Filter by:

Clear All
Min: 6,00€ Max: 20,00€
6 20

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Προβολή ως Πλέγμα Λίστα
Ταξινόμηση ανά
Εμφάνιση ανά σελίδα

Η ΤΡΙΤΗ ΕΚΔΟΧΗ

Μαλανδρίνου Χ. Μαρία
...Ήταν η εποχή της αθωότητας, αλλά τώρα ήξερε καλύτερα. Η αθωότητα είναι η άλλη λέξη για την σκληρότητα. Είναι το γρήγορο βήμα που σαρώνει όλα τα εμπόδια, η χωρίς καμιά τύψη απαίτηση να κατέχεις μόνος σου τη σκηνή... Σε μια ιστορία γεμάτη από πολέμους, κρίσεις και προσφυγιά τα ανθρώπινα θύματα είναι μόνον η παράπλευρη απώλεια. Ο αληθινός πρωταγωνιστής είναι το χρήμα. Κι όταν σχεδιάζεις μια Τράπεζα, είσαι ήδη ο Πρωτέας με τις απεριόριστες μυθικές σου δυνάμεις. Και είσαι έτοιμος να μεταμορφώσεις τον κόσμο. Για μια ακόμα φορά ο Λεωνίδας Γαμπέτας βρίσκεται στο επίκεντρο περίεργων θανάτων, αλλά και στη δίνη ενός κόσμου πρωτεϊκών αλλαγών. Και όπως πάντα δεν πείθεται από το προφανές. Μέχρι να φτάσει στον πυρήνα της κάθε ιστορίας και στο σκοτεινό και μοναχικό σύμπαν που κατοικεί στον καθένα μας.

...Ήταν η εποχή της αθωότητας, αλλά τώρα ήξερε καλύτερα. Η αθωότητα είναι η άλλη
λέξη για την σκληρότητα. Είναι το γρήγορο βήμα που σαρώνει όλα τα εμπόδια, η χωρίς
καμιά τύψη απαίτηση να κατέχεις μόνος σου τη σκηνή...

Σε μια ιστορία γεμάτη από πολέμους, κρίσεις και προσφυγιά τα ανθρώπινα θύματα
είναι μόνον η παράπλευρη απώλεια. Ο αληθινός πρωταγωνιστής είναι το χρήμα. Κι
όταν σχεδιάζεις μια Τράπεζα, είσαι ήδη ο Πρωτέας με τις απεριόριστες μυθικές σου
δυνάμεις. Και είσαι έτοιμος να μεταμορφώσεις τον κόσμο.

Για μια ακόμα φορά ο Λεωνίδας Γαμπέτας βρίσκεται στο επίκεντρο περίεργων
θανάτων, αλλά και στη δίνη ενός κόσμου πρωτεϊκών αλλαγών. Και όπως πάντα δεν
πείθεται από το προφανές. Μέχρι να φτάσει στον πυρήνα της κάθε ιστορίας και στο
σκοτεινό και μοναχικό σύμπαν που κατοικεί στον καθένα μας.

"Η τρίτη εκδοχή αποδεικνύει ότι υπάρχουν καλά ελληνικά αστυνομικά μυθιστορήματα, Κριτική της Γεωργίας Δρακάκη στο In.gr

Συνέντευξη της Μαρίας Μαλανδρίνου στο Beauty days with a book

Κριτική της Αγγελίνας Παπαθανασίου στους "Θεματοφύλακες Λόγω Τεχνών"

Συνέντευξη της Μαρίας Μαλανδρίνου στους "Θεματοφύλακες Λόγω Τεχνών"

 

Πού μπορώ να το βρω;

 

 

 

ΣΠΕΡΝΩ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΦΥΤΡΩΝΟΥΝ ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Στρατούλη, Ελένη
Ένα μπουκέτο αληθινές ιστορίες, που από μέσα τους ξεπηδούν σα λουλούδια παραδοσιακά παραμύθια και τραγούδια. Ιστορίες γλυκόπικρες, γεμάτες ολοζώντανες εικόνες απ’ το παρελθόν, που πηγαινοέρχονται στο χρόνο ακο- λουθώντας τις ιστορικές, κοινωνικές κι οικονομικές συνθήκες της εποχής τους. Ιστορίες στη μνήμη οικείων κι αγαπημένων προσώπων, στη μνήμη των γυναικών άλλης εποχής και των εποχών που έφυγαν μαζί τους αφήνοντας το αποτύπωμά τους. Iστορίες με παραμύθια και σαν παραμύθια για μεγά- λους, που τους παρακινούν ν’ αναζητήσουν το παιδί μες στο μυαλό και στην καρδιά τους.

Ένα μπουκέτο αληθινές ιστορίες, που από μέσα τους
ξεπηδούν σα λουλούδια παραδοσιακά παραμύθια και
τραγούδια.
Ιστορίες γλυκόπικρες, γεμάτες ολοζώντανες εικόνες
απ’ το παρελθόν, που πηγαινοέρχονται στο χρόνο ακο-
λουθώντας τις ιστορικές, κοινωνικές κι οικονομικές
συνθήκες της εποχής τους.
Ιστορίες στη μνήμη οικείων κι αγαπημένων προσώπων,
στη μνήμη των γυναικών άλλης εποχής και των εποχών
που έφυγαν μαζί τους αφήνοντας το αποτύπωμά τους.
Iστορίες με παραμύθια και σαν παραμύθια για μεγά-
λους, που τους παρακινούν ν’ αναζητήσουν το παιδί
μες στο μυαλό και στην καρδιά τους.

ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΚΑΙ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ - Συνέντευξη με την Ελένη Στρατούλη

 Πού μπορώ να το βρω;

 

ΚΑΡΑΝΤΙ ΞΗΡΑΣ

Μαρκοπούλου, Δήμητρα
Η καραντίνα των στεριανών είναι κάτι αντίστοιχο με το καραντί των θαλασσινών, μια διασάλευση της τάξης, που είναι ικανή να τους μπατάρει. Τριάντα μικροδιηγήματα μπαλατζάρουν μεταξύ εγκλει- σμού και κανονικότητας, εκεί που το κανονικό και το μη κανονικό συγχέονται αξεδιάλυτα. Εκεί που ο ιός του ανεκπλήρωτου έρωτα και της μοναξιάς και η επιδημία της αδιαφορίας, του φόβου και της προκατάληψης, απο- δεικνύονται πιο ισχυροί από κάθε κορονοϊό.

Η καραντίνα των στεριανών είναι κάτι αντίστοιχο με το
καραντί των θαλασσινών, μια διασάλευση της τάξης, που
είναι ικανή να τους μπατάρει.
Τριάντα μικροδιηγήματα μπαλατζάρουν μεταξύ εγκλει-
σμού και κανονικότητας, εκεί που το κανονικό και το μη
κανονικό συγχέονται αξεδιάλυτα. Εκεί που ο ιός του
ανεκπλήρωτου έρωτα και της μοναξιάς και η επιδημία
της αδιαφορίας, του φόβου και της προκατάληψης, απο-
δεικνύονται πιο ισχυροί από κάθε κορονοϊό.

Κριτική της Αγγελίνας Παπαθανασίου στους "Θεματοφύλακες Λόγω Τεχνών" 

Συνέντευξη της Δήμητρας Μαρκοπούλου στους "Θεματοφύλακες Λόγω Τεχνών"

Κριτική του Αθανάσιου Οικονόμου

Κριτική της Μάγδας Παπαδημητρίου-Σαμοθράκη στο Bookia.gr

Πού μπορώ να το βρω;

 

ΤΑ ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΥ (4/4/20-3/5/20)

Συλλογικό έργο
4 Απριλίου- 3 Μαΐου 2020 Οι ζωές όλων μας μπήκαν «αναγκαστικά» σε έναν αυτοεγκλεισμό, σε μία διαφορετικότητα, με τις σκέψεις της απομόνωσης, εστιασμένες στο φόβο, να έχουν δημιουργήσει ένα πλανώμενο φάντασμα στο σήμερα και στο αύριό μας. Πρωτόγνωρα για μας συναισθήματα, πρωτόγνωρες για όλους μας καταστάσεις. Μια ομάδα ατόμων , με επίκεντρο τις εκδόσεις Άπαρσις, βρήκε σε εκείνη την περίοδο κοινό βηματισμό. Η οικογένειά μας, οι εκδόσεις Άπαρσις δεν αρκούνται, μόνο, στην έκδοση ενός βιβλίου αλλά προσπαθούν να εντάσσονται στα κοινωνικά και πολιτισμικά δρώμενα της κάθε περιόδου και να αναλαμβάνουν, αρκετές φορές, δράσεις. Οι σκέψεις αυτές έγιναν καμβάς για το τι θα μπορούσε να γίνει κατά τη διάρκεια της καραντίνας. Οι ιδέες ενώθηκαν και βρήκαν έκφραση στο πρώτο διήγημα εγκλεισμού του Βασίλη Καλαμαρά με τίτλο «Οι αλεπούδες με κομμένη ουρά» , συντέθηκαν δε από κοινού με τον Γιώργο Ευσταθίου, σε μια προσπάθεια αναζήτησης του αποτελεσματικότερου τρόπου έκφρασης, οργάνωσης και υλοποίησης, ξεκινώντας έτσι το ταξίδι μας στον κόσμο των διηγημάτων του εγκλεισμού. Τα διηγήματα και τα αφηγήματα αυτά έχουν την βασική ιδιαιτερότητα του πραγματικού χρόνου. Στάλθηκαν, δημοσιεύτηκαν και αλληλεπίδρασαν μέσα στις μέρες της καραντίνας, από ανθρώπους ποικίλων ενδιαφερόντων. Ο συλλογικός αυτός τόμος των εκδόσεων Άπαρσις γεννήθηκε, ενηλικιώθηκε και ωρίμασε την περίοδο του εγκλεισμού, καταγράφοντας μία πρωτόγνωρη για όλους μας κατάσταση. Κατερίνα Θανοπούλου Συντονισμός έργου - Επιμέλεια έκδοσης (Από τον πρόλογο του βιβλίου)

Κάπως έτσι οι «κανονικότητες» ή οι «μη» δημιουργούν 120 ματιές για τον εγκλεισμό

Ένα πλούσιο ανθολόγιο αφηγημάτων ...στο διάστημα της καραντίνας

Ιφιγένεια Αδαμίδου | Γιώργος Αλεξάτος | Άννα Αμπατζόγλου | Κατερίνα Ανωγιαννάκη | Μαρία Αποστόλου | Γιόλα Αργυροπούλου | Αλέξανδρος Αρδαβάνης | Δημήτρης Βασιλείου | Καρίνα Βέρδη | Χάρης Γαντζούδης | Γιάννης Γερογιάννης | Χρυσοβαλάντης Γεωργανάς | Σπυριδούλα Γεωργοκίτσου | Κυριακή Γκιόκα | Κώστας Γουλιάμος | Νίκος Γουρλάς | Κατερίνα Γραμματικού | Χρύσα Δελαβέκουρα | Όλγα Δημοπούλου | Τίνα Δημοπούλου-Μιχαλοπούλου| Νίκη Δούλου | Βίκυ Δρακουλαράκου | Κωνσταντίνα Ζαγάρη | Παναγιώτα Ζέλου | Κατερίνα Θανοπούλου | Γαβριέλλα Ιερωνυμίδου-Ψιλοπούλου | Κατερίνα Καβαδάτου | Βασίλης Κ. Καλαμαράς | Αλεξία Καλογεροπούλου | Αγγελής Καναπίτσας | Γιώργος Καραχάλιος | Θάνος Κατσιαβριάς | Άντα Καφασάρη | Συράκος-Ιωάννης Κεσέν | Αλέξανδρος Κεφαλάς | Νίτσα Κιάσσου | Αθανασία Κιφοκέρη | Κατερίνα Κοζή | Δημήτρης Κολιδάκης | Χριστίνα Κόλλια | Μαρία Κόνιαρη | Καίτη Κουμανίδου | Χρήστος Κουλαξίζης | Κατερίνα Κρυστάλλη | Αλέξανδρος Λαγόπουλος | Γιάννης Λάσκαρης | Πάρις Λιάτσος | Μαίρη Λίπκοβιτς | Κωνσταντίνος Λίχνος | Δήμητρα Λιώτη | Δήμητρα Λυκοτραφίτη | Νικολέττα Λυμπεροπούλου | Λίνος Μαγαλιός | Γιάννης Ε. Μανιάτης | Αλέξανδρος Μαραγκάκης | Γιάννης Μαράκης | Ιωάννα Μαρίνου | Δήμητρα Μαρκοπούλου | Σοφία Μαρωνίδη | Βαγγέλης Μαστορόπουλος | Κατερίνα Μάτσα | Μαρία Μαυρικάκη | Λένα Μαυρουδή-Μούλιου | Μαρία Μαυρουδή | Νότης Μαυρουδής | Ευθαλία Μαχαιρίδου | Βασίλης Μέγας | Αναστασία Μενάγια | Σμαραγδή Μητροπούλου | Όλγα Μοσχοχωρίτου | Νίκος Μπακαβέλος | Αντώνης Μποσκοΐτης | Νένα Μπούρα | Πάνος Μπούσαλης | Ελένη Νέστορα | Χρύσα Νικολάκη | Γιώργος Ντελιδάκης | Σαμπρίνα Ντόντα | Μαρία Ντούμα | Αθανάσιος Δ. Οικονόμου | Κυριάκος Ολυμπίου | Ισίδωρος Παπαγεωργίου | Μάγδα Παπαδημητρίου-Σαμοθράκη | Μάνια Παπαδημητρίου | Αλίκη Παπαδομιχελάκη | Αντώνης Παπαδόπουλος | Νατάσσα Παπαδοπούλου-Τζαβέλλα | Γεώργιος Πάττας | Κωνσταντίνος Παυλικιάνης | Σταύρος Ξ. Πέτρου | Αναστασία Πλάτωνος | Χριστίνα Πολυχρονάκη | Ειρήνη Φιορί Ρίντο | Αναστάσιος Ροδόπουλος | Νίκος Ρούσσος | Τζένη Σακοράφα | Κυριάκος Σάμιος | Μαρία Σέντζα | Γιώργος Σιδεράκης | Χρυσοβαλάντης Σιτσάνης | Αντώνης Δ. Σκιαθάς | Αλέξανδρος Σταθακιός | Γιάννης Συμεωνίδης | Βάνια Σύρμου | Βίλη Σωτηροπούλου | Θάλεια Τζανετάκη | Έφη Τούμπα | Ειρήνη Τούτση | Έλενα Τσακιρίδου | Σωτηρία Τσέλιου-Παππά | Αικατερίνη-Ειρήνη Τσιλιγκίρη | Λευτέρης Τσίλογλου | Λιάνα Τσιρίδου | Παναγιώτα Τσολάκη-Αγγελοπούλου | Στέλιος Φωκάς | Χρύσα Χαραλαμπίδου | Κωνσταντίνα Χαρβάτη | Έλσα Χίου | Ιωάννα Χρυσάκη | Ernesto N. Bauman

4 Απριλίου- 3 Μαΐου 2020

Οι ζωές όλων μας μπήκαν «αναγκαστικά» σε έναν αυτοεγκλεισμό, σε μία διαφορετικότητα, με τις σκέψεις της απομόνωσης, εστιασμένες στο φόβο, να έχουν δημιουργήσει ένα πλανώμενο φάντασμα στο σήμερα και στο αύριό μας.

Πρωτόγνωρα για μας συναισθήματα, πρωτόγνωρες για όλους μας καταστάσεις. Μια ομάδα ατόμων , με επίκεντρο τις εκδόσεις Άπαρσις, βρήκε σε εκείνη την περίοδο κοινό βηματισμό. Η οικογένειά μας, οι εκδόσεις Άπαρσις δεν αρκούνται, μόνο, στην έκδοση ενός βιβλίου αλλά προσπαθούν να εντάσσονται στα κοινωνικά και πολιτισμικά δρώμενα της κάθε περιόδου και να αναλαμβάνουν, αρκετές φορές, δράσεις.

Οι σκέψεις αυτές έγιναν καμβάς για το τι θα μπορούσε να γίνει κατά τη διάρκεια της καραντίνας.

Οι ιδέες ενώθηκαν και βρήκαν έκφραση στο πρώτο διήγημα εγκλεισμού του Βασίλη Καλαμαρά με τίτλο «Οι αλεπούδες με κομμένη ουρά» , συντέθηκαν δε από κοινού με τον Γιώργο Ευσταθίου, σε μια προσπάθεια αναζήτησης του αποτελεσματικότερου τρόπου έκφρασης, οργάνωσης και υλοποίησης, ξεκινώντας έτσι το ταξίδι μας στον κόσμο των διηγημάτων του εγκλεισμού. Τα διηγήματα και τα αφηγήματα αυτά έχουν την βασική ιδιαιτερότητα του πραγματικού χρόνου.

Στάλθηκαν, δημοσιεύτηκαν και αλληλεπίδρασαν μέσα στις μέρες της καραντίνας, από ανθρώπους ποικίλων ενδιαφερόντων.
Ο συλλογικός αυτός τόμος των εκδόσεων Άπαρσις γεννήθηκε, ενηλικιώθηκε και ωρίμασε την περίοδο του εγκλεισμού, καταγράφοντας μία πρωτόγνωρη για όλους μας κατάσταση.

Κατερίνα Θανοπούλου
Συντονισμός έργου - Επιμέλεια έκδοσης
(Από τον πρόλογο του βιβλίου)

 

Πού μπορώ να το βρω;

 

ΣΗΜΑΔΙ ΑΔΥΝΑΜΙΑΣ

Τσέλιου-Παππά, Σωτηρία
Μετά από είκοσι χρόνια γάμου, ο άντρας μου δεν άντεχε την ακαταστασία μου, την αταξία στην ντουλάπα και στα συρτάρια του, τα υπολείμματα κρέμας στο πρόσωπό μου, τα πινέλα και τους καμβάδες μου. Ζητούσε την ελευθερία του. Τα λόγια του κάθε λίγο τα διέκοπταν σιωπές, που έμεναν για ώρα ανοιχτές, και τότε ακούγαμε τους χτύπους του εκκρεμούς που είχαμε αγοράσει στο γαμήλιο ταξίδι μας στην Ελβετία.

Μετά από είκοσι χρόνια γάμου, ο άντρας μου δεν άντεχε την ακαταστασία μου, την αταξία στην ντουλάπα και στα συρτάρια του, τα υπολείμματα κρέμας στο πρόσωπό μου, τα πινέλα και τους καμβάδες μου. Ζητούσε την ελευθερία του. Τα λόγια του κάθε λίγο τα διέκοπταν σιωπές, που έμεναν για ώρα ανοιχτές, και τότε ακούγαμε τους χτύπους του εκκρεμούς που είχαμε αγοράσει στο γαμήλιο ταξίδι μας στην Ελβετία. Μίλαγε αργά, με το κεφάλι χαμηλωμένο, και συχνά έχανε τον ειρμό του. Εγώ πάλι νόμιζα πως άκουγα τις λέξεις, που κρέμονταν αβέβαιες πάνω από το κοτόπουλο, να πέφτουν αμάσητες πάνω στο τραπεζομάντιλο. Τα ερωτηματικά που ανέβαιναν στο στόμα μου τα έκανα τελείες και τα κατάπινα. Δεν είχαν καμιά σημασία τα σημεία στίξεως σ’ έναν χωρισμό, σκεφτόμουν.

 

Πού μπορώ να το βρω;

ΟΔΟΣ ΕΛΙΓΜΩΝ

Φουσταλιεράκη, Μαρία
[Έτσι καθώς έπεφτα αργά αργά από την ταράτσα –μύθος πως η πτώση είναι αστραπιαία–, είχα την ευκαιρία να δω από ψηλά τη γειτονιά και τους ενοίκους, αυτούς για τους οποίους ποτέ ως τώρα δεν είχα καν ενδιαφερθεί. Στο ρετιρέ, που νόμιζα πως ήταν από χρόνια ακατοί- κητο, είδα μια γάτα κι ένα καναρίνι να κυνηγιούνται μες στις σκόνες. Δεν πρόλαβα να δω πολλά, μα δεν νομίζω πως η γάτα ήταν πεινασμένη. Ακριβώς στον αποκάτω όροφο είχαν απλωμένα ρούχα κατά μήκος στα σκοινιά, μα δεν τα λέρωσα, ούτε τα μπέρδεψα, πέρασα ανάμεσά τους με δεξιότητα διάσημης μπαλαρίνας…]

[Έτσι καθώς έπεφτα αργά αργά από την ταράτσα –μύθος
πως η πτώση είναι αστραπιαία–, είχα την ευκαιρία να δω
από ψηλά τη γειτονιά και τους ενοίκους, αυτούς για τους
οποίους ποτέ ως τώρα δεν είχα καν ενδιαφερθεί.
Στο ρετιρέ, που νόμιζα πως ήταν από χρόνια ακατοί-
κητο, είδα μια γάτα κι ένα καναρίνι να κυνηγιούνται μες
στις σκόνες. Δεν πρόλαβα να δω πολλά, μα δεν νομίζω
πως η γάτα ήταν πεινασμένη.
Ακριβώς στον αποκάτω όροφο είχαν απλωμένα ρούχα
κατά μήκος στα σκοινιά, μα δεν τα λέρωσα, ούτε τα
μπέρδεψα, πέρασα ανάμεσά τους με δεξιότητα διάσημης
μπαλαρίνας…]

 

Πού μπορώ να το βρω;

Κριτική του Γιώργου Χ. Θεοχάρη διευθυντή του περιοδικού "Εμβόλιμον"

Κριτική της συγγραφέως Ρένας Ρώσση-Ζαϊρη

Κριτική του συγγραφέα Γιώργου Σακκά

Κριτική της Μάγδας Παπαδημητρίου στο Bookia.gr

Κριτική- Άποψη από Εύα Μηλιά Κουτσούμπα

Κριτική του Αλέξανδρου Στεργιόπουλου - κριτικός λογοτεχνίας

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΝΤΡΟΦΟ ΟΜΠΡΕΝΤΟ

Μπελαντής, Δημήτρης
Ο Δημήτρης Μπελαντής με όπλα του τη σκοτεινή ίντριγκα, την αστυνομική πλοκή και την πολιτική φαντασία χτίζει μία αλληγορική νουβέλα, με πρωταγωνιστές τον Λένιν, τον Στάλιν, τον Τρότσκι και τους διαδόχους τους, υπαρκτούς ή ανύπαρκτους. Σε μία περίοδο έντονης συστημικής αλλά και οικονομικο-πολιτικής και κοινωνικής κρίσης τόσο διεθνώς όσο και στην Ελλάδα, ο συγγραφέας δίνει μία ευκαιρία προβληματισμού και συζήτησης για τις ερωτήσεις που συχνά μένουν αναπάντητες. [...] Το ζήτημα ήταν, από ιδεολογική σκοπιά, κρίσιμο. Ο Κ-337 είχε υποστηρίξει, είκοσι λεπτά πριν, στην ανάρτησή του στο fb, ότι η εκλογική αποχή ήταν το μόνο θεμιτό και ταξικά αποδεκτό συμπέρασμα, τόσο από αναρχική όσο και από μαρξιστική άποψη. Μάλιστα, είχε γράψει σε επόμενο σχόλιό του ότι η τακτική του Μαρξιστικού-Αβησσυνιακού Κόμματος (Μ.-Α.Κ.), που επέλεγε να κατεβεί στις εκλογές ήταν καθαρά αντιδραστική και εξυπηρετούσε τα συμφέροντα της αστικής τάξης και των συμμάχων της. Ιδίως δε εκείνης της πτέρυγας που υπηρετούσε τον Καναδο-Αλασκιανό Ιμπεριαλισμό (Κ.-Α-Ι.).[...]

Ο Δημήτρης Μπελαντής με όπλα του τη σκοτεινή ίντριγκα, την αστυνομική πλοκή και την πολιτική φαντασία χτίζει μία αλληγορική νουβέλα, με πρωταγωνιστές τον Λένιν, τον Στάλιν, τον Τρότσκι και τους διαδόχους τους, υπαρκτούς ή ανύπαρκτους. Σε μία περίοδο έντονης συστημικής αλλά και οικονομικο-πολιτικής και κοινωνικής κρίσης τόσο διεθνώς όσο και στην Ελλάδα, ο συγγραφέας δίνει μία ευκαιρία προβληματισμού και συζήτησης για τις ερωτήσεις που συχνά μένουν αναπάντητες. [...] Το ζήτημα ήταν, από ιδεολογική σκοπιά, κρίσιμο. Ο Κ-337 είχε υποστηρίξει, είκοσι λεπτά πριν, στην ανάρτησή του στο fb, ότι η εκλογική αποχή ήταν το μόνο θεμιτό και ταξικά αποδεκτό συμπέρασμα, τόσο από αναρχική όσο και από μαρξιστική άποψη. Μάλιστα, είχε γράψει σε επόμενο σχόλιό του ότι η τακτική του Μαρξιστικού-Αβησσυνιακού Κόμματος (Μ.-Α.Κ.), που επέλεγε να κατεβεί στις εκλογές ήταν καθαρά αντιδραστική και εξυπηρετούσε τα συμφέροντα της αστικής τάξης και των συμμάχων της. Ιδίως δε εκείνης της πτέρυγας που υπηρετούσε τον Καναδο-Αλασκιανό Ιμπεριαλισμό (Κ.-Α-Ι.).[...]

Πού μπορώ να το βρω;

Παρουσίαση από τον κριτικό βιβλίου Βασίλη Καλαμαρα

Κριτική στο Bookia από την Μάγδα Παπαδημητρίου-Σαμοθράκη

ΚΑΛΑΜΟΣ - Αναμνηστικό λέξεων

Καραγιάννη Γιώτα,Καραγιάννης Γιώργος
Στη μέση περίπου του Ιονίου πελάγους, σε μικρή απόσταση από την Αιτωλοακαρνανία, βρίσκεται ένα μικρό καταπράσινο νησάκι με το όνομα Κάλαμος. Οι λέξεις και οι εκφράσεις του μικρού αυτού τόπου, ακούσματα παιδικών χρόνων από δύο αδέλφια, είναι και το αντικείμενο της ολιγοσέλιδης αυτής έκδοσης, η οποία έχει ως έναυσμα μια προσωπική παιδική υπόσχεση να διατηρηθούν λέξεις και εκφράσεις που ενώ τότε ηχούσαν μοναδικά, σήμερα συνιστούν έναν πλούτο ντόπιας διαλέκτου που κινδυνεύει να χαθεί. Το μικρό αυτό εγχείρημα αξιώνει τη διατήρηση των ακουσμάτων για τους νέους του νησιού, ελπίζοντας να αποτελέσει και την αφορμή να συλλεγούν εκφράσεις ή λέξεις που διέφυγαν από τους συγγραφείς. Απευθύνεται ωστόσο και προσωπικά σε όσους μεγάλωσαν στον Κάλαμο, τον αγάπησαν ή απλά νιώθουν οικεία μετά από μία ή πολλές επισκέψεις εκεί. Κάθε λέξη κινεί μαζί μνήμες ή αντιδράσεις αναλόγως της εγγύτητας του αναγνώστη με το νησί. Το βιβλίο δεν είναι λεξικό αλλά μια εναρκτήρια συλλογή από μνήμες. Πρόκειται ακριβώς για ένα αναμνηστικό λέξεων, και δεν θα ήταν παράξενο αν κάποιος έβρισκε στο παιχνίδισμα και στην αμεσότητα των λέξεων αυτών μια παιδική αναλογία με τον δικό του τόπο.
Στη μέση περίπου του Ιονίου πελάγους, σε μικρή απόσταση από την Αιτωλοακαρνανία, βρίσκεται ένα μικρό καταπράσινο νησάκι με το όνομα Κάλαμος. Οι λέξεις και οι εκφράσεις του μικρού αυτού τόπου, ακούσματα παιδικών χρόνων από δύο αδέλφια, είναι και το αντικείμενο της ολιγοσέλιδης αυτής έκδοσης, η οποία έχει ως έναυσμα μια προσωπική παιδική υπόσχεση να διατηρηθούν λέξεις και εκφράσεις που ενώ τότε ηχούσαν μοναδικά, σήμερα συνιστούν έναν πλούτο ντόπιας διαλέκτου που κινδυνεύει να χαθεί.
Το μικρό αυτό εγχείρημα αξιώνει τη διατήρηση των ακουσμάτων για τους νέους του νησιού, ελπίζοντας να αποτελέσει και την αφορμή να συλλεγούν εκφράσεις ή λέξεις που διέφυγαν από τους συγγραφείς. 
Απευθύνεται ωστόσο και προσωπικά σε όσους μεγάλωσαν στον Κάλαμο, τον αγάπησαν ή απλά νιώθουν οικεία μετά από μία ή πολλές επισκέψεις εκεί. Κάθε λέξη κινεί μαζί μνήμες ή αντιδράσεις αναλόγως της εγγύτητας του αναγνώστη με το νησί.
Το βιβλίο δεν είναι λεξικό αλλά μια εναρκτήρια συλλογή από μνήμες. Πρόκειται ακριβώς για ένα αναμνηστικό λέξεων, και δεν θα ήταν παράξενο αν κάποιος έβρισκε στο παιχνίδισμα και στην αμεσότητα των λέξεων αυτών μια παιδική αναλογία με τον δικό του τόπο.
 

Πού μπορώ να το βρω;

Παρουσίαση από τον δημοσιογράφο Γιάννη Καφάτο στο Viewtag.gr