Filter by:

Clear All
Min: 6,00€ Max: 16,00€
6 16

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Προβολή ως Πλέγμα Λίστα
Ταξινόμηση ανά
Εμφάνιση ανά σελίδα

ΣΗΜΑΔΙ ΑΔΥΝΑΜΙΑΣ

Τσέλιου-Παππά, Σωτηρία
Μετά από είκοσι χρόνια γάμου, ο άντρας μου δεν άντεχε την ακαταστασία μου, την αταξία στην ντουλάπα και στα συρτάρια του, τα υπολείμματα κρέμας στο πρόσωπό μου, τα πινέλα και τους καμβάδες μου. Ζητούσε την ελευθερία του. Τα λόγια του κάθε λίγο τα διέκοπταν σιωπές, που έμεναν για ώρα ανοιχτές, και τότε ακούγαμε τους χτύπους του εκκρεμούς που είχαμε αγοράσει στο γαμήλιο ταξίδι μας στην Ελβετία.

Μετά από είκοσι χρόνια γάμου, ο άντρας μου δεν άντεχε την ακαταστασία μου, την αταξία στην ντουλάπα και στα συρτάρια του, τα υπολείμματα κρέμας στο πρόσωπό μου, τα πινέλα και τους καμβάδες μου. Ζητούσε την ελευθερία του. Τα λόγια του κάθε λίγο τα διέκοπταν σιωπές, που έμεναν για ώρα ανοιχτές, και τότε ακούγαμε τους χτύπους του εκκρεμούς που είχαμε αγοράσει στο γαμήλιο ταξίδι μας στην Ελβετία. Μίλαγε αργά, με το κεφάλι χαμηλωμένο, και συχνά έχανε τον ειρμό του. Εγώ πάλι νόμιζα πως άκουγα τις λέξεις, που κρέμονταν αβέβαιες πάνω από το κοτόπουλο, να πέφτουν αμάσητες πάνω στο τραπεζομάντιλο. Τα ερωτηματικά που ανέβαιναν στο στόμα μου τα έκανα τελείες και τα κατάπινα. Δεν είχαν καμιά σημασία τα σημεία στίξεως σ’ έναν χωρισμό, σκεφτόμουν.

 

Πού μπορώ να το βρω;

ΜΕΤΑ ΠΑΣΗΣ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑΣ, Ποικίλες σκέψεις στο πληκτρολόγιο

Μαυρουδής, Νότης
Το βιβλίο περιέχει κείμενα τα οποία ανεβάζω στην σελίδα μου στο facebook. Είναι μια διαδικασία την οποία ξεκίνησα από τον Φεβρουάριο του 2015 και, έκτοτε, δεν σταμάτησα ποτέ. Κάθε εβδομάδα, ή και δύο, τρεις φορές την εβδομάδα, αναρτώ τα σχολιάκια μου προσφέροντας απρόσκοπτα στους αναγνώστες τις σκέψεις μου, «Μετά πάσης ειλικρινείας», για να χρησιμοποιήσω και τον τίτλο τού βιβλίου. Το ότι αυτά τα κείμενα έχουν αναδημοσιευθεί και σε άλλες διαδικτυακές σελίδες, ομολογώ πως με ικανοποιεί και με παρακινεί να συνεχίζω το γράψιμο και την ενασχόλησή μου με τα καθημερινά και με ό,τι έχει σχέση με την κοινωνία και τον συνάνθρωπό μου, εδώ αλλά και αλλού.

Το ζητούμενο της συγγραφικής μου πρωτοβουλίας είναι -τι άλλο; -η προσπάθεια να καταθέσω τις προσωπικές μου σκέψεις, ελπίζοντας να συναντηθούν με εκείνες των άλλων ανθρώπων που έζησαν τα κοινά γεγονότα. Επαναλαμβάνω: τα γεγονότα ως αφορμή για βαθύτερη κατανόηση... Σε αυτό το σημείο λοιπόν θα ήθελα να εφιστήσω την προσοχή του αναγνώστη στις ημερομηνίες τις οποίες και συνέβησαν οι αφορμές των θεμάτων. Πάντα ο χρόνος δημιουργεί τα γεγονότα, μικρά ή μεγαλύτερα... Τα βιβλία είναι καταθέσεις σκέψεων, συγκινήσεων, αισθημάτων και μόνο έτσι μπορούν να εκληφθούν ως χρήσιμα. Γιατί ανοίγουν τους πνευματικούς μας ορίζοντες, δίνουν ευκαιρίες για ουσιαστική συντροφιά, στον ελεύθερο χρόνο που έχουμε, όπως και την δυνατότητα να... συνομιλήσουμε με τις σκέψεις ενός «άλλου», ο οποίος μπορεί να αποκαλυφθεί πως είναι ο «άλλος» μας εαυτός...

 

 

Πού μπορώ να το βρω;

ΓΕΡΝΑ, ΣΚΛΑΒΟΙ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΤΩΝ

Δουκέλλης, Αντώνης
Την εποχή που κυβερνήτης της Μυτιλήνης είναι ο γιος του πρώτου αυθέντη της, του Γενοβέζου έμπορου-πειρατή Φραγκίσκου Γατελούζου, το βράδυ μιας Μεγάλης Παρασκευής, Τούρκοι πειρατές εξορμούν εναντίον ενός παραθαλάσιου χωριού του Κόλπου Καλλονής και αιχμαλωτίζουν όλο το εκκλησίασμα του ναού που παρακολουθούσε τα Άγια Πάθη. Δυο αδέλφια είναι μέσα στους άμοιρους σκλάβους, χωρίζονται βίαια και γνωρίζουν μεγάλες ταλαιπωρίες μακριά απ' την πατρίδα τους. Θέτουν ως σκοπό της ζωής τους να ξανασμίξουν, αψηφώντας τις οδυνηρές περιπέτειες που τους επιφυλάσσει η μοίρα...

Τον 14ο αιώνα οι Τούρκοι έχουν καταλάβει σχεδόν ολόκληρη τη Μικρά Ασία. Εμιράτα ξεφυτρώνουν εδώ και κει και προσπαθούν να εδραιώσουν την κυριαρχία τους, έχοντας συνεχείς συγκρούσεις με τις δυνάμεις του Βυζαντίου. Οι Τούρκοι επεκτείνονται και στη θάλασσα, αρχικά με ρεσάλτα από τη στεριά σε μικρά σκάφη και σιγά-σιγά γιγαντώνονται και γίνονται αιμοβόροι πειρατές, κύριοι μεγάλων γαλερών.

Την εποχή που κυβερνήτης της Μυτιλήνης είναι ο γιος του πρώτου αυθέντη της, του Γενοβέζου έμπορου-πειρατή Φραγκίσκου Γατελούζου, το βράδυ μιας Μεγάλης Παρασκευής, Τούρκοι πειρατές εξορμούν εναντίον ενός παραθαλάσιου χωριού του Κόλπου Καλλονής και αιχμαλωτίζουν όλο το εκκλησίασμα του ναού που παρακολουθούσε τα Άγια Πάθη. Δυο αδέλφια είναι μέσα στους άμοιρους σκλάβους, χωρίζονται βίαια και γνωρίζουν μεγάλες ταλαιπωρίες μακριά απ' την πατρίδα τους. Θέτουν ως σκοπό της ζωής τους να ξανασμίξουν, αψηφώντας τις οδυνηρές περιπέτειες που τους επιφυλάσσει η μοίρα...

Παράλληλα με τη μυθοπλασία, ξεδιπλώνεται σε αδρές γραμμές το φαινόμενο της πειρατείας στο Αρχιπέλαγος, στην Άσπρη Θάλασσα και γενικά στη Μεσόγειο: Οι συγκρούσεις ανάμεσα στις θαλασσοκράτειρες πόλεις-κράτη Γένοβα και Βενετία, ο ανταγωνισμός τους για τα πλούσια αγαθά της Ανατολής από την Κρήτη έως τον Εύξεινο Πόντο, που αποκτούν με όρους εμπορίου αλλά κυρίως με τη βία.

Ένα από τα εμπορεύσιμα αγαθά για τα οποία ανταγωνίζονται Γενοβέζοι, Βενετοί και Τούρκοι, είναι οι σκλάβοι. Μια γλαφυρή αφήγηση για τους όρους λειτουργίας και τη φρικτή εικόνα του σκλαβοπάζαρου της Αμμοχώστου, δείχνει την ανθρώπινη αναλγησία μπροστά στο κέρδος και τη δύναμη. Κι όλα αυτά, καθώς η μεγάλη και ένδοξη Αυτοκρατορία του Βυζαντίου φθίνει και οδεύει προς το τέλος της μέσα σε ανταγωνισμούς, δολοπλοκίες και παράταιρες συμμαχίες με τους εχθρούς της.

Πού μπορώ να το βρω;

"Γέρνα" του Αντώνη Δουκέλη - Μάγδα Παπαδημητρίου-Σαμοθράκη, ΒΟΟKIA.GR

ΔΙΑΚΑΜΟΣ ΕΛΠΙΔΑΣ

Δουκέλλης, Αντώνης
Στον στροβιλισμό των γεγονότων του πρώτου μισού του εικοστού αιώνα, ο Μιχάλης, ο Λεβή, ο Κρικόρ, τρεις φίλοι και συνοδοιπόροι στη βιοπάλη, αποχωρίζονται βίαια και ο καθένας τραβά το δρόμο που του έταξε η μοίρα και οι περιστάσεις. Η σκληρότητα των Νεότουρκων, πέφτει επάνω τους σαν κατάρα. Αρπάζουν το κοριτσάκι του Έλληνα, εξισλαμίζουν τον γιό του Εβραίου που τον εντάσσουν στην κοινότητα των Ντονμέδων. Εξολοθρεύουν την Αρμένικη γενιά του Κρικόρ. Οι φίλοι ζουν το δράμα τους, υπομένοντας παράλληλα τα δεινά των κοσμογονικών αλλαγών που συντελούνται στα Βαλκάνια και στη Μικρά Ασία: τις θρησκευτικές και εθνοτικές αντιπαλότητες των Ελλήνων, των Τούρκων, των Εβραίων, των Βουλγάρων της Θεσσαλονίκης. Το δράμα των πληθυσμών της Αιολίδας και της Ιωνίας, με τους διωγμούς, τις εκτοπίσεις, τους βασανισμούς, τις εκτελέσεις. Σ' αυτή τη μαρτυρική πορεία, διακαμός ελπίδας τους κρατά ζωντανούς. Η ζωή προσπαθεί να επαναφέρει την ισορροπία. Στο πλαίσιο των γεγονότων της 6ης Σεπτέμβρη του 1955 και το πογκρόμ κατά των Ελλήνων και των Αρμενίων της Πόλης, οι συνειδήσεις ξυπνούν, μέσα από τύψεις, δισταγμούς, αμφιβολίες, διλλήματα.

Στον στροβιλισμό των γεγονότων του πρώτου μισού του εικοστού αιώνα, ο Μιχάλης, ο Λεβή, ο Κρικόρ, τρεις φίλοι και συνοδοιπόροι στη βιοπάλη, αποχωρίζονται βίαια και ο καθένας τραβά το δρόμο που του έταξε η μοίρα και οι περιστάσεις.
Η σκληρότητα των Νεότουρκων, πέφτει επάνω τους σαν κατάρα. Αρπάζουν το κοριτσάκι του Έλληνα, εξισλαμίζουν τον γιό του Εβραίου που τον εντάσσουν στην κοινότητα των Ντονμέδων. Εξολοθρεύουν την Αρμένικη γενιά του Κρικόρ.
Οι φίλοι ζουν το δράμα τους, υπομένοντας παράλληλα τα δεινά των κοσμογονικών αλλαγών που συντελούνται στα Βαλκάνια και στη Μικρά Ασία: τις θρησκευτικές και εθνοτικές αντιπαλότητες των Ελλήνων, των Τούρκων, των Εβραίων, των Βουλγάρων της Θεσσαλονίκης. Το δράμα των πληθυσμών της Αιολίδας και της Ιωνίας, με τους διωγμούς, τις εκτοπίσεις, τους βασανισμούς, τις εκτελέσεις.
Σ' αυτή τη μαρτυρική πορεία, διακαμός ελπίδας τους κρατά ζωντανούς.
Η ζωή προσπαθεί να επαναφέρει την ισορροπία. Στο πλαίσιο των γεγονότων της 6ης Σεπτέμβρη του 1955 και το πογκρόμ κατά των Ελλήνων και των Αρμενίων της Πόλης, οι συνειδήσεις ξυπνούν, μέσα από τύψεις, δισταγμούς, αμφιβολίες, διλλήματα.

Πού μπορώ να το βρω;

 

THE SOUND OF TOWN

Καραναστάσης, Νικόλας
Διαβάζω την ταμπέλα· δωρεάν ασύρματο δίκτυο. Οι άνθρωποι κολλημένοι πάνω από τα κινητά τους, κανείς δεν κοιτάζει τον άλλο στα μάτια. Ούτε ένα χαμόγελο, μια καλημέρα. Μόνο ο χαρακτηριστικός ήχος, όταν τα δάχτυλα ακουμπούν την οθόνη αφής. Κάπου διάβασα ότι εάν ο Θεός θυμώσει, μπορεί να καταστρέψει το σύμπαν σε ένα λεπτό. Τελικά δεν είναι δύσκολο, τραβά απλά το καλώδιο! Επόμενη στάση Κατεχάκη, πάλι έχασα τον σταθμό διαβάζοντας τα mail μου.

«Διαβάζω την ταμπέλα· δωρεάν ασύρματο δίκτυο. Οι άνθρωποι κολλημένοι πάνω από τα κινητά τους, κανείς δεν κοιτάζει τον άλλο στα μάτια. Ούτε ένα χαμόγελο, μια καλημέρα. Μόνο ο χαρακτηριστικός ήχος, όταν τα δάχτυλα ακουμπούν την οθόνη αφής.

Κάπου διάβασα ότι εάν ο Θεός θυμώσει, μπορεί να καταστρέψει το σύμπαν σε ένα λεπτό. Τελικά δεν είναι δύσκολο, τραβά απλά το καλώδιο! Επόμενη στάση Κατεχάκη, πάλι έχασα τον σταθμό διαβάζοντας τα mail μου.»

Είκοσι τρεις μικρές ιστορίες του Νικόλα Καραναστάση από την καρδιά της Αθήνας, με τη συνοδεία των φθαρμένων εικόνων της Σόνιας Πουλή.

Πού μπορώ να το βρω;

ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ

Ολυμπίου, Κυριάκος
Συνεχείς εξερευνήσεις στα άδυτα της αθηναϊκής αλλά και της κυπριακής κοινωνίας. Μέσα απ' αυτές διαγράφονται με σαφήνεια η διασημότητα και η αναγνωρισιμότητα, οι μηχανισμοί αλλά και τα τερτίπια όλων των συμμετεχόντων. Το νήμα αρχίζει να ξετυλίγεται, ώσπου ένα απρόσμενο στοιχείο εμφανίζεται. Η όλη τροπή της υπόθεσης αγγίζει την παράνοια.

Ένα παράνομο ερωτικό ζευγάρι, γόνοι γνωστών οικογενειών, δολοφονείται στο Ξενοδοχείο Φεγγάρι. Ένα αίνιγμα προς επίλυση. Ένα πέπλο μυστηρίου με τροπές και ανατροπές, με πρόσωπα της υψηλής κοινωνίας να βρίσκονται μπλεγμένα. Η πλοκή, το παρελθόν των χαρακτήρων μέσα σε μια εσωτερική ενοχή, δένονται σε μια αδιάκοπη δράση και καταλήγουν σε μια τελική ανατροπή. Ο αστυνόμος Άγγελος Αγγέλου και ο αστυνομικός συντάκτης Άρης Σάββα ενώνουν τις δυνάμεις τους για να βρουν την άκρη του νήματος και να εξιχνιάσουν την υπόθεση, χρησιμοποιώντας τις γνώσεις και τη διαίσθησή τους!

Συνεχείς εξερευνήσεις στα άδυτα της αθηναϊκής αλλά και της κυπριακής κοινωνίας. Μέσα απ' αυτές διαγράφονται με σαφήνεια η διασημότητα και η αναγνωρισιμότητα, οι μηχανισμοί αλλά και τα τερτίπια όλων των συμμετεχόντων. Το νήμα αρχίζει να ξετυλίγεται, ώσπου ένα απρόσμενο στοιχείο εμφανίζεται. Η όλη τροπή της υπόθεσης αγγίζει την παράνοια.

Θα μπορέσουν τελικά να λύσουν το μυστήριο του διπλού φονικού;

Πού μπορώ να το βρω;

 

ΕΝΑ ΠΗΓΑΔΙ ΓΕΜΑΤΟ ΠΟΥΛΙΑ

Σακοράφα, Τζένη
Οι πίνακες ζωντανεύουν στα μάτια της. Τα πουλιά πετούν έξω απ' το πηγάδι και σφηνώνουν μες στην καρδιά της Μυρτώς, σαν ξεθωριασμένες αναμνήσεις που παίρνουν σάρκα και οστά στην κάμαρη του ψυχιατρείου.

Οι πίνακες ζωντανεύουν στα μάτια της. Τα πουλιά πετούν έξω απ' το πηγάδι και σφηνώνουν μες στην καρδιά της Μυρτώς, σαν ξεθωριασμένες αναμνήσεις που παίρνουν σάρκα και οστά στην κάμαρη του ψυχιατρείου.

Η ανάδυσή της ξεκινά. Δυο διαφορετικοί κόσμοι ενώνονται κι εκείνη πορεύεται προς το φως, έχοντας οδηγό τη ρήση της Αντιγόνης στη ζαλισμένη της ψυχή: Δε γεννήθηκα για να μισώ, αλλά για ν' αγαπώ.

Πού μπορώ να το βρω;

Κριτική: Λυτρωτική γραφή που καθηλώνει, Χρύσα Νικολάκη (tovivlio.net)

ΤΡΙΑΝΤΑΡΗΔΕΣ ΣΕ ΚΡΙΣΗ

Γεωργούλη, Μαρία
Όλοι τους αιώνιοι, ονειροπόλοι έφηβοι που γερνούν πρόωρα μέσα στην κρίση και προδίδονται από τις ίδιες τους τις φιλοδοξίες. Δεν είναι όμως έτοιμοι να παραδώσουν τα όπλα, ούτε να εγκαταλείψουν τα όνειρά τους.

Όλοι τους αιώνιοι, ονειροπόλοι έφηβοι που γερνούν πρόωρα μέσα στην κρίση και προδίδονται από τις ίδιες τους τις φιλοδοξίες. Δεν είναι όμως έτοιμοι να παραδώσουν τα όπλα, ούτε να εγκαταλείψουν τα όνειρά τους.

Θα καταφέρουν άραγε να νικήσουν τους δαίμονές τους και να απεγκλωβιστούν από μια πραγματικότητα που τους έχει ισοπεδώσει;

Πού μπορώ να το βρω;