Πρόκειται για τη μεταφορά της διάσημης όπερας σε ένα παραμύθι για μικρούς και μεγάλους, για πρώτη φορά στα ελληνικά από τις εκδόσεις «Απαρσις».
Η έκδοση είναι εικονογραφημένη από τη Θέντα Μιμηλάκη και συνοδεύεται από διπλό ηχογράφημα (CD). Στα CD ο αφηγματικός και μουσικο-θεατρικός τρόπος γραφής «ζωντανεύει» μέσα από τη φωνητική και υποκριτική απόδοση ηθοποιών, λυρικών τραγουδιστών καθώς και μουσικών συνόλων.
Επιπλέον, το δεύτερο CD περιλαμβάνει τα τραγούδια της όπερας μόνο με τη μουσική τους, ώστε ο αναγνώστης να μπορεί να τα τραγουδήσει ο ίδιος σαν σε «καραόκε».
Ουσιαστικά το εκδοτικό πόνημα αποτελεί μια ισχυρή καλλιτεχνική σύμπραξη ηθοποιών, λυρικών τραγουδιστών, μουσικών, εικαστικών και παιδιών σε ένα βιβλίο με εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό χαρακτήρα. Πρωταγωνιστούν οι ηθοποιοί Νικήτας Τσακίρογλου, Νίκος Κουρής, Θανάσης Αλευράς, Μιχάλης Οικονόμου, Θανάσης Τσαλταμπάσης, ο τενόρος Γιάννης Φίλιας, η ίδια η δημιουργός με την ιδιότητά της ως σοπράνο, αλλά και οι τελειόφοιτοι του τμήματος υποκριτικής του Εθνικού θεάτρου, η χορωδία του Δήμου Αθηναίων και οι παιδικές-νεανικές χορωδίες Λεοντείου Σχολής Νέας Σμύρνης και του Δήμου Παλαιού Φαλήρου.
Το δυνατό σημείο του βιβλίου είναι, το δίχως άλλο, η πολύ καλοδουλεμένη πένα της Μάγδας Παπαδημητρίου-Σαμοθράκη, η οποία προσφέρει στον αναγνώστη μία ρέουσα αφήγηση, συχνά διανθισμένη με φιλοσοφική διάθεση και ρήσης γενικής κρίσης. Αρχικά η αφήγηση του Ζαχαρία γίνεται σε πρώτο ενικό πρόσωπο, στη συνέχεια όμως συνεχίζεται από την ίδια τη συγγραφέα σε τρίτο πρόσωπο.
Εν κατακλείδι, πρόκειται για ένα αξιόλογο πόνημα που μας κρατάει σε εγρήγορση με τη γρήγορη εξέλιξη της υπόθεσης και την ενδιαφέρουσα πλοκή του, αλλά και το οποίο μας δίνει, συγχρόνως, το διάβημα τόσο για να αναρωτηθούμε πολλά πράγματα σχετικά με την ανθρώπινη φύση, αλλά και να μάθουμε εξίσου πολλά για την Ιστορία του 20ου αιώνα.
Ποια ήταν η αφορμή για να γραφτεί το μυθιστόρημα «Πατρίδα ξένη», εκδόσεις Άπαρσις;
Πρώτα να μου επιτρέψετε να ευχαριστήσω τις εκδόσεις Άπαρσις που αγκάλιασαν το μυθιστόρημα μου. Η αρχική αφορμή ήταν να γνωρίσουν οι αναγνώστες τους αγώνες του θείου μου, Γιώργου Παπαδημητρίου. Όταν έγραψα τη βιογραφία του στην ιστοσελίδα μου, έμεινα έκπληκτη με όλα όσα διάβασα. Αν και ήταν θείος μου, δεν γνώριζα τους αγώνες του από το 1935-μέχρι και τον εμφύλιο. Για όσα συνέβησαν στη Χούντα τα γνώριζα γιατί τα βίωσα.
Το γεγονός ότι ήταν σύνδεσμος του Δαμασκηνού και ήταν στο δίκτυο που προμήθευε πλαστές ταυτότητες στο να δραπετεύσουν οι Εβραίοι στην Παλαιστίνη με την Αντίσταση για να σωθούν, μ’ οδήγησε στη δημιουργία των δυο μυθοπλαστικών οικογενειών. Του Ελληνοεβραίου Ναχμίας και του ταγματασφαλίτη Ξυπολυτέα. Μη ξεχνούμε πως υπήρχαν Εβραϊκές κοινότητες στο Αγρίνιο, στην Πάτρα, την Άρτα και σ’ όλη την Ελληνική επικράτεια. Θα ήθελα να ευχαριστήσω δημόσια τον Θεσσαλονικιό συγγραφέα Λέοντα Ναρ καθώς και τη Γεωργία Πανταζή για το πλούσιο ιστορικό υλικό που με διέθεσαν ώστε να εκπονηθεί αυτό το μυθιστόρημα.
Το βιβλίο που παρουσιάζουμε σήμερα είναι το τρίτο ερευνητικού περιεχομένου έργο του, που αφορά στη γενέτειρά του, τη Σκάλα, και έρχεται να συμπληρώσει τα δύο προηγούμενα. Tο Λεύκωμα φωτογραφιών και τους Μικρασιάτες Πρόσφυγες. Αυτά αναφέρονται κυρίως στους ανθρώπους, τούτο εδώ στο χώρο μέσα στον οποίο κινούνται και παλεύουν για την επιβίωσή τους αυτοί οι άνθρωποι. Στον Κόλπο της Καλλονής.
Ο Κόλπος είναι ένα ευλογημένο κομμάτι λεσβιακής γης που έχει ιδιαίτερη σημασία για τη δυτική και για όλη τη Λέσβο, όχι μόνο οικονομική αλλά και συναισθηματική. Iδιαίτερα για τους παλιούς που έζησαν τα δύσκολα χρόνια της προσφυγιάς και της Κατοχής. Τότε που η γη αρνιόταν να τους δώσει τα στοιχειώδη είδη διατροφής και ο κοβγιός, η σαρδέλα, το χαψί και το χτένι έρχονταν ως μάνα εξ ουρανού στις λιμασμένες φαμίλιες όλης της περιοχής.