική μελαγχολία. Μετάφραση: Νεκτάριος- Γεώργιος Κωνσταντινίδης Ο τόμος α΄ περιλαμβάνει τα εξής τέσσερα έργα: Εύα Περόν, Η πυραμίδα, Οι τέσσερις δίδυμες, Λορέττα Στρονγκ.

Ένα θέατρο που ενοχλεί, ξεσηκώνει, αγανακτεί. Χαστουκίζει τον καθωσπρεπισμό και την αποστεωμένη ηθική. Εκφράζεται μ’ ένα τελείως προσωπικό ύφος που παραπέμπει στο σουρεαλισμό, το θέατρο του παραλόγου και την αισθητική των κόμικς. Μαύρο χιούμορ και απίθανες ίντριγκες που, κάτω από την επιφάνεια ενός βίαιου κυνισμού, κρύβουν μια ιδιόρρυθμη λυρική μελαγχολία.

Ο Copi γράφει ένα θέατρο εξωστρεφές που στηρίζεται στη δράση και στο διάλογο, ένα θέατρο ακραίο και περιθωριακό που δύσκολα ταξινομείται καθώς αγγίζει συχνά τα όρια του μη-θεάτρου.

Ο τόμος α΄ περιλαμβάνει τα εξής τέσσερα έργα:

Εύα Περόν, Η πυραμίδα, Οι τέσσερις δίδυμες, Λορέττα Στρονγκ

 Ο Νεκτάριος-Γεώργιος Κωνσταντινίδης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1981. Είναι αριστούχος διδάκτωρ του  Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών (υπότροφος ΙΚΥ), κριτικός θεάτρου, μεταφραστής και καθηγητής γαλλικών. Εκπονεί, από το 2016, μεταδιδακτορική έρευνα στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, με θέμα "Το γαλλόφωνο θέατρο στην ελληνική σκηνή του 21ου αιώνα".
Κείμενά του δημοσιεύονται σε επιστημονικά περιοδικά, εφημερίδες, και διαδικτυακές σελίδες που σχετίζονται με το θέατρο στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Μεταφράσεις του γαλλόφωνων θεατρικών έργων έχουν εκδοθεί και παρουσιαστεί από ελληνικούς θιάσους.
Είναι μέλος του Κέντρου Σημειολογίας του Θεάτρου και της Επιστημονικής Επιτροπής του περιοδικού Θεατρογραφίες.

 

ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Buchaka, Marta
Η Άννα, ένα κορίτσι δώδεκα χρόνων, η Λύντια, μια νεαρή γυναίκα 30 χρόνων και ο Ζουζέπ, ένας άντρας 50 χρόνων, είναι βαριά τραυματισμένοι ύστερα από ένα αυτοκινητιστικό ατύχημα που είχαν καθώς ταξίδευαν με το ίδιο αυτοκίνητο. Οι συγγενείς τους δεν ξέρουν ποια είναι τα άλλα πρόσωπα που ταξίδευαν μαζί τους. Ποιοι είναι οι Άννα, ο Ζουζέπ και η Λύντια; Ποια σχέση έχουν αυτά τα τρία πρόσωπα μεταξύ τους; Πώς και γιατί βρέθηκαν στο ίδιο αυτοκίνητο και προς τα πού ταξίδευαν; Γιατί κανένας από τους τρεις δεν είχε μιλήσει στους δικούς του ανθρώπους για την ύπαρξη των άλλων δύο;

Η Άννα, ένα κορίτσι δώδεκα χρόνων, η Λύντια, μια νεαρή γυναίκα 30 χρόνων και ο Ζουζέπ, ένας άντρας 50 χρόνων, είναι βαριά τραυματισμένοι ύστερα από ένα αυτοκινητιστικό ατύχημα που είχαν καθώς ταξίδευαν με το ίδιο αυτοκίνητο. Οι συγγενείς τους δεν ξέρουν ποια είναι τα άλλα πρόσωπα που ταξίδευαν μαζί τους.

Ποιοι είναι οι Άννα, ο Ζουζέπ και η Λύντια; Ποια σχέση έχουν αυτά τα τρία πρόσωπα μεταξύ τους; Πώς και γιατί βρέθηκαν στο ίδιο αυτοκίνητο και προς τα πού ταξίδευαν; Γιατί κανένας από τους τρεις δεν είχε μιλήσει στους δικούς του ανθρώπους για την ύπαρξη των άλλων δύο;

HIMMELWEG: Ο ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ

Mayorga, Juan
Το Χίμελβεγκ δεν είναι απλώς μια ιστορική αναπαράσταση. Είναι ένα απόλυτα σύγχρονο έργο που, με όχημα το Ολοκαύτωμα, μιλάει για κάθε μορφή φασισμού του σήμερα και του χτες, κάθε μορφή κατάχρησης εξουσίας και κάθε καμουφλαρισμένη γενοκτονία, κάθε χειραγώγηση και φαλκίδευση της πραγματικότητας. Ο Μαγιόργκα μιλάει για το χτες και το σήμερα στις αναισθητοποιημένες από την εικόνα κοινωνίες μας. Μιλάει για μας, "τα μάτια του κόσμου", που δεν μπορούν πια να δουν πίσω από τα εκτυφλωτικά φώτα των τηλεοπτικών σόου.

Το Χίμελβεγκ δεν είναι απλώς μια ιστορική αναπαράσταση. Είναι ένα απόλυτα σύγχρονο έργο που, με όχημα το Ολοκαύτωμα, μιλάει για κάθε μορφή φασισμού του σήμερα και του χτες, κάθε μορφή κατάχρησης εξουσίας και κάθε καμουφλαρισμένη γενοκτονία, κάθε χειραγώγηση και φαλκίδευση της πραγματικότητας.

Ο Μαγιόργκα μιλάει για το χτες και το σήμερα στις αναισθητοποιημένες από την εικόνα κοινωνίες μας. Μιλάει για μας, "τα μάτια του κόσμου", που δεν μπορούν πια να δουν πίσω από τα εκτυφλωτικά φώτα των τηλεοπτικών σόου.

ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ, ΕΝΑΣ ΧΑΡΤΗΣ

Cunille, Lluisa
Ένα ζευγάρι ηλικιωμένων, όπου ο άντρας είναι βαριά άρρωστος, αποφασίζει να διώξει τους ενοικιαστές που μένουν στα τρία δωμάτια του σπιτιού του για να περάσει με ηρεμία τις τελευταίες μέρες της κοινής του ζωής. Μέσα από την ιστορία του καθενός που αποκαλύπτεται σιγά-σιγά στη διάρκεια του έργου, ξετυλίγεται το κουβάρι της μοναξιάς, της αγάπης και του πόνου που ύφανε τη ζωή όλων τους. Οι αποκαλύψεις διαδέχονται η μία την άλλη και ο θεατής φτάνει με κομμένη την ανάσα στο συγκλονιστικό φινάλε -αποκάλυψη, την τελική (και μοναδική) σκηνή ανάμεσα στο ηλικιωμένο ζευγάρι, όπου λύνονται όλα τα μυστήρια και η απίστευτη αλήθεια έρχεται στο φως.

Ένα ζευγάρι ηλικιωμένων, όπου ο άντρας είναι βαριά άρρωστος, αποφασίζει να διώξει τους ενοικιαστές που μένουν στα τρία δωμάτια του σπιτιού του για να περάσει με ηρεμία τις τελευταίες μέρες της κοινής του ζωής.

Μέσα από την ιστορία του καθενός που αποκαλύπτεται σιγά-σιγά στη διάρκεια του έργου, ξετυλίγεται το κουβάρι της μοναξιάς, της αγάπης και του πόνου που ύφανε τη ζωή όλων τους. Οι αποκαλύψεις διαδέχονται η μία την άλλη και ο θεατής φτάνει με κομμένη την ανάσα στο συγκλονιστικό φινάλε -αποκάλυψη, την τελική (και μοναδική) σκηνή ανάμεσα στο ηλικιωμένο ζευγάρι, όπου λύνονται όλα τα μυστήρια και η απίστευτη αλήθεια έρχεται στο φως.

ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ, ΟΠΩΣ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ

Batlle, Carles
Ιστορίες που διασταυρώνονται, από τη ζωή κάποιων ανθρώπων που ζουν στη Βαρκελώνη. Τα πρόσωπα, ενώ αρχικά φαίνονται ανεξάρτητα μεταξύ τους, διατηρούν κάποιους περίεργους δεσμούς. Μια παράξενη εξαφάνιση τους συγκλονίζει και επηρεάζει καθοριστικά τη ζωή τους. Και όλους τους γοητεύει αυτή η τόσο παλιά και ξεχασμένη τέχνη: η ερμηνεία της πραγματικότητας μέσα από τα παραμύθια. Ιστορίες για μια πόλη που δεν είναι αυτή που ήταν πριν, ιστορίες για τη νοσταλγία των παλιών κατοίκων της και τη ζωή των νέων μετοίκων ή των τουριστών που απλά θέλουν να βγάλουν μια φωτογραφία έξω από τη Σαγράδα Φαμίλια ή να βολτάρουν στη Ράμπλα.

Ιστορίες που διασταυρώνονται, από τη ζωή κάποιων ανθρώπων που ζουν στη Βαρκελώνη. Τα πρόσωπα, ενώ αρχικά φαίνονται ανεξάρτητα μεταξύ τους, διατηρούν κάποιους περίεργους δεσμούς. Μια παράξενη εξαφάνιση τους συγκλονίζει και επηρεάζει καθοριστικά τη ζωή τους. Και όλους τους γοητεύει αυτή η τόσο παλιά και ξεχασμένη τέχνη: η ερμηνεία της πραγματικότητας μέσα από τα παραμύθια.

Ιστορίες για μια πόλη που δεν είναι αυτή που ήταν πριν, ιστορίες για τη νοσταλγία των παλιών κατοίκων της και τη ζωή των νέων μετοίκων ή των τουριστών που απλά θέλουν να βγάλουν μια φωτογραφία έξω από τη Σαγράδα Φαμίλια ή να βολτάρουν στη Ράμπλα.