RSS

Νέες Εκδόσεις

ΑΠΑΤΗΤΕΣ ΓΑΙΕΣ

Κυριαζής, Ανδρέας
Εγώ τις μέρες μου τις βούτηξα στ' ασβέστι να ‘χουν κι αυτές να λένε πως είναι από μοναχές τους άσπρες άσπρες κι ανήλιαγες Εγώ τις νύκτες παίζω με δυο φίλες λέξεις ίσα να φαινόμαστε πολλοί μη βρίσκει χώρο κάθε τόσο η μοναξιά δίπλα μου να κάθεται να κάθεται κι αμίλητη να γνέθει Εγώ τη ζωή μου παραπήρα σοβαρά περιχαρής να θλίβομαι από την κούνια ακόμη Για σένα που δε γνώρισα ποτέ Για σένα που ονόμασα Θεό * στον Πατέρα ήλιο *
Εγώ τις μέρες μου
τις βούτηξα στ' ασβέστι
να ‘χουν κι αυτές να λένε
πως είναι από μοναχές τους άσπρες
άσπρες κι ανήλιαγες
Εγώ τις νύκτες
παίζω με δυο φίλες λέξεις
ίσα να φαινόμαστε πολλοί
μη βρίσκει χώρο κάθε τόσο η μοναξιά
δίπλα μου να κάθεται
να κάθεται κι αμίλητη να γνέθει
Εγώ τη ζωή μου παραπήρα σοβαρά
περιχαρής να θλίβομαι
από την κούνια ακόμη
Για σένα που δε γνώρισα ποτέ
Για σένα που ονόμασα Θεό

* στον Πατέρα ήλιο *
 
 
Επιμέλεια κειμένων: Μαρία Φουσταλιεράκη
Σχεδιασμός εξωφύλλου: Κατερίνα Θανοπούλου
Ηλεκτρονική επεξεργασία: Νικολέττα Γεωργιάδου
Τεχνική επιμέλεια - παραγωγή: Ernesto N. Bauman
 

Πού μπορώ να το βρω;

 

ΑΡΗΣ ΒΕΛΟΥΧΙΩΤΗΣ - Ο ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣ

Αλεξάτος, Γιώργος
Πρόκειται, αναμφίβολα, για την κορυφαία μορφή της Εθνικής Αντίστασης στα χρόνια της φασιστικής κατοχής και για μια από τις μεγάλες φυσιογνωμίες της νεοελληνικής ιστορίας, που αγαπήθηκε και εξυμνήθηκε όσο κανείς άλλος εκείνα τα χρόνια, αλλά, συνάμα, μισήθηκε και συκοφαντήθηκε όσο κανένας άλλος. Το βιβλίο αυτό γράφτηκε για να δοθεί η δυνατότητα στους αναγνώστες του να γνωρίσουν τη διαδρομή μέσα από την οποία διαμορφώθηκε ο κομμουνιστής επαναστάτης Θανάσης Κλάρας και οι συνθήκες υπό τις οποίες έδρασε, ως ο αρχικαπετάνιος του ΕΛΑΣ Άρης Βελουχιώτης.
Πρόκειται, αναμφίβολα, για την κορυφαία μορφή της Εθνικής
Αντίστασης στα χρόνια της φασιστικής κατοχής και για μια από
τις μεγάλες φυσιογνωμίες της νεοελληνικής ιστορίας, που
αγαπήθηκε και εξυμνήθηκε όσο κανείς άλλος εκείνα τα χρόνια,
αλλά, συνάμα, μισήθηκε και συκοφαντήθηκε όσο κανένας άλλος.

Το βιβλίο αυτό γράφτηκε για να δοθεί η δυνατότητα στους
αναγνώστες του να γνωρίσουν τη διαδρομή μέσα από την
οποία διαμορφώθηκε ο κομμουνιστής επαναστάτης Θανάσης
Κλάρας και οι συνθήκες υπό τις οποίες έδρασε, ως ο
αρχικαπετάνιος του ΕΛΑΣ Άρης Βελουχιώτης.
 
Επιμέλεια κειμένων: Βασίλης Καλαμαράς
Σχεδιασμός εξωφύλλου: «Άπαρσις»
Τεχνική επιμέλεια - παραγωγή: Ernesto N. Bauman
Ηλεκτρονική επεξεργασία: GA+S Graphic Arts & Spot Ltd / Σπύρος Βάθης
 

Πού μπορώ να το βρω;

 

e- ΕΡΩΜΕΝΗ ΤΟΥ ΣΕΡΦΕΡ

Πολίτη, Ξένια
- Επιθυμώ να δω με ποιόν μιλάω... - Επιθυμώ να δω σε ποιόν μιλάω με τι από αυτόν μιλάω... Ο γραπτός λόγος στο διαδίκτυο εγκαινίασε μια λαμπρή (ή μήπως όχι; εν πάση περιπτώσει, πολύ ωφέλιμη για την λογοτεχνική μας διερεύνηση), δυνατότητα επιστολογραφίας σε άμεση (αντ)απόκριση, πράγμα πολύ δελεαστικό για την εκδήλωση και μεταφορά του μηνύματος της ερωτικής επιθυμίας, στην σύγχρονη εποχή. Περισσότερο ορμέμφυτη, ενίοτε πεπλοφόρος, χωρίς καθόλου όμως να στερείται εντάσεως, η Επιθυμία, διανύει σε χρόνο dt την απόσταση, μέχρι να φτάσει στο αγαπημένο υποκείμενο. Έτσι, δεν χρειάζεται κάποιος να περιμένει εξουθενωτικά, τον άλλοτε ακριβοθώρητο ταχυδρόμο ή ανυπόμονα, το αγαπημένο πλάσμα να τηλεφωνήσει, κι ούτε κάνει διαφορά, μία πένα στο χαρτί που φλέγεται και σπάει ή το πληκτρολόγιο που αχρηστεύεται, άδοξο «θύμα» της ορμής των δακτύλων. Η «e-ερωμένη του Σέρφερ» λοιπόν, αφορά έναν ερωτικό διάλογο κυρίως, δυο προσώπων, δύο προφίλ, μέσω σύγχρονης ιντερνετικής αλληλογραφίας, οπότε, και στη δεκαετία της συνομιλίας τους, κάνουν χρήση όλων των μέχρι σήμερα ιντερνετικών εφαρμογών προκειμένου να επικοινωνήσουν, έτσι ώστε, με κάθε δυνατό μέσο να κατακτηθεί ο ένας από τον άλλον. Παράλληλα, συμβαίνει και η σχέση τους δια ζώσης, θυελλώδης κι αυτή, δεν τους εμποδίζει όμως να συνεχίζουν απρόσκοπτα την αλληλογραφία... Η γραφή (ηλεκτρονική πλέον), συνεχώς περιπλανιέται κι ακροβατεί, τεντώνεται σαν χορδή και συχνά εκπίπτει κάτω και πέρα από τα όρια, κάνοντας τη γλώσσα εξαίσιο ή μαυλιστικό όργανο έκφρασης του πάθους. Μέσα από site γνωριμιών στον αχανή Κυβερνοχώρο, τραγούδια στο YouTube, mail στο internet, ανταλλαγή sms στο κινητό τηλέφωνο, ατάκες στο viber, αυτή και μόνη, η πλάνης γραφή, τεχνουργεί... τα προφίλ (και τανάπαλιν), διηγώντας μας, το χρονικό ενός παράδοξου και μεγάλου έρωτα με ανοιχτό τέλος.

- Επιθυμώ να δω με ποιόν μιλάω...
- Επιθυμώ να δω σε ποιόν μιλάω με τι από αυτόν μιλάω... 

Ο γραπτός λόγος στο διαδίκτυο εγκαινίασε μια λαμπρή (ή μήπως όχι; εν πάση περιπτώσει, πολύ ωφέλιμη για την λογοτεχνική μας διερεύνηση), δυνατότητα επιστολογραφίας σε άμεση (αντ)απόκριση, πράγμα πολύ δελεαστικό για την εκδήλωση και μεταφορά του μηνύματος της ερωτικής επιθυμίας, στην σύγχρονη εποχή. Περισσότερο ορμέμφυτη, ενίοτε πεπλοφόρος, χωρίς καθόλου όμως να στερείται εντάσεως, η Επιθυμία, διανύει σε χρόνο dt την απόσταση, μέχρι να φτάσει στο αγαπημένο υποκείμενο. Έτσι, δεν χρειάζεται κάποιος να περιμένει εξουθενωτικά, τον άλλοτε ακριβοθώρητο ταχυδρόμο ή ανυπόμονα, το αγαπημένο πλάσμα να τηλεφωνήσει, κι ούτε κάνει διαφορά, μία πένα στο χαρτί που φλέγεται και σπάει ή το πληκτρολόγιο που αχρηστεύεται, άδοξο «θύμα» της ορμής των δακτύλων.

Η «e-ερωμένη του Σέρφερ» λοιπόν, αφορά έναν ερωτικό διάλογο κυρίως, δυο προσώπων, δύο προφίλ, μέσω σύγχρονης ιντερνετικής αλληλογραφίας, οπότε, και στη δεκαετία της συνομιλίας τους, κάνουν χρήση όλων των μέχρι σήμερα ιντερνετικών εφαρμογών προκειμένου να επικοινωνήσουν, έτσι ώστε, με κάθε δυνατό μέσο να κατακτηθεί ο ένας από τον άλλον. Παράλληλα, συμβαίνει και η σχέση τους δια ζώσης, θυελλώδης κι αυτή, δεν τους εμποδίζει όμως να συνεχίζουν απρόσκοπτα την αλληλογραφία... Η γραφή (ηλεκτρονική πλέον), συνεχώς περιπλανιέται κι ακροβατεί, τεντώνεται σαν χορδή και συχνά εκπίπτει κάτω και πέρα από τα όρια, κάνοντας τη γλώσσα εξαίσιο ή μαυλιστικό όργανο έκφρασης του πάθους. Μέσα από site γνωριμιών στον αχανή Κυβερνοχώρο, τραγούδια στο YouTube, mail στο internet, ανταλλαγή sms στο κινητό τηλέφωνο, ατάκες στο viber, αυτή και μόνη, η πλάνης γραφή, τεχνουργεί... τα προφίλ (και τανάπαλιν), διηγώντας μας, το χρονικό ενός παράδοξου και μεγάλου έρωτα με ανοιχτό τέλος. 

F:ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ ΣΟΥ ΣΤΕΛΝΩ ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΑ ΓΕΜΑΤΑ ΖΑΛΗ
ΑΠΟ ΠΟΡΕΙΕΣ ΗΛΙΩΝ...ΣΕ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΜΟΝΟ ΣΕ ΠΕΡΙΜΕΝΩ
C:ΕΙΣΑΙ Ο ΚΗΠΟΣ ΜΟΥ Ο ΚΑΤΑΡΡΥΤΟΣ
F:ΚΙ ΕΙΣΑΙ Η ΑΙΤΝΑ ΜΟΥ. ΑΝ ΜΠΟΡΟΥΣΕΣ ΝΑ ΚΟΙΤΑ-
ΞΕΙΣ ΜΕΣΑ ΜΟΥ, ΘΑ ΕΒΛΕΠΕΣ ΕΦΤΑ ΠΟΤΑΜΙΑ ΛΑΒΑΣ...
ΘΑ ΕΠΙΖΗΣΩ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΒΡΑΔΥ?


[...] «Χωρίς εσένα δεν ξέρω να ζω» τραγουδούσαμε, και
μιλουσαμε για εναν στιχο που παει πολυ μακρυτερα
απο τη ρουτίνα του βιωματος ενος χωρισμού, θυμάσαι;
Στασου να στο εξηγησω: Δεν ειχα τροπο να ζω μακριά
απο σένα, οταν καποτε μου ειπες πως εισαι το δεκανίκι
μου και παραλιγο να γινω βιαιος, είχες και σ’ αυτό δι-
κιο, αλλα η κατάθεση της ζωής που μου χαριζες, που
μου προτεινες, ηταν πολυ πιο ουσιαστική απ’ οσο
ηξερα, απο τις πρόβες ζωης που εκανα ως τοτε... δεν
υπήρχε όμοιο της καταθεσης αυτης και δεν ημουν κε-
νος, απλως διψούσα να διαλέγομαι τη Θεαση του Κο-
σμου μεσα απο τη δική σου θεσπεσια εμπειρια και
ποιος τυφλος, Ψυχή μου oλόδικη, δεν θαθελε το φως
του [...]

(τηλεφώνημα)
F:θαυμασιος εξοπλισμος η φωνη σας μου αφηνει μικρα
δαγγωματα
C:Υπόσχομαι η ανάσα μου στην Προστακτική, να σας
ματώσει.

Επίμετρο: Μαρία Λαφαζάνη
Επιμέλεια: Μαρία Λιακώνη & Μαρία Φουσταλιεράκη
Σχεδιασμός Εξωφύλλου: Γεωργία Αλεβιζάκη
Ηλεκτρονική επεξεργασία: Νικολέττα Γεωργιάδου

Ομιλία του δημοσιογράφου και συγγραφέα Αντώνη Μποσκοΐτη στην παρουσίαση του βιβλίου
- Ο Γιώργος Λεχουρίτης, κλινικός Ψυχολόγος/ Συστημικός Θεραπευτής και η συγγραφέας μιλάει για το βιβλίο
- Εισήγηση για το βιβλίο του δημοσιογράφου,συγγραφέα και κριτικού βιβλίου Βασίλη Καλαμαρά
- Η Ξένια Πολίτη μιλάει για το βιβλίο της στο Homo Universalis
- Συνέντευξη της Ξένιας Πολίτη στο Bokkia και στην Μάγδα Παπαδημητρίου-Σαμοθράκη

Πού μπορώ να το βρω;

 

ΕΡΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Λυμπεροπούλου, Νικολέττα
Η ποίηση με μέσο το λόγο είναι επαναστατική δράση ή οφείλει να είναι. Το Ανθρώπινο είδος οφείλει την ύπαρξή του στις επαναστάσεις που το ίδιο δημιουργεί. Το έργο είναι ένας ολόκληρος κόσμος, υπολογισμένος με λεπτομέρεια. Η Λυμπεροπούλου είναι επιστήμονας. Μετράει τις κουβέντες της, μετράει τις αποστάσεις, τα βάρη, τις θέσεις, τα νοήματα και τα φορτία των λέξεων πριν γίνουν προτάσεις και μετά πάρουν τη θέση τους στη σύνθεση, έτσι όπως γίνεται στη λαϊκή ποίηση. Είναι Μεσογειακή, Διονυσιακή, παρεκτρέπεται και συνθετικά και νοηματικά, σαν τους Εξπρεσιονιστές. Μου θυμίζει αυτό που παρατηρούσε ο Καμύ για τον Ζίντ: «Δεν υπάρχουν όμορφα πράγματα εκτός από εκείνα που υπαγορεύει η τρέλα και γράφει η λογική». Μια γυναικεία ματιά ! Ναι ! και το στηρίζω στη λογική! Αλλιώς, δε θα υπήρχαν δυο λέξεις, Άντρας, Γυναίκα. Σαν τις Μούσες του Ελικώνα κοιτάζει ή σαν μαινάδα του Κιθαιρώνα, κόρη του Κάδμου που αμφισβητεί τον Διόνυσο το θεό αλλά, ταυτόχρονα, τρελαίνεται απ’ αυτόν! Πάθη του Ανθρώπου, διαχρονικά, παίρνουν τη θέση τους σʹ αυτή τη σύνθεση μʹ ένα σύγχρονο, προσωπικό τρόπο και την αρχέγονη πάλη με την πραγματικότητα του τέλους. Άκανθος
Η ποίηση με μέσο το λόγο είναι επαναστατική δράση ή
οφείλει να είναι. Το Ανθρώπινο είδος οφείλει την ύπαρξή
του στις επαναστάσεις που το ίδιο δημιουργεί. Το έργο είναι
ένας ολόκληρος κόσμος, υπολογισμένος με λεπτομέρεια. Η
Λυμπεροπούλου είναι επιστήμονας. Μετράει τις κουβέντες
της, μετράει τις αποστάσεις, τα βάρη, τις θέσεις, τα νοήματα
και τα φορτία των λέξεων πριν γίνουν προτάσεις και μετά
πάρουν τη θέση τους στη σύνθεση, έτσι όπως γίνεται στη
λαϊκή ποίηση. Είναι Μεσογειακή, Διονυσιακή, παρεκτρέπεται
και συνθετικά και νοηματικά, σαν τους Εξπρεσιονιστές.

Μου θυμίζει αυτό που παρατηρούσε ο Καμύ για τον Ζίντ:
«Δεν υπάρχουν όμορφα πράγματα εκτός από εκείνα που
υπαγορεύει η τρέλα και γράφει η λογική». Μια γυναικεία
ματιά ! Ναι ! και το στηρίζω στη λογική! Αλλιώς, δε θα
υπήρχαν δυο λέξεις, Άντρας, Γυναίκα. Σαν τις Μούσες του
Ελικώνα κοιτάζει ή σαν μαινάδα του Κιθαιρώνα, κόρη του
Κάδμου που αμφισβητεί τον Διόνυσο το θεό αλλά,
ταυτόχρονα, τρελαίνεται απ’ αυτόν! Πάθη του Ανθρώπου,
διαχρονικά, παίρνουν τη θέση τους σʹ αυτή τη σύνθεση μʹ
ένα σύγχρονο, προσωπικό τρόπο και την αρχέγονη πάλη με
την πραγματικότητα του τέλους.

Άκανθος
 
Επιμέλεια κειμένων: Βασίλης Καλαμαράς
Σχεδιασμός εξωφύλλου: Γεωργία Αλεβιζάκη
Ηλεκτρονική επεξεργασία: Νικολέττα Γεωργιάδου
 

Πού μπορώ να το βρω;

 

ΟΙ 10

Μποσκοΐτης, Αντώνης
Ο δημοσιογράφος και ντοκιμαντερίστας Αντώνης Μποσκοΐτης "εξομολογεί" δέκα βετεράνους ηθοποιούς του παλιού ελληνικού κινηματογράφου, όλοι εν ζωή πλην ενός (Κ. Βουτσάς), όχι με ρετρό, αλλά μάλλον ψυχαναλυτική διάθεση. Οι συνεντεύξεις πάρθηκαν την τελευταία δεκαετία και φιλοξενήθηκαν στα διάφορα μέσα, με τα οποία συνεργαζόταν ο συγγραφέας ως αρθρογράφος. Επιμέλεια κειμένων: Μαρία Φουσταλιεράκη Σχεδιασμός εξωφύλλου: Θρασύβουλος Καλαϊντζίδης Επιμέλεια έκδοσης: Κατερίνα Θανοπούλου

Ο δημοσιογράφος και ντοκιμαντερίστας Αντώνης Μποσκοΐτης "εξομολογεί" δέκα βετεράνους ηθοποιούς του παλιού ελληνικού κινηματογράφου, όλοι εν ζωή πλην ενός (Κ. Βουτσάς), όχι με ρετρό, αλλά μάλλον ψυχαναλυτική διάθεση. Οι συνεντεύξεις πάρθηκαν την τελευταία δεκαετία και φιλοξενήθηκαν στα διάφορα μέσα, με τα οποία συνεργαζόταν ο συγγραφέας ως αρθρογράφος.

Επιμέλεια κειμένων: Μαρία Φουσταλιεράκη
Σχεδιασμός εξωφύλλου: Θρασύβουλος Καλαϊντζίδης
Επιμέλεια έκδοσης: Κατερίνα Θανοπούλου


Αντώνης
Μποσκοΐτης: ένα πολυμηχάνημα παραγωγής νοήματος.

[...] Λοιπόν, πέραν όλων των άλλων —δεν μπορώ να μιλήσω προσωπικά
για τη σκηνοθετική του ικανότητα και τις άλλες ιδιότητές του— είναι
ένας συνεντευξιαστής που διεκδικεί μια ξεχωριστή θέση σε αυτόν τον
χώρο γραφής ·έντυπης και ηλεκτρονικής.

  [...] Ξέρει —ίσως από ένστικτο— ότι η ζωή του καθενός είναι ένα
κουβάρι, και αρκεί να βρεθεί η άκρη για να ξετυλιχθεί.

Ξέρει ότι η ζωή του άλλου είναι ένα παζλ, που η μνήμη δεν έχει
συγκρατήσει όλα τα κομμάτια, και γι’ αυτό έχει ανάγκη το «ζωτικό
ψέμα» για να συντεθεί.

 [...]Ο Αντώνης πετυχαίνει ακόμα και τα ασήμαντα μιας διήγησης να
έχουν τη σημασία τους, και αποδεικνύει ότι οι μικρές στιγμές μιας ζωής
είναι το εύφορο έδαφος της μεγαλοσύνης κάθε ψυχής!

Έτσι, έχει καταφέρει μέχρι τώρα κάτι δύσκολο στον χώρο των
συνεντεύξεων. Οι συνεντεύξεις του, έχουν μια λογοτεχνική αξία, δηλαδή
διεκδικούν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από το εφήμερο μιας ανάγνωσης
σε μια εφημερίδα. Γι’ αυτό και έχει αξία η έκδοση ενός ακόμα βιβλίου
που να περιέχει κάποιες από αυτές.

 Από τον πρόλογο του Θανάση Λάλα

 Από την παρουσίαση του βιβλίου - Review του Αντώνη Ρηγόπουλου - "Το Κουτί της Πανδώρας"
Ο δημοσιογράφος/συγγραφέας Θανάσης Λάλας μιλάει για το βιβλίο
- Ο Αντώνης Μποσκοϊτης μιλάει για το βιβλίο του «ΟΙ 10» στην εκπομπή «Σε Πρώτο Πρόσωπο στο Δεύτερο Πρόγραμμα» με τον δημοσιογράφο-ραδιοφωνικό παραγωγό Δημήτρη Μεϊδάνη
-
 Κριτική του Κώστα Μανιάτη στο News 24/7
- Ο Μίλτος Τόσκας γράφει στο ALTER THESS για το βιβλίο
- "Οι 10" Ένα βιβλίο-θησαυρός για τον παλιό ελληνικό κινηματογράφο - Κριτική του Γιάνη Γκροσδάνη

Πού μπορώ να το βρω;