Filter by:

Clear All
Min: 5,00€ Max: 20,00€
5 20

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ

Προβολή ως Πλέγμα Λίστα
Ταξινόμηση ανά
Εμφάνιση ανά σελίδα

ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

Αποστόλου, Μαρία
Η σκληρή πολιτική και κοινωνική πραγματικότητα που ζούμε όλοι μας σήμερα, οδήγησε το μολύβι μου στη θεραπευτική διεργασία της ποίησης. Ο θυμός, η απόγνωση, η οδύνη αλλά και η ανυπόκριτη αισιοδοξία για το μέλλον προκάλεσαν τη γέννηση, της δικής μου Ανυπότακτης Ιστορίας. Αυτή η πρώτη μου ποιητική απόπειρα θα ήθελα να βρεί μια θέση στην καρδιά σας και να συναντήσει τις δικές σας ανυπότακτες ιστορίες Εκεί που η υπομονή συναντά την οργή και ντρέπεται Θα ξανάρθουμε για να κηρύξουμε την πιο ανυπότακτη ιστορία του κόσμου. Μ.Α

Η σκληρή πολιτική και κοινωνική πραγματικότητα που
ζούμε όλοι μας σήμερα, οδήγησε το μολύβι μου στη
θεραπευτική διεργασία της ποίησης.
Ο θυμός, η απόγνωση, η οδύνη αλλά και η ανυπόκριτη
αισιοδοξία για το μέλλον προκάλεσαν τη γέννηση, της
δικής μου Ανυπότακτης Ιστορίας.
Αυτή η πρώτη μου ποιητική απόπειρα θα ήθελα να βρεί
μια θέση στην καρδιά σας και να συναντήσει τις δικές σας
ανυπότακτες ιστορίες

Εκεί που η υπομονή
συναντά την οργή και ντρέπεται
Θα ξανάρθουμε
για να κηρύξουμε
την πιο ανυπότακτη ιστορία του κόσμου.

Μ.Α

- "Μια ανυπότακτη ιστορία στα χρόνια της πανδημίας" - Παρουσίαση/κριτική του βιβλίου στο THE TOC.GR
Κριτική της Μάγδας Παπαδημητρίου-Σαμοθράκης
Κριτική παρουσίαση της Μαρίας Κ. Παλαμίτη - Φιλόλογος Τομέας Μεσαιωνικών και Νέων Ελληνικών Σπουδών ΑΠΘ
Συνέντευξη της Μαρίας Αποστόλου στο Κανάλι Ένα 90,4
Συνέντευξη της Μαρίας Αποστόλου στο Κόκκινο 105,5 FM
Κριτική της Κατερίνας Θανοπούλου στο "Kommon.gr"
-
 Ομιλία της Κατερίνας Θανοπούλου στην παρουσίαση του βιβλίου
- Ομιλία του Κώστα Καρούσου - Πρόεδρος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών - στη παρουσίαση του βιβλίου
- Ο δημοσιογράφος και κριτικός βιβλίου Βασίλης Καλαμαράς μιλάει για το βιβλίο
- Συνέντευξη της Μαρίας Αποστόλου για τη ποιητική της συλλογή "Ανυπότακτη ιστορία" στην ΕΡΑ Βόλου
- Κριτική από την Αγγελίνα Παπαθανασίου στους "Θεματοφύλακες Λόγω Τεχνών"
- Συνέντευξη της Μαρίας Αποστόλου στην εφημερίδα "ΓΕΓΟΝΟΤΑ" Βόλου

Πού μπορώ να το βρω;

 

ΔΕΡΜΑ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ ΜΙΛΗΣΕ

Αποστόλου, Μαρία
Θρυμματισμένα υποκείμενα, αμέσως μετά την αναχώρησή τους απ’ τη ζεστασιά της παιδικής ηλικίας, παλεύουν εναγωνίως για την επανένωση. Αναζητούν την αποδοχή, την επιβεβαίωση, την αυτό - εκτίμηση μέσα από το έτερο- άλλο. Απορρίψεις και προδοσίες, συνθέτουν το στίγμα της πληγής που αναζητούν να επουλώσουν. Το σπάσιμο του νήματος μεταξύ ζωής -χαράς και θανάτου, η απώλεια, καταγράφεται στη μνήμη μας και παραμένει εκεί, άλλοτε κρυμμένη κι άλλοτε εκτιθέμενη, γυμνή, με την επιθυμία να επιστρέφει απ’ το τραύμα, στο θαύμα της επούλωσης, επιβεβαιώνοντας την μοναδική πάλη του έρωτα με το ανέφικτο. Εκεί, η επιθυμία, ο έρωτας, έρχεται να σπάσει τη σιωπή του, να ονομάσει το κρίμα με αχόρταγη την υποκειμενικότητά του και να απαιτήσει να κυρωθεί στο εντός και στο εκτός του. Η αναγνώριση, η επίγνωση, η λεκτικοποίηση της πληγής, αγκαλιάζει την ανάγκη να υπάρξει μέσω της μνήμης και να επιτύχει την αυτοπραγμάτωση.

Θρυμματισμένα υποκείμενα, αμέσως μετά την αναχώρησή τους
απ’ τη ζεστασιά της 
παιδικής ηλικίας, παλεύουν εναγωνίως για την
επανένωση.
Αναζητούν την αποδοχή, την επιβεβαίωση, την αυτό - εκτίμηση μέσα
από το έτερο-
άλλο. Απορρίψεις και  προδοσίες,  συνθέτουν το στίγμα
της πληγής που αναζητούν   να επουλώσουν.
Το σπάσιμο του νήματος μεταξύ ζωής -χαράς  και θανάτου, η απώλεια,
καταγράφεται 
στη μνήμη μας και παραμένει εκεί, άλλοτε κρυμμένη κι
άλλοτε εκτιθέμενη, γυμνή, με 
την επιθυμία να επιστρέφει απ’ το
τραύμα, στο θαύμα της επούλωσης, 
επιβεβαιώνοντας την μοναδική
πάλη του έρωτα με το ανέφικτο.
Εκεί, η επιθυμία, ο έρωτας, έρχεται να σπάσει τη σιωπή του, να
ονομάσει το κρίμα με 
αχόρταγη την υποκειμενικότητά του και να
απαιτήσει να κυρωθεί στο εντός και στο 
εκτός του.
Η αναγνώριση, η επίγνωση, η λεκτικοποίηση της πληγής, αγκαλιάζει
την ανάγκη να 
υπάρξει μέσω της μνήμης  και να επιτύχει την
αυτοπραγμάτωση.

Επιμέλεια κειμένων: Βασίλης Καλαμαράς
Ηλεκτρ. επεξεργασία: Χάρης Παυλίτινας
Σχεδιασμός εξωφύλλου: Γεωργία Αλεβιζάκη
Επιμέλεια έκδοσης-παραγωγή: Ernesto N. Bauman

 

 

- Για το βιβλίο γράφει η Μάγδα Παπαδημητρίου-Σαμοθράκη

- Για το βιβλίο γράφει ο Βασίλης Καλαμαράς

 

Πού μπορώ να το βρω;

 

ΔΩΡΕΑΝ ΧΡΟΝΟΣ ΟΜΙΛΙΑΣ

Μάρκου, Αγγελική
Σε μιάν εποχή αναγκαστικής μοναξιάς που η επαφή με τον άλλον έχει πολύ μεγάλο κόστος ή είναι ανέφικτη στην καθημερινή πράξη, η μεταβίβαση βαρύτερων ψυχικών φορτίων, μέσω της γραφής, έχει αποδειχθεί πολύ ιαματική. Γράφουμε και ταυτόχρονα διαβάζουμε για να θεραπευτούμε! Το βιβλίο σαν σώμα, είναι ο πλέον χειροπιαστός τόπος κατάθεσης όλης της άυλης οδύνης της ανθρώπινης ύπαρξης. Η ανάγνωσή του, την κατάλληλη στιγμή, μπορεί να θεραπεύσει τον αναγνώστη, ενεργοποιώντας μια ξεχασμένη ιδιότητα του ανθρώπου που ονομάζεται συμπάθεια. Στο Γλωσσικό Αντάρτικο, πέρα από τις δύο συγκρουόμενες κοσμοθεωρίες ανταμώνουν - μέσα στην ελαφρότητα και την ελευθερία που εμπεριέχει ο λαϊκός - λόγος ο Bakhtin, ο Άλκης Αλκαίος, ο Chomsky, ο Barthes, αλλά και χαρακτήρες του κουκλοθέατρου, ένας γλωσσολόγος που φλερτάρει, ένα παπάκι και τα συνθήματα των καταστασιακών…
 Σε μιάν εποχή αναγκαστικής μοναξιάς που η επαφή με τον άλλον έχει πολύ μεγάλο κόστος ή είναι ανέφικτη στην καθημερινή πράξη, η μεταβίβαση βαρύτερων ψυχικών φορτίων, μέσω της γραφής, έχει αποδειχθεί πολύ ιαματική. Γράφουμε και ταυτόχρονα διαβάζουμε για να θεραπευτούμε!
Το βιβλίο σαν σώμα, είναι ο πλέον χειροπιαστός τόπος κατάθεσης όλης της άυλης οδύνης της ανθρώπινης ύπαρξης. Η ανάγνωσή του, την κατάλληλη στιγμή, μπορεί να θεραπεύσει τον αναγνώστη, ενεργοποιώντας μια ξεχασμένη ιδιότητα του ανθρώπου που ονομάζεται συμπάθεια.
 
 

Πού μπορώ να το βρω;

 

 

ΠΟΡΕΙΑ ΑΕΙΠΕΛΑΓΗ

Καρούσης, Δημήτρης
[...]Ο ποιητής αναθάλλει και ουσιώνεται στην αναζήτηση, στη μνήμη και βασικά στο πλούσιο συναίσθημα που επενδύει στο ποιητικό του έργο. Κοινωνικό πρόσωπο, με τις αξιώσεις που η ζωή πραγματεύεται, δικαιώνοντας, την ανθρώπινη πο­ρεία του και την ενεργό παρουσία του στα δρώμενα.
[...]Ο ποιητής αναθάλλει και ουσιώνεται στην αναζήτηση, στη μνήμη και βασικά στο πλούσιο συναίσθημα που επενδύει στο ποιητικό του έργο. Κοινωνικό πρόσωπο, με τις αξιώσεις που η ζωή πραγματεύεται, δικαιώνοντας, την ανθρώπινη πο­ρεία του και την ενεργό παρουσία του στα δρώμενα.

Κώστας Καρούσος
Πρόεδρος Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών

Η ποιητική συλλογή του Δημήτρη Καρούση «Πο­ρεία αειπέλαγη» απαρτίζεται από δύο ενότητες. Η πρώτη, «Των καραβιών φαντάσματα», διαπερνάται από μια θαλασσινή πνοή. Ποιήματα με τα χρώματα του αφρού και του κύματος, με την αύρα των κα­ραβιών και των ανέμων, με την περιπέτεια και τις λέξεις των ναυτικών, αλλά όχι μόνον αυτό [...]
Στην ενότητα «Επίγραφη υπογραφή», με τον αι­ρετικής γραμματικής τίτλο, κυριαρχεί το ερωτικό στοιχείο. Η αγάπη του ποιητή για τη γυναίκα, η τρυφερότητα, αλλά και ο πόνος κι η λαβωματιά δεσπόζουν και καθοδηγούν την ποιητική γραφίδα. Είναι ο απολογισμός των γυναικών και των ερώτων.[...]
Γιούλη Χρονοπούλου, Δρ. Φιλολογίας
 
Έργα του Κώστα Ευαγγελάτου κοσμούν το βιβλίο.
Ο Κώστας Ευαγγελάτος είναι ζωγράφος, εικαστικός performer και θεωρητικός της σύγχρονης τέχνης.
 
 
ΕΡΓΑ ΤΟΥ IΔΙΟΥ
Τραγούδια της Καλντέρας
και του Πιτθέα, 2016.
Ποίηση
(εκδόσεις Σκαραβαίος)
Ενδοσκοπικά
των Φωτοτρόπων, 2018.
Ποίηση
(εκδόσεις Σκαραβαίος)
 
 

Πού μπορώ να το βρω;

 

 

ΑΛΙΣΑΧΝΗ

Μπαρμπαντωνάκης, Κώστας
Ο Κώστας Μπαρμπαντωνάκης γεννήθηκε στη Μήλο, τα δύσκολα χρόνια της κατοχής, στις 2 Αυγούστου του 1941. 'Ηταν το πρώτο παιδί μιας φτωχής οικογένειας και είναι χαρακτηριστικό, - όπως λέει ο ίδιος- ότι φόρεσε για πρώτη φορά παπούτσια σε ηλικία 5 ετών. Από την ηλικία των 14 ετών άρχισε να "σκαλίζει" στο χαρτί, κάποιες λέξεις που τις ονόμαζε ποίημα. Ποτέ όμως δεν πέρασε από το μυαλό του ότι ήταν, ή θα γινόταν ποιητής. Αυτοσαρκαζόμενος μάλιστα, λέει μέχρι σήμερα, ευτυχώς και για μένα και για την ποίηση. Ελάχιστα λοιπόν απ' αυτά που διασώθηκαν, μαζί με κάποια μεταγενέστερα, αποφάσισε να τα "εκθέσει" και να "εκτεθεί", σ' αυτή την μικρή και καλαίσθητη συλλογή.

Ο Κώστας Μπαρμπαντωνάκης γεννήθηκε στη Μήλο, τα δύσκολα χρόνια της κατοχής, στις 2 Αυγούστου του 1941. 'Ηταν το πρώτο παιδί μιας φτωχής οικογένειας και είναι χαρακτηριστικό, - όπως λέει ο ίδιος- ότι φόρεσε για πρώτη φορά παπούτσια σε ηλικία 5 ετών. Από την ηλικία των 14 ετών άρχισε να "σκαλίζει" στο χαρτί, κάποιες λέξεις που τις ονόμαζε ποίημα. Ποτέ όμως δεν πέρασε από το μυαλό του ότι ήταν, ή θα γινόταν ποιητής. Αυτοσαρκαζόμενος μάλιστα, λέει μέχρι σήμερα, ευτυχώς και για μένα και για την ποίηση. Ελάχιστα λοιπόν απ' αυτά που διασώθηκαν, μαζί με κάποια μεταγενέστερα, αποφάσισε να τα "εκθέσει" και να "εκτεθεί", σ' αυτή την μικρή και καλαίσθητη συλλογή.

 

Πού μπορώ να το βρω;

 Κριτική του Βασίλη Καλαμαρά

ΣΥΝΑΞΗ ΟΝΕΙΡΩΝ

Κολλιάς, Γιώργος
Ο πόνος από τα προδομένα όνειρα ενός κόσμου που επιχειρεί να ορθοποδήσει, συνυπάρχει με την ελπίδα αυτά να ξαναγεννηθούν. Μέσα από αυτή την συλλογή ο ποιητής κοιτάζει το παρελθόν προσπαθώντας να ιχνηλατήσει το μέλλον. Και βεβαίως το ερωτικό στοιχείο έχει κεντρική θέση αφού ο έρωτας είναι το φυτίλι που βάζει φωτιά είναι η δύναμη εκείνη που μετακινεί βουνά, είναι η ζωή και ο θάνατος μαζί.

Ο πόνος από τα προδομένα όνειρα ενός κόσμου που επιχειρεί να ορθοποδήσει, συνυπάρχει με την ελπίδα αυτά να ξαναγεννηθούν. Μέσα από αυτή την συλλογή ο ποιητής κοιτάζει το παρελθόν προσπαθώντας να ιχνηλατήσει το μέλλον. Και βεβαίως το ερωτικό στοιχείο έχει κεντρική θέση αφού ο έρωτας είναι το φυτίλι που βάζει φωτιά είναι η δύναμη εκείνη που μετακινεί βουνά, είναι η ζωή και ο θάνατος μαζί. 

Σχεδία
Με υποβρύχιο πέταξες
βαθιά στην ιστορία.
Και για μυστήρια μίλησες
που βρήκες στην πορεία.
Για μνήμες που ξεχάστηκαν
σε παλαιοπωλεία,
για γέφυρες που χάθηκαν
κι αλλάξαμε πορεία.
Για δρόμους που ζωντάνεψαν
στιγμές στη φαντασία.
Για ναυαγούς που άκουσες
γεμάτους νοσταλγία
Να σου μιλούν για όνειρα
πάνω σε μια σχεδία

Ομιλία του ποιητή και συγγραφέα Γιάννη Γερογιάννη στην παρουσίαση της ποητικής συλλογής «Σύναξη Ονείρων»
Συνέντευξη στο λογοτεχνικό site "Beauty Days with a Book" 
ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΚΑΙ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ - Συνέντευξη με τον Γιώργο Κολλιά.
Συνέντευξη του Γιώργου Κολλιά στον λογοτέχνη-συγγραφέα Κων/νο Λίχνο

 Πού μπορώ να το βρω;

...ΧΩΡΙΣ ΖΩΝΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Κοσκινάς, Λεωνίδας
O Λεωνίδας Κοσκινάς γεννήθηκε το 1988 στην Κέρκυρα, όπου έζησε τα παιδικά κι εφηβικά του χρόνια. Σπούδασε στο Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης. Από το 2011 και για έξι χρόνια έζησε και εργάστηκε στην Αθήνα. Εκεί γνώρισε έναν «καινούριο κόσμο», που τον γοήτευσε, τον σημάδεψε και τον διαμόρφωσε σημαντικά. Πλέον ζει στην Κέρκυρα μόνιμα. Το «χωρίς... ζώνη ασφαλείας» είναι η πρώτη του ποιητική συλλογή.

O Λεωνίδας Κοσκινάς γεννήθηκε το 1988 στην Κέρκυρα, όπου έζησε τα παιδικά κι εφηβικά του χρόνια. Σπούδασε στο Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης. Από το 2011 και για έξι χρόνια έζησε και εργάστηκε στην Αθήνα. Εκεί γνώρισε έναν «καινούριο κόσμο», που τον γοήτευσε, τον σημάδεψε και τον διαμόρφωσε σημαντικά. Πλέον ζει στην Κέρκυρα μόνιμα. Το «χωρίς... ζώνη ασφαλείας» είναι η πρώτη του ποιητική συλλογή.

99 λέξεις για το ...."χωρίς ζώνη ασφαλείας" από τον Κωνσταντίνο Μαρούγκα

Πού μπορώ να το βρω;

 

ΑΠΝΕΥΣΤΙ

Σπηλιωτοπούλου, Μαρίνα
Θα φτάσει η μέρα, που τα δυο σου χέρια θα βαραίνουν πιο πολύ από λέξεις ειπωμένες στις σελίδες κάποιου βιβλίου. Κι αν ήρθε αυτή η μέρα: “τότε να ξέρεις θα σημαίνει ότι πέθανα” Ίσως, λοιπόν, αναρωτηθείς την επακριβή προέλευση και κατα- γωγή του έργου. Για το εν λόγω, μάθε, πως γεννήθηκε για την ποίηση και την ζωή και τον έρωτα. Μητέρα του η απουσία, το κυοφορούσε αιωνίως ξερνώντας τα πιο απόκρυφα, τα πιο ανο- μολόγητα φωνήεντα και οδοντικά σύμφωνα. Κι απ’ τα σπλάχνα της, το τράβηξες εσύ, κι εμείς και κάποιος τυχαίος, αμφισβητώ- ντας την υπόσταση της δημιουργίας. Διότι, κύριοι, δική μας κόρη είναι η ποίηση, ταπεινή και οδυνηρή, όσο η ωδίνη εκείνου του τοκετού. Όσο η ωδίνη των λέξεων, που δεν βαστιούνται πια από τρύπια χέρια και αξιοπρέπειες. Θα την επανακαταλάβουμε από πάσαν μάνα απουσία, μη φοβάστε. Και θα ΄ναι η μέρα που θα πω με μιαν ανάσα, ακόμη κι αν αυτή κοπεί: “[...] θέλω να ξεριζώσω όλο το δέρμα που έχεις αγγίξει, να στύψω τα πνευμόνια μου μπας και ανασάνουν μόνο για μένα” “Έτσι, για να μην νομίζεις ότι πέθανα.”

Θα φτάσει η μέρα, που τα δυο σου χέρια θα βαραίνουν πιο
πολύ από λέξεις ειπωμένες στις σελίδες κάποιου βιβλίου.
Κι αν ήρθε αυτή η μέρα:
                “τότε να ξέρεις θα σημαίνει ότι πέθανα”

Ίσως, λοιπόν, αναρωτηθείς την επακριβή προέλευση και κατα-
γωγή του έργου. Για το εν λόγω, μάθε, πως γεννήθηκε για την
ποίηση και την ζωή και τον έρωτα. Μητέρα του η απουσία, το
κυοφορούσε αιωνίως ξερνώντας τα πιο απόκρυφα, τα πιο ανο-
μολόγητα φωνήεντα και οδοντικά σύμφωνα. Κι απ’ τα σπλάχνα
της, το τράβηξες εσύ, κι εμείς και κάποιος τυχαίος, αμφισβητώ-
ντας την υπόσταση της δημιουργίας.

Διότι, κύριοι, δική μας κόρη είναι η ποίηση, ταπεινή και οδυνηρή,
όσο η ωδίνη εκείνου του τοκετού. Όσο η ωδίνη των λέξεων, που
δεν βαστιούνται πια από τρύπια χέρια και αξιοπρέπειες.

Θα την επανακαταλάβουμε από πάσαν μάνα απουσία,
μη φοβάστε.

Και θα ΄ναι η μέρα που θα πω με μιαν ανάσα,
ακόμη κι αν αυτή κοπεί:

“[...] θέλω να ξεριζώσω όλο το δέρμα που έχεις αγγίξει,
να στύψω τα πνευμόνια μου μπας και ανασάνουν
μόνο για μένα”
“Έτσι, για να μην νομίζεις ότι πέθανα.”

Συνέντευξη της Μαρίνας Σπηλιωτοπούλου στο "Beauty Days with a Book"
-
 Κριτική/παρουσίαση της ποιητικής συλλογής από την Μυρτώ Ναστούλη στο FFLINE POST
- Συνέντευξη της Μαρίνας Σπηλιωτοπούλου στην Εφημερίδα "Φοιτητικός Κόσμος"
- Η Άλκηστις Αμαλία Τούντα, εικαστικός, προπτυχιακή φοιτήτρια νομικής ΑΠΘ, μιλάει για την ποιητική συλλογή "Απνευστί" στην παρουσίαση του βιβλίου.
- Ομιλία του Πάρη Τσούτση, Ασκούμενου δικηγόρου/ Απόφοιτου Νομικής Σχολής Αθηνων, στην παρουσίαση του βιβλίου
- Ομιλία της Μαρίνας Σπηλιωτοπούλου στην παρουσίαση του βιβλίου της

 

Πού μπορώ να το βρω;