RSS

Νέες Εκδόσεις

ΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΟΥ ΛΟΓΙΑ

Καρτελιάς, Κώστας
Εδώ, από την άκρη αυτής της ιστορίας… Ψάχνω κάτι να πω στους νέους ανθρώπους που έρχονται, αυτούς που θα συζήσουν με τα ρομπότ, τις έξυπνες μηχανές, και τους άλλους ανθρώπους, τους κατασκευασμένους από εικόνες ή στους σωλήνες και τους καταψύκτες. Εμείς, για πολλούς αιώνες συνθέσαμε τη ζωή με ένα υλικό σημασίας, που το λέγαμε αγάπη. Ένα υλικό σαν ζέστη από έναν ήλιο ή έναν Προμηθέα. Ένα υλικό που ποτέ κανείς μας δεν ζωγράφισε, παρά μονάχα μπορούσες να το νιώθεις, είτε δίνοντάς το είτε παίρνοντάς το. Ποτέ κρατώντας το. Φαντάζομαι ότι εσείς κάτι άλλο θα βρείτε να το αντικαταστήσετε, πιο αποτελεσματικό... Πάντα είχα εμπιστοσύνη στους ανθρώπους... Καλή επιτυχία.

Εδώ, από την άκρη αυτής της ιστορίας…

Ψάχνω κάτι να πω στους νέους ανθρώπους που έρχο-
νται, αυτούς που θα συζήσουν με τα ρομπότ, τις
έξυπνες μηχανές, και τους άλλους ανθρώπους, τους
κατασκευασμένους από εικόνες ή στους σωλήνες και
τους καταψύκτες.

Εμείς, για πολλούς αιώνες συνθέσαμε τη ζωή με ένα

υλικό σημασίας, που το λέγαμε αγάπη.

Ένα υλικό σαν ζέστη από έναν ήλιο ή έναν Προμηθέα.


Ένα υλικό που ποτέ κανείς μας δεν ζωγράφισε, παρά

μονάχα μπορούσες να το νιώθεις, είτε δίνοντάς το είτε
παίρνοντάς το.

Ποτέ κρατώντας το.


Φαντάζομαι ότι εσείς κάτι άλλο θα βρείτε να το αντικα-

ταστήσετε, πιο αποτελεσματικό...

Πάντα είχα εμπιστοσύνη στους ανθρώπους...


Καλή επιτυχία.

Επιμέλεια: Μαρία Φουσταλιεράκη

Πού μπορώ να το βρω;

 

Η ΜΑΪΜΟΥ

Παπαδημητρίου, Στέφανος
Οι εκδόσεις ΑΠΑΡΣΙΣ και το ΚΕΝΤΡΟ - ΧΡΙΣΤΙΑΝΑ ΛΑΜΠΡΙΝΙΔΗ φέρνουν στο αναγνωστικό κοινό τα ΝΕΑ ΚΕΙΜΕΝΑ. Η λογοτεχνική αυτή σειρά είναι το προϊόν μιας βαθιά στοχαστικής δημιουργικής διαδικασίας και συνεργασίας ανάμεσα στη Χριστιάνα Λαμπρινίδη και τους πνευματικούς συν/δημιουργούς του ΚΕΝΤΡΟΥ. Η ΜΑΪΜΟΥ είναι το 1ο βιβλίο αυτής της σειράς […] Με αποκαλούσε μαϊμού. Στην αρχή δεν μου άρεσε αυτό το όνομα. Αυτή η λέξη έμοιαζε να με κοροϊδεύει. Μετά όμως την κατάλαβα, και δεν με ενοχλούσε που νόμιζε πως δεν ήξερα τι ακριβώς συμβαίνει γύρω μου. Πίστευε πως τα ζωώδη όργανά μου δεν αντιλαμβάνονταν τις ανθρώπινες καταστάσεις. Εκείνος που επέμενε να περπατά αποκλειστικά στα δυο του άκρα, νόμιζε πως εγώ δεν μπορούσα να κατανοήσω τις ανθρώπινες κατασκευές. […] Τι είδους βιβλίο είναι Η Μαϊμού; Πολυεστιακό και πολυρυθμικό, ένα ζωντανό πλάσμα που άλματα ποιεί στο σκάμμα των λέξεων και των σελίδων, κι ενώ χρησιμοποιεί ως γέφυρες και περάσματα την γλώσσα, συχνά περνάει απαρατήρητο, θέλοντας ν’ αποφύγει τον θάνατο κατά την γέννηση του νοήματος. Γλωσσολογικό ζώο συντροφιάς του συγγραφέα Στέφανου Παπαδημητρίου, ο οποίος μεταμορφώνεται και μεταμορφώνει, μέσα στον εκκωφαντικό θόρυβο του πραγματικού, ενώ την ίδια στιγμή σκάβει και ανασύρει τα θαμμένα των θνητών οστά. Το λογοτεχνικό αποτύπωμα της Μαϊμούς, το αόρατο ή ορατό χοροπηδητό της, είναι ένα μυθιστόρημα που ρηγματώνει την Ιστορία, καθώς σπειροειδώς κατεβαίνει στο ανέγγιχτο και στο ανήκουστο τρυπώντας το έδαφος του γνωστού έως να συναντήσει το υπέδαφος του αγνώστου. Ο αποκαλυπτικός τόνος του βιβλίου χωρίς να προαναγγέλλει το τέλος του Κόσμου, οδηγεί το κείμενο στο σημείο εκκίνησης του μονόδρομου πριν την ενηλικίωση του ορθού λόγου. Εγκώμιος ύμνος στην απουσία της απολογίας, ελευθερωμένος από την πίστη στον νόμο της κοινωνίας... Η Μαϊμού ούτε κατηγορεί, ούτε κατηγορείται, κοιτάζει τον αναγνώστη στον καθρέφτη, καθώς απομακρύνεται από το δικαστήριο. Βασίλης Κ. Καλαμαράς

 Οι εκδόσεις ΑΠΑΡΣΙΣ και το ΚΕΝΤΡΟ - ΧΡΙΣΤΙΑΝΑ ΛΑΜΠΡΙΝΙΔΗ φέρνουν στο αναγνωστικό κοινό τα ΝΕΑ ΚΕΙΜΕΝΑ. Η λογοτεχνική αυτή σειρά είναι το προϊόν μιας βαθιά στοχαστικής δημιουργικής διαδικασίας και συνεργασίας ανάμεσα στη Χριστιάνα Λαμπρινίδη και τους πνευματικούς συν/δημιουργούς του ΚΕΝΤΡΟΥ.

Η ΜΑΪΜΟΥ είναι το 1ο βιβλίο αυτής της σειράς

[…] Με αποκαλούσε μαϊμού. Στην αρχή δεν μου άρεσε αυτό το όνομα. Αυτή η λέξη έμοιαζε να με κοροϊδεύει. Μετά όμως την κατάλαβα, και δεν με ενοχλούσε που νόμιζε πως δεν ήξερα τι ακριβώς συμβαίνει γύρω μου. Πίστευε πως τα ζωώδη όργανά μου δεν αντιλαμβάνονταν τις ανθρώπινες καταστάσεις. Εκείνος που επέμενε να περπατά αποκλειστικά στα δυο του άκρα, νόμιζε πως εγώ δεν μπορούσα να κατανοήσω τις ανθρώπινες κατασκευές. […]

Τι είδους βιβλίο είναι Η Μαϊμού; Πολυεστιακό και πολυρυθμικό, ένα ζωντανό πλάσμα που άλματα ποιεί στο σκάμμα των λέξεων και των σελίδων, κι ενώ χρησιμοποιεί ως γέφυρες και περάσματα την γλώσσα, συχνά περνάει απαρατήρητο, θέλοντας ν’ αποφύγει τον θάνατο κατά την γέννηση του νοήματος. Γλωσσολογικό ζώο συντροφιάς του συγγραφέα Στέφανου Παπαδημητρίου, ο οποίος μεταμορφώνεται και μεταμορφώνει, μέσα στον εκκωφαντικό θόρυβο του πραγματικού, ενώ την ίδια στιγμή σκάβει και ανασύρει τα θαμμένα των θνητών οστά. Το λογοτεχνικό αποτύπωμα της Μαϊμούς, το αόρατο ή ορατό χοροπηδητό της, είναι ένα μυθιστόρημα που ρηγματώνει την Ιστορία, καθώς σπειροειδώς κατεβαίνει στο ανέγγιχτο και στο ανήκουστο τρυπώντας το έδαφος του γνωστού έως να συναντήσει το υπέδαφος του αγνώστου. Ο αποκαλυπτικός τόνος του βιβλίου χωρίς να προαναγγέλλει το τέλος του Κόσμου, οδηγεί το κείμενο στο σημείο εκκίνησης του μονόδρομου πριν την ενηλικίωση του ορθού λόγου. Εγκώμιος ύμνος στην απουσία της απολογίας, ελευθερωμένος από την πίστη στον νόμο της κοινωνίας... Η Μαϊμού ούτε κατηγορεί, ούτε κατηγορείται, κοιτάζει τον αναγνώστη στον καθρέφτη, καθώς απομακρύνεται από το δικαστήριο.

Βασίλης Κ. Καλαμαράς

Επιμέλεια κειμένων: Μαρία Φουσταλιεράκη
Οπισθόφυλλο: Βασίλης Καλαμαράς
Σχεδιασμός εξωφύλλου: Γεωργία Αλεβιζάκη
Τεχνική επιμέλεια - παραγωγή: Ernesto N. Bauman
Ηλεκτρ. επεξεργασία: GA+S Graphic Arts & Spot Ltd / Γιώτα Περμάχου

Κριτική για το βιβλίο στο Matia.gr από τον Νεκτάριο Παπασπύρου
- Κριτική της Μάγδας Παπαδημητρίου-Σαμοθράκη στο Bookia

 

Πού μπορώ να το βρω;

 

ΧΩΡΙΣ ΒΑΛΙΤΣΑ

Παληγεώργος Γιώργος

Μικρός έβγαινα στης πόρτας το πλατύσκαλο να τηράξω την αυλή και το σοκάκι της γειτονιάς, να τηράξω και τη μεγάλη δημοσιά αντίκρα και το δασύλλιο με τα μικρά πεύκα που έκαναν ν’ αξήνουν, να ντύσουνε τη ράχη. Ένα δειλινό η μάνα έβαλε μπρος στο κατώφλι ένα μικρό στρωσίδι πλουμιστό, αλλιώτικο απ’ τα συνηθισμένα. Να μπει ο χινόπωρος, είπε. Είπα τότες με νου μου, ο χινόπωρος θα ’ναι ένας άντρας με λερωμένα παπούτσια.

Επιμέλεια κειμένων: Χρύσα Μουσσέ
Σχεδιασμός εξωφύλλου: Γεωργία Αλεβιζάκη
Τεχνική επιμέλεια - παραγωγή: Ernesto N. Bauman
Ηλεκτρ. επεξεργασία: GA+S Graphic Arts & Spot Ltd / Σπύρος Βάθης

Πού μπορώ να το βρω;

 

ΕΠΙΚΑΙΡΑ & ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ

Μαυρουδής, Νότης
«Φωτογραφικά στιγμιότυπα» διατυπωμένα με λέξεις, θα μπορούσε να χαρακτηρίσει ο αναγνώστης αυτό το βιβλίο· για τον λόγο πως ένα χρονογράφημα είναι η όψη μιας εικόνας· μόνο μια στιγμή ενός γεγονότος από τα τόσα που συμβαίνουν, που ακόμα δε έχει πάρει μεγαλύτερη διάσταση. Μια παραπλήσια λογική περιέχεται στα κείμενα του βιβλίου «Επίκαιρα και Διαχρονικά». Σκέψεις, απόψεις, κρίσεις, ερωτήματα, προβληματισμοί, για κάθε τι που ξεχώρισα από εκείνα που προκάλεσαν την προσοχή, το ενδιαφέρον και ερέθισαν το πνεύμα και το θυμικό μου στο πλαίσιο της καθημερινότητας. Η «φωτογραφία» αποτυπώνει τη στιγμή (το momentum), η περίσκεψη όμως το επεξεργάζεται και διαμορφώνει ολόκληρο παράλληλο… τοπίο· με λεπτομέρειες και πτυχές, πολλές φορές μη ορατές, όπως συμβαίνει με την αποτύπωση μιας απλής φωτογραφίας. Νό.Μα.

«Φωτογραφικά στιγμιότυπα» διατυπωμένα με λέξεις, θα μπορούσε να χαρακτηρίσει ο αναγνώστης αυτό το βιβλίο· για τον λόγο πως ένα χρονογράφημα είναι η όψη μιας εικόνας· μόνο μια στιγμή ενός γεγονότος από τα τόσα που συμβαίνουν, που ακόμα δε έχει πάρει μεγαλύτερη διάσταση. Μια παραπλήσια λογική περιέχεται στα κείμενα του βιβλίου «Επίκαιρα και Διαχρονικά». Σκέψεις, απόψεις, κρίσεις, ερωτήματα, προβληματισμοί, για κάθε τι που ξεχώρισα από εκείνα που προκάλεσαν την προσοχή, το ενδιαφέρον και ερέθισαν το πνεύμα και το θυμικό μου στο πλαίσιο της καθημερινότητας.
Η «φωτογραφία» αποτυπώνει τη στιγμή (το momentum), η περίσκεψη όμως το επεξεργάζεται και διαμορφώνει ολόκληρο παράλληλο… τοπίο· με λεπτομέρειες και πτυχές, πολλές φορές μη ορατές, όπως συμβαίνει με την αποτύπωση μιας απλής φωτογραφίας.

Νό.Μα.


Επιμέλεια κειμένων: Μαρία Φουσταλιεράκη
Σχεδιασμός εξωφύλλου: Γεωργία Αλεβιζάκη
Τεχνική επιμέλεια - παραγωγή: Ernesto N. Bauman
Ηλεκτρ. επεξεργασία: GA+S Graphic Arts & Spot Ltd / Γιώτα Περμάχου

Παρουσίαση του βιβλίου στο Ogdoo.gr από τον Κώστα Μπαλαχούτη
- Πετραδάκι, πετραδάκι μεν… Επίκαιρα και διαχρονικά δε. Κριτική του Δημήτρη Φεργάδη
- Συνέντευξη του Νότη Μαυρουδή στην εκπομπή "Σε πρώτο πρόσωπο στο Δεύτερο Πρόγραμμα" με τον Δημήτρη Μεϊδάνη
- Συνέντευξη του Νότη Μαυρουδή στο Bookia και την Μάγδα Παπαδημητρίου-Σαμοθράκη

Πού μπορώ να το βρω;

ΑΜΙΛΗΤΗ ΠΟΡΕΙΑ

Κωνσταντακόπουλος Γ. Ἐπαμεινώνδας
Ζωή Μαντήλι κάθε ποίημα σὲ διψασμένα χέρια ἄσπρο ἀπὸ τὸ γιασεμὶ καὶ μαῦρο γιὰ τὸ πένθος. Μαντήλι κάθε ποίημα σὲ διψασμένα χέρια.
Ζωή
Μαντήλι κάθε ποίημα
σὲ διψασμένα χέρια
ἄσπρο ἀπὸ τὸ γιασεμὶ
καὶ μαῦρο γιὰ τὸ πένθος.
Μαντήλι κάθε ποίημα
σὲ διψασμένα χέρια.
 
Σχεδιασμὸς ἐξωφύλλου: Γεωργία Ἀλεβιζάκη
Ἠλεκτρονικὴ ἐπεξεργασία: Νικολέττα Γεωργιάδου
Τεχνικὴ ἐπιμέλεια - παραγωγή: Ernesto N. Bauman

Τὸ ἐξώφυλλο κοσμεῖ λεπτομέρεια πίνακα τοῦ ποιητῆ Ἐπαμεινώνδα Γ. Κωνσταντακόπουλου

Πού μπορώ να το βρω;

 

 

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΗΡΘΕ ΠΟΤΕ

Μόσχος, Μ. Δημήτρης
Δεκατέσσερις επιστολές από τις σοβιετικές χρονοκάψουλες του 1967
Δεκατέσσερις επιστολές από τις σοβιετικές χρονοκάψουλες του 1967
Μετάφραση- Εισαγωγή: Δημήτρης Μ. Μόσχος

«Ζήσαμε σε μια ηρωική εποχή, όταν επιτεύχθηκαν μεγάλες ανακαλύψεις, όταν ο κόσμος σειόταν από τις επαναστάσεις, όταν ξεσπούσαν και φούντωναν πόλεμοι. [...] Σίγουρα πλέον εσείς έχετε εκμηδενίσει όλα τα θανατηφόρα βακτήρια και τους ιούς που γνωρίζουμε στη Γη, τώρα πλέον εσείς ζείτε ζωές ατέλειωτες χωρίς να σας απασχολεί το γήρας και
οι ασθένειες».

Το 1967 το σοβιετικό καθεστώς στα πλαίσια των εορτασμών

για τα πενήντα χρόνια από την Επανάσταση ξεκινά μια πρωτοβουλία στην οποία λαμβάνουν μέρος χαμηλόβαθμοι κοινωνικοί οργανισμοί, σχολεία, σωματεία και σώματα πιονιέρων. Σκοπός τους είναι να αποτυπώσουν την πραγματικότητα και τις εκτιμήσεις της εποχής σε επιστολές που απευθύνονται στις σοβιετικές γενιές του μέλλοντος, εκείνες που θα γιορτάσουν το 2017 τα εκατό χρόνια από τον «Μεγάλο Οκτώβρη». Το 2017-2018 οι επιστολές αυτές ανοίγονται και διαβάζονται δημόσια, φανερώνοντας τις κοινωνικές, τεχνολογικές και ουτοπικές πραγματικότητες του σοβιετικού «υπερμοντερνισμού», μιας εποχής που δεν επαληθεύτηκε, αλλά εξακολουθεί να πλανιέται ακόμα και σήμερα σαν μια υπόσχεση για την ευτυχία.

Εικόνα εξωφύλλου: Το σχέδιο βασίζεται στα διακοσμητικά μοτίβα της Χοχλομά [Хохлома].
Σχεδιασμός Εξωφύλλου: Γεωργία Αλεβιζάκη
Ηλεκτρονική επεξεργασία: Νικολέττα Γεωργιάδου
Επιμέλεια: Μαρία Λιακώνη
Τεχνική επιμέλεια - παραγωγή: Ernesto N. Bauman
Επιστημονική επιμέλεια: Ιάσων Κουτούφαρης-Μαλανδρίνος
 
Το βιβλίο "Το μέλλον που δεν ήρθε ποτέ" εγκαινιάζει την συνεργασία μεταξύ των εκδοτικών
οίκων "Άπαρσις" και "Αρχειοθραύστης" και είναι το πρώτο μιας σειράς βιβλίων
ειδικού περιεχομένου (δοκίμια, φιλοσοφία, ιστορία, δίκαιο, μεταφράσεις).
 

Πού μπορώ να το βρω;