RSS

Νέες Εκδόσεις

ΤΟ ΧΙΟΝΙ ΣΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΟΥ

Φούτσιας, Δημήτρης
«Όχι, εγώ δεν κάνω σκέιτ, όπως δεν είμαι στρέιτ. Όχι, ότι έχει σχέση το να είσαι στρέιτ με το να κάνεις σκέιτ, αλλά ο φίλος μου ο Ντίνος είναι πωρωμένος με αυτά». Ο Νέστορας, δεκαεπτά χρονών, μια χειμωνιάτικη νύχτα πέφτει θύμα άγριου ξυλοδαρμού από τρεις άγνωστους άντρες με αποτέλεσμα να χάσει την ζωή του. Τις επόμενες ημέρες τα μέσα μαζικής ενημέρωσης βρίθουν από ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες αν ήταν ομοφοβικό έγκλημα ή όχι. Ο Νέστορας όμως είναι ακόμη κάπου εκεί και για να διαπιστώσει τι ακριβώς έγινε, επιστρέφει στην τελευταία ημέρα της ζωής του.

Το 6ο βιβλίο της σειράς "Ελληνικά θεατρικά Κείμενα"

«Όχι, εγώ δεν κάνω σκέιτ, όπως δεν είμαι στρέιτ. Όχι, ότι έχει σχέση το
να είσαι στρέιτ με το να κάνεις σκέιτ, αλλά ο φίλος μου ο Ντίνος είναι πωρωμένος με αυτά».

Ο Νέστορας, δεκαεπτά χρονών, μια χειμωνιάτικη νύχτα πέφτει θύμα άγριου
ξυλοδαρμού από τρεις άγνωστους άντρες με αποτέλεσμα να χάσει την ζωή
του. Τις επόμενες ημέρες τα μέσα μαζικής ενημέρωσης βρίθουν από
ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες αν ήταν ομοφοβικό έγκλημα ή όχι.
Ο Νέστορας όμως είναι ακόμη κάπου εκεί και για να διαπιστώσει τι ακριβώς
έγινε, επιστρέφει στην τελευταία ημέρα της ζωής του.

"Ο Δημήτρης Φούτσιας κρατάει νυστέρι και οινόπνευμα... Οι ευγενείς
σκοτώνονται πρώτοι. Αλλά είναι αυτοί που κάνουν τα λόγια έργα. Είναι οι
πρώτοι που θα εγκαταλειφθούν και οι τελευταίοι που θα εγκαταλείψουν."  
                                                                        
                                                                            Σοφία Καψούρου


Επιμέλεια κειμένων: Φωτεινή Ξιφαρά
Σχεδιασμός Εξωφύλλου: Γεωργία Αλεβιζάκη
Ηλεκτρονική επεξεργασία: Κώστας Κοφίνας
Τεχνική επιμέλεια - παραγωγή: Ernesto N. Bauman

Πού μπορώ να το βρω;

TRANS-PORT

Δερμιτζάκη, Ειρήνη
Ένας νταλικέρης δέχεται να μεταφέρει παράνομα με το φορτηγό του, μια Σύρια, από τον Πειραιά στη Στοκχόλμη. Το ταξίδι ξεκινά κι όσο τα χιλιόμετρα περνούν, οι δυο ήρωες, η Sabah κι ο Θοδωρής, ανακαλύπτουν όσα τους ενώνουν και τους χωρίζουν. Ένα road trip, ετεροχρονισμένης ενηλικίωσης, μέσα απ’ τα βιώματα των χαρακτήρων, τον πόλεμο, την προσφυγιά και τα ανεκπλήρωτα όνειρα. “Η συγγραφέας συνθέτει δεξιοτεχνικά και με ήρεμη αυτοπεποίθηση μια συγκρουσιακή αλλά εξελικτική σχέση, ψυχοσυστάσεις και δυναμικές, καταστάσεις και κινδύνους που καθρεφτίζουν μια παγιδευμένη σε κοινωνικά στεγανά Ελλάδα που όμως παλεύει να αλλάξει.” Νίνα Ράπη – Συγγραφέας

Το 7ο βιβλίο της σειράς "Ελληνικά θεατρικά Κείμενα"

Ένας νταλικέρης δέχεται να μεταφέρει παράνομα με το φορτηγό του,
μια Σύρια, από τον Πειραιά στη Στοκχόλμη. Το ταξίδι ξεκινά κι όσο τα
χιλιόμετρα περνούν, οι δυο ήρωες, η Sabah κι ο Θοδωρής,
ανακαλύπτουν όσα τους ενώνουν και τους χωρίζουν.
Ένα road trip, ετεροχρονισμένης ενηλικίωσης, μέσα απ’ τα βιώματα των
χαρακτήρων, τον πόλεμο, την προσφυγιά και τα ανεκπλήρωτα όνειρα.

“Η συγγραφέας συνθέτει δεξιοτεχνικά και με ήρεμη αυτοπεποίθηση μια
συγκρουσιακή αλλά εξελικτική σχέση, ψυχοσυστάσεις και δυναμικές,
καταστάσεις και κινδύνους που καθρεφτίζουν μια παγιδευμένη σε
κοινωνικά στεγανά Ελλάδα που όμως παλεύει να αλλάξει.”

                                                        Νίνα Ράπη – Συγγραφέας

Επιμέλεια κειμένων: Φωτεινή Ξιφαρά
Σχεδιασμός Εξωφύλλου: Γεωργία Αλεβιζάκη
Ηλεκτρονική επεξεργασία: Κώστας Κοφίνας
Τεχνική επιμέλεια - παραγωγή: Ernesto N. Bauman

Πού μπορώ να το βρω;

ΚΑΡΤΕΡΙΑ

Δουκέλλης, Αντώνης
Στο καφενείο του Μαραθόβουνου, ενός χωριού της Αμμοχώστου, ένας αιωνόβιος έφηβος αφηγείται με τον δικό του τρόπο την Ιστορία και τα δεινά της πατρίδας του: σκλαβιά, σκληρή βιοπάλη, Τούρκοι, Άγγλοι κατακτητές. Το όνειρο των Ελληνοκυπρίων για Ένωση με την Ελλάδα βάφεται με αίμα χωρίς αποτέλεσμα. Όμως, το νησί γίνεται ανεξάρτητο κράτος. Οι σύνοικοι, Έλληνες και Τούρκοι, σφάζονται μεταξύ τους καθώς έχουν διαφορετικούς προσανατολισμούς: Ένωση ή διχοτόμηση. Ο εθνικισμός και από τις δύο πλευρές θριαμβεύει. Οι απλοί άνθρωποι τραβούν τον δρόμο τους, αγνοώντας εθνοτικές και θρησκευτικές διαφορές. Ένας δυνατός, ακατανίκητος, βουκολικός έρωτας αιχμαλωτίζει έναν Ελληνοκύπριο και μια Τουρκοκύπρια. Μαζί μέσα από τον θάνατο, ως τον θάνατο! Το προαιώνιο ελάττωμα των Ελλήνων, η διχόνοια, είναι παρών και σε τούτη τη γωνιά της Γης. Τα μίση και τα πάθη ανοίγουν την κερκόπορτα για να εισβάλουν οι εχθροί. Η πικρή επιστροφή σε ό,τι απόμεινε στο φτωχό Μαραθόβουνο. Ο αγώνας των απογόνων για ένα φωτεινό μέλλον.

Στο καφενείο του Μαραθόβουνου, ενός χωριού της Αμμοχώστου,
ένας αιωνόβιος έφηβος αφηγείται με τον δικό του τρόπο την Ιστορία
και τα δεινά της πατρίδας του: σκλαβιά, σκληρή βιοπάλη, Τούρκοι,
Άγγλοι κατακτητές.


Το όνειρο των Ελληνοκυπρίων για Ένωση με την Ελλάδα βάφεται με
αίμα χωρίς αποτέλεσμα. Όμως, το νησί γίνεται ανεξάρτητο κράτος.


Οι σύνοικοι, Έλληνες και Τούρκοι, σφάζονται μεταξύ τους καθώς
έχουν διαφορετικούς προσανατολισμούς: Ένωση ή διχοτόμηση.
Ο εθνικισμός και από τις δύο πλευρές θριαμβεύει.


Οι απλοί άνθρωποι τραβούν τον δρόμο τους, αγνοώντας εθνοτικές
και θρησκευτικές διαφορές. Ένας δυνατός, ακατανίκητος,
βουκολικός έρωτας αιχμαλωτίζει έναν Ελληνοκύπριο και μια
Τουρκοκύπρια. Μαζί μέσα από τον θάνατο, ως τον θάνατο!


Το προαιώνιο ελάττωμα των Ελλήνων, η διχόνοια, είναι παρών και
σε τούτη τη γωνιά της Γης. Τα μίση και τα πάθη ανοίγουν την
κερκόπορτα για να εισβάλουν οι εχθροί.


Η πικρή επιστροφή σε ό,τι απόμεινε στο φτωχό Μαραθόβουνο.


Ο αγώνας των απογόνων για ένα φωτεινό μέλλον. 

Τεχνική επιμέλεια: Ernesto N. Baouman
Επιμέλεια κειμένων: Μαρία Φουσταλιεράκη
Γραφίστας: Νικολέττα Γεωργιάδου

Πού μπορώ να το βρω;

 

ΞΑΝΑ

Νταϊλιάνη, Νατάσα
Ένας άντρας, μια γυναίκα, δύο εραστές από τα παλιά, συναντιούνται για να μιλήσουν, επιστρέφουν στον «τόπο του εγκλήματος» ως μια ανάγκη να εξομολογηθούν τον παρελθόντα έρωτά τους, να αποκαλύψουν την συντριβή τους μέσα από αυτόν. Αρθρώνοντας την βιωμένη αγριότητα της ύπαρξης και του έρωτα θέλουν να κατανοήσουν και να λυτρωθούν. Το έργο Ξανά εμπνευσμένο από αυτοβιογραφικά στοιχεία εκλαμβάνει τον έρωτα ως προσωπικό βίωμα με κοινωνικό-πολιτικές, όμως, διαστάσεις και άρρηκτα συνδεδεμένο με τον περιβάλλοντα χρόνο και χώρο, ο οποίος είναι άλλοτε φιλόξενος άλλοτε αφιλόξενος, εχθρικός.

Το 5ο βιβλίο της σειράς "Ελληνικά θεατρικά Κείμενα"

Ένας άντρας, μια γυναίκα, δύο εραστές από τα παλιά, συναντιούνται για να μιλήσουν, επιστρέφουν στον «τόπο του εγκλήματος» ως μια ανάγκη να εξομολογηθούν τον παρελθόντα έρωτά τους, να αποκαλύψουν την συντριβή τους μέσα από αυτόν. Αρθρώνοντας την βιωμένη αγριότητα της ύπαρξης και του έρωτα θέλουν να κατανοήσουν και να λυτρωθούν.

Το έργο Ξανά εμπνευσμένο από αυτοβιογραφικά στοιχεία εκλαμβάνει τον έρωτα ως προσωπικό βίωμα με κοινωνικό-πολιτικές, όμως, διαστάσεις και άρρηκτα συνδεδεμένο με τον περιβάλλοντα χρόνο και χώρο, ο οποίος είναι άλλοτε φιλόξενος άλλοτε αφιλόξενος, εχθρικός.

Σχεδιασμός εξωφύλλου: Γεωργία Αλεβιζάκη
Γραφίστας: Κώστας Κοφίνας
Τεχνική επιμέλεια - παραγωγή: Ernesto N. Bauman
 

Πού μπορώ να το βρω;

ΡΑΟΥΛΟ

Γρηγοριάδη, Μαρία
Ο ήλιος του μεσημεριού πρέπει να καταργηθεί. Διά νόμου. Τέτοιες ώρες σαπίζει ο νους του ανθρώπου και τίποτα καλό δε μπορεί να βγει απ’ αυτό. Στο Μεξικό κάνει τόση ζέστη, αναρωτιέμαι πώς αναπαράγονται. Καθώς δε βρίσκω τίποτα να διασκεδάσει την ανία μου, γυρνάω πίσω τη βεντάλια καθώς την κουνάω πάνω κάτω, κάτω πάνω και διαβάζω μια ημερομηνία, ένα όνομα, έναν τόπο. Αυτά είναι περσινά ξινά σταφύλια, άνευ σημασίας και που δε σας αφορούν στο κάτω κάτω. Ούτε και να χώνετε τη μύτη σε υποθέσεις άλλων. Αρκεστείτε σ’ αυτά που σας δίνουν οικειοθελώς και τέρμα.

Ο ήλιος του μεσημεριού πρέπει να καταργηθεί. Διά νόμου. Τέτοιες ώρες σαπίζει ο νους του ανθρώπου και τίποτα καλό δε μπορεί να βγει απ’ αυτό. Στο Μεξικό κάνει τόση ζέστη, αναρωτιέμαι πώς αναπαράγονται.

Καθώς δε βρίσκω τίποτα να διασκεδάσει την ανία μου, γυρνάω πίσω τη βεντάλια καθώς την κουνάω πάνω κάτω, κάτω πάνω και διαβάζω μια ημερομηνία, ένα όνομα, έναν τόπο. Αυτά είναι περσινά ξινά σταφύλια, άνευ σημασίας και που δε σας αφορούν στο κάτω κάτω. Ούτε και να χώνετε τη μύτη σε υποθέσεις άλλων. Αρκεστείτε σ’ αυτά που σας δίνουν οικειοθελώς και τέρμα.

Επιμέλεια κειμένων: Μαρία Φουσταλιεράκη
Σχεδιασμός εξωφύλλου: Γεωργία Αλεβιζάκη
Γραφίστας: Κώστας Κοφίνας

Τεχνική επιμέλεια - παραγωγή: Ernesto N. Bauman

Έργο εξωφύλλου: Μαρία Γρηγοριάδη, In- Joy, Ακρυλικά-Μικτή τεχνική, 150Χ220 cm, 2007-2010, Acrylics-Mixed media, (λεπτομέρεια).
Φωτογραφίες: Κώστας Μαρής

Πού μπορώ να το βρω;

 

Η ΙΘΑΚΗ ΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ

Στρατούλη, Ελένη
Δύο πατρίδες, το χωριό και το νησί. Η μία, ο γενέθλιος τόπος, ο Αστακός. Η άλλη, ο τόπος μετανάστευσης, η Κέρκυρα. Η συγγραφέας αιωρείται ανάμεσα στις δύο πατρίδες της και ταυτόχρονα ανάμεσα στο χθες και στο σήμερα, στραμμένη με συγκρατημένη αισιοδοξία στο αύριο. Μέσα στο δυστοπικό περιβάλλον του covid-19, με το ιδιότυπο ημερολόγιό της καλύπτει ένα έτος, απ’ το Μάρτιο του 2021 μέχρι το Φεβρουάριο του 2022, που πάτησε το οριακό σκαλοπάτι των εξήντα χρόνων της. Με τις εξήντα μικρές της αφηγήσεις κάνει σύντομες αναζωογονητικές αποδράσεις στην ύπαιθρο, στη θάλασσα, στα παιδικά χρόνια, στα όνειρα, στο μύθο, στην ιστορία, στην επιστήμη, στην τέχνη, στον έρωτα, στον κόσμο, παρασέρνοντας τον αναγνώστη σε ένα ταξίδι αναζήτησης, γνώσης και αυτογνωσίας, γιατί «Έτσι κι αλλιώς, το ταξίδι έχει σημασία. Η Ιθάκη του καθενός μας ας περιμένει». Και κάθε φορά επιστρέφει με την ελπίδα υπό μάλης, γιατί «Η ζωή είναι ωραία».

Δύο πατρίδες, το χωριό και το νησί. Η μία, ο γενέθλιος τόπος, ο Αστακός. Η άλλη, ο τόπος μετανάστευσης, η Κέρκυρα.
Η συγγραφέας αιωρείται ανάμεσα στις δύο πατρίδες της και ταυτόχρονα ανάμεσα στο χθες και στο σήμερα, στραμμένη με συγκρατημένη αισιοδοξία στο αύριο.
Μέσα στο δυστοπικό περιβάλλον του covid-19, με το ιδιότυπο ημερολόγιό της καλύπτει ένα έτος, απ’ το Μάρτιο του 2021 μέχρι το Φεβρουάριο του 2022,
που πάτησε το οριακό σκαλοπάτι των εξήντα χρόνων της.

Με τις εξήντα μικρές της αφηγήσεις κάνει σύντομες αναζωογονητικές αποδράσεις στην ύπαιθρο, στη θάλασσα, στα παιδικά χρόνια, στα όνειρα, στο μύθο,
στην ιστορία, στην επιστήμη, στην τέχνη, στον έρωτα, στον κόσμο, παρασέρνοντας τον αναγνώστη σε ένα ταξίδι αναζήτησης, γνώσης και αυτογνωσίας, γιατί
«Έτσι κι αλλιώς, το ταξίδι έχει σημασία.
Η Ιθάκη του καθενός μας ας περιμένει
». Και κάθε φορά επιστρέφει με την ελπίδα υπό μάλης, γιατί «Η ζωή είναι ωραία».

Ηλ. Επεξεργασία:  GA+S Graphic Arts & Spot Ltd / Γιώτα Περμάχου
Σχεδιασμός εξωφύλλου: Κώστας Κοφίνας
Οι φωτογραφίες του βιβλίου είναι του Γιώργου Βούλγαρη

Πού μπορώ να το βρω;

ΜΑΥΡΟΙ ΕΡΩΤΕΣ

Ανωγιαννάκη, Κατερίνα
Κυρίες και κύριοι, δέχομαι χωρίς καμία διαμαρτυρία ότι μπορείτε να κατακρίνετε άφοβα τον τρόπο που ντύνομαι, που περπατάω, που μιλάω, που σωπαίνω και που επιθυμώ· ως αποτέλεσμα του αμέτρητου φόβου σας για ζωή. Κύριες και κύριοι, αποδέχομαι το δικαίωμά σας να με δολοφονείτε με κάθε ευκαιρία, και την υποχρέωση, τόσο τη δική μου όσο και των υπόλοιπων ομοίων μου, να μην προβάλλουμε αντίσταση· ως αποτέλεσμα της δικής σας φυγοπονίας και απραγίας. Κυρίες και κύριοι, είμαι δικό σας δημιούργημα και δηλώνω υπεύθυνα, ανεύθυνη του ρόλου που μου δώσατε.

Κυρίες και κύριοι, δέχομαι χωρίς καμία διαμαρτυρία ότι μπορείτε να κατακρίνετε άφοβα τον τρόπο που ντύνομαι, που περπατάω, που μιλάω, που σωπαίνω και που επιθυμώ· ως αποτέλεσμα του αμέτρητου φόβου σας για ζωή.

  Κυρίες και κύριοι, αποδέχομαι το δικαίωμά σας να με δολοφονείτε με κάθε ευκαιρία, και την υποχρέωση, τόσο τη δική μου όσο και των υπολοίπων ομοίων μου, να μην προβάλλουμε αντίσταση· ως αποτέλεσμα της δικής σας φυγοπονίας και απραγίας.

  Κυρίες και κύριοι, είμαι δικό σας δημιούργημα και δηλώνω υπεύθυνα, ανεύθυνη του ρόλου που μου δώσατε.

Επιμέλεια κειμένων: Μαρία Φουσταλιεράκη
Σχεδιασμός εξωφύλλου/ηλεκτρ. επεξεργασία: GA+S Graphic Arts & Spot Ltd / Σπύρος Βάθης
Τεχνική επιμέλεια - παραγωγή: Ernesto N. Bauman

Πού μπορώ να το βρω;