Filter by:

Clear All
Min: 6,00€ Max: 20,00€
6 20

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Προβολή ως Πλέγμα Λίστα
Ταξινόμηση ανά
Εμφάνιση ανά σελίδα

ΤΥΦΛΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

Λυκούδης Στυλ. Εμμανουήλ
Τυφλή Δικαιοσύνη τιτλοφόρησε τη νουβέλα του ο Λυκούδης. Όταν η ανάγνωση κειμένων της λογοτεχνίας ήταν κάτι παραπάνω από καλή συνήθεια, αγγίζοντας και τον τρόπο ζωής, οι δικαστικές πλάνες συγκινούσαν την κοινή γνώμη ακόμη περισσότερο μεταπλασμένες απ’ το χέρι έμπειρων συγγραφέων. Σε τόπους ιστορικούς και ειδυλλιακά μέρη του σημερινού Δήμου Δελφών, ασίγαστα τυφλά πάθη οδήγησαν σε γεγονότα που αναστάτωσαν την κοινωνική ζωή και κίνησαν το ενδιαφέρον ενός καλλιεργημένου θεράποντα της ανθρώπινης Θέμιδας που πέρασε κάποια χρόνια αργότερα απ’ το Πρωτοδικείο Παρνασσίδος. Με τη γραφίδα του ο συγγραφέας «μυθοποιεί» την πραγματικότητα, δηλαδή αυθαιρετεί απέναντί της και κατορθώνει να γίνεται πειστικός στον αναγνώστη. Στη νουβέλα, η δικαστική πλάνη, που επιφέρει την ηθική και μοιραία και τη φυσική εξόντωση του αθώου και συμπαθούς θύματος, συνδέεται με μια προηγηθείσα στυγερή δολοφονία και μια εν τέλει, αιφνίδια κι ανεξήγητη στην κοινωνία αυτοχειρία.
Τυφλή Δικαιοσύνη τιτλοφόρησε τη νουβέλα του ο Λυκούδης. Όταν η ανάγνωση κειμένων της λογοτεχνίας ήταν κάτι παραπάνω από καλή συνήθεια, αγγίζοντας και τον τρόπο ζωής, οι δικαστικές πλάνες συγκινούσαν την κοινή γνώμη ακόμη περισσότερο μεταπλασμένες απ’ το χέρι έμπειρων συγγραφέων. Σε τόπους ιστορικούς και ειδυλλιακά μέρη του σημερινού Δήμου Δελφών, ασίγαστα τυφλά πάθη οδήγησαν σε γεγονότα που αναστάτωσαν την κοινωνική ζωή και κίνησαν το ενδιαφέρον ενός καλλιεργημένου θεράποντα της ανθρώπινης Θέμιδας που πέρασε κάποια χρόνια αργότερα απ’ το Πρωτοδικείο Παρνασσίδος. Με τη γραφίδα του ο συγγραφέας «μυθοποιεί» την πραγματικότητα, δηλαδή αυθαιρετεί απέναντί της και κατορθώνει να γίνεται πειστικός στον αναγνώστη. Στη νουβέλα, η δικαστική πλάνη, που επιφέρει την ηθική και μοιραία και τη φυσική εξόντωση του αθώου και συμπαθούς θύματος, συνδέεται με μια προηγηθείσα στυγερή δολοφονία και μια εν τέλει, αιφνίδια κι ανεξήγητη στην κοινωνία αυτοχειρία.

Την επιμέλεια των κειμένων και της έκδοσης, είχαν οι: Γιάννης Κολιαβάς και Δημήτρης Παλούκης
 
Σχεδιασμός εξωφύλλου: Γεωργία Αλεβιζάκη
Ηλεκτρονική επεξεργασία: Νικολέττα Γεωργιάδου
Τεχνική επιμέλεια - παραγωγή: Ernesto N. Bauman

Μια συνέκδοση των εκδόσεων ΑΠΑΡΣΙΣ και του
ΔΙΚΤΥΟΥ ΔΕΛΦΩΝ 
(Δίκτυο για τον Πολιτισμό και τον Τουρισμό στη Φωκίδα)

Untitled 2.jpg

Πού μπορώ να το βρω;

 

 

Η ΜΑΪΜΟΥ

Παπαδημητρίου, Στέφανος
Οι εκδόσεις ΑΠΑΡΣΙΣ και το ΚΕΝΤΡΟ - ΧΡΙΣΤΙΑΝΑ ΛΑΜΠΡΙΝΙΔΗ φέρνουν στο αναγνωστικό κοινό τα ΝΕΑ ΚΕΙΜΕΝΑ. Η λογοτεχνική αυτή σειρά είναι το προϊόν μιας βαθιά στοχαστικής δημιουργικής διαδικασίας και συνεργασίας ανάμεσα στη Χριστιάνα Λαμπρινίδη και τους πνευματικούς συν/δημιουργούς του ΚΕΝΤΡΟΥ. Η ΜΑΪΜΟΥ είναι το 1ο βιβλίο αυτής της σειράς […] Με αποκαλούσε μαϊμού. Στην αρχή δεν μου άρεσε αυτό το όνομα. Αυτή η λέξη έμοιαζε να με κοροϊδεύει. Μετά όμως την κατάλαβα, και δεν με ενοχλούσε που νόμιζε πως δεν ήξερα τι ακριβώς συμβαίνει γύρω μου. Πίστευε πως τα ζωώδη όργανά μου δεν αντιλαμβάνονταν τις ανθρώπινες καταστάσεις. Εκείνος που επέμενε να περπατά αποκλειστικά στα δυο του άκρα, νόμιζε πως εγώ δεν μπορούσα να κατανοήσω τις ανθρώπινες κατασκευές. […] Τι είδους βιβλίο είναι Η Μαϊμού; Πολυεστιακό και πολυρυθμικό, ένα ζωντανό πλάσμα που άλματα ποιεί στο σκάμμα των λέξεων και των σελίδων, κι ενώ χρησιμοποιεί ως γέφυρες και περάσματα την γλώσσα, συχνά περνάει απαρατήρητο, θέλοντας ν’ αποφύγει τον θάνατο κατά την γέννηση του νοήματος. Γλωσσολογικό ζώο συντροφιάς του συγγραφέα Στέφανου Παπαδημητρίου, ο οποίος μεταμορφώνεται και μεταμορφώνει, μέσα στον εκκωφαντικό θόρυβο του πραγματικού, ενώ την ίδια στιγμή σκάβει και ανασύρει τα θαμμένα των θνητών οστά. Το λογοτεχνικό αποτύπωμα της Μαϊμούς, το αόρατο ή ορατό χοροπηδητό της, είναι ένα μυθιστόρημα που ρηγματώνει την Ιστορία, καθώς σπειροειδώς κατεβαίνει στο ανέγγιχτο και στο ανήκουστο τρυπώντας το έδαφος του γνωστού έως να συναντήσει το υπέδαφος του αγνώστου. Ο αποκαλυπτικός τόνος του βιβλίου χωρίς να προαναγγέλλει το τέλος του Κόσμου, οδηγεί το κείμενο στο σημείο εκκίνησης του μονόδρομου πριν την ενηλικίωση του ορθού λόγου. Εγκώμιος ύμνος στην απουσία της απολογίας, ελευθερωμένος από την πίστη στον νόμο της κοινωνίας... Η Μαϊμού ούτε κατηγορεί, ούτε κατηγορείται, κοιτάζει τον αναγνώστη στον καθρέφτη, καθώς απομακρύνεται από το δικαστήριο. Βασίλης Κ. Καλαμαράς

 Οι εκδόσεις ΑΠΑΡΣΙΣ και το ΚΕΝΤΡΟ - ΧΡΙΣΤΙΑΝΑ ΛΑΜΠΡΙΝΙΔΗ φέρνουν στο αναγνωστικό κοινό τα ΝΕΑ ΚΕΙΜΕΝΑ. Η λογοτεχνική αυτή σειρά είναι το προϊόν μιας βαθιά στοχαστικής δημιουργικής διαδικασίας και συνεργασίας ανάμεσα στη Χριστιάνα Λαμπρινίδη και τους πνευματικούς συν/δημιουργούς του ΚΕΝΤΡΟΥ.

Η ΜΑΪΜΟΥ είναι το 1ο βιβλίο αυτής της σειράς

[…] Με αποκαλούσε μαϊμού. Στην αρχή δεν μου άρεσε αυτό το όνομα. Αυτή η λέξη έμοιαζε να με κοροϊδεύει. Μετά όμως την κατάλαβα, και δεν με ενοχλούσε που νόμιζε πως δεν ήξερα τι ακριβώς συμβαίνει γύρω μου. Πίστευε πως τα ζωώδη όργανά μου δεν αντιλαμβάνονταν τις ανθρώπινες καταστάσεις. Εκείνος που επέμενε να περπατά αποκλειστικά στα δυο του άκρα, νόμιζε πως εγώ δεν μπορούσα να κατανοήσω τις ανθρώπινες κατασκευές. […]

Τι είδους βιβλίο είναι Η Μαϊμού; Πολυεστιακό και πολυρυθμικό, ένα ζωντανό πλάσμα που άλματα ποιεί στο σκάμμα των λέξεων και των σελίδων, κι ενώ χρησιμοποιεί ως γέφυρες και περάσματα την γλώσσα, συχνά περνάει απαρατήρητο, θέλοντας ν’ αποφύγει τον θάνατο κατά την γέννηση του νοήματος. Γλωσσολογικό ζώο συντροφιάς του συγγραφέα Στέφανου Παπαδημητρίου, ο οποίος μεταμορφώνεται και μεταμορφώνει, μέσα στον εκκωφαντικό θόρυβο του πραγματικού, ενώ την ίδια στιγμή σκάβει και ανασύρει τα θαμμένα των θνητών οστά. Το λογοτεχνικό αποτύπωμα της Μαϊμούς, το αόρατο ή ορατό χοροπηδητό της, είναι ένα μυθιστόρημα που ρηγματώνει την Ιστορία, καθώς σπειροειδώς κατεβαίνει στο ανέγγιχτο και στο ανήκουστο τρυπώντας το έδαφος του γνωστού έως να συναντήσει το υπέδαφος του αγνώστου. Ο αποκαλυπτικός τόνος του βιβλίου χωρίς να προαναγγέλλει το τέλος του Κόσμου, οδηγεί το κείμενο στο σημείο εκκίνησης του μονόδρομου πριν την ενηλικίωση του ορθού λόγου. Εγκώμιος ύμνος στην απουσία της απολογίας, ελευθερωμένος από την πίστη στον νόμο της κοινωνίας... Η Μαϊμού ούτε κατηγορεί, ούτε κατηγορείται, κοιτάζει τον αναγνώστη στον καθρέφτη, καθώς απομακρύνεται από το δικαστήριο.

Βασίλης Κ. Καλαμαράς

Επιμέλεια κειμένων: Μαρία Φουσταλιεράκη
Οπισθόφυλλο: Βασίλης Καλαμαράς
Σχεδιασμός εξωφύλλου: Γεωργία Αλεβιζάκη
Τεχνική επιμέλεια - παραγωγή: Ernesto N. Bauman
Ηλεκτρ. επεξεργασία: GA+S Graphic Arts & Spot Ltd / Γιώτα Περμάχου

Κριτική για το βιβλίο στο Matia.gr από τον Νεκτάριο Παπασπύρου
- Κριτική της Μάγδας Παπαδημητρίου-Σαμοθράκη στο Bookia

 

Πού μπορώ να το βρω;

 

ΧΩΡΙΣ ΒΑΛΙΤΣΑ

Παληγεώργος Γιώργος

Μικρός έβγαινα στης πόρτας το πλατύσκαλο να τηράξω την αυλή και το σοκάκι της γειτονιάς, να τηράξω και τη μεγάλη δημοσιά αντίκρα και το δασύλλιο με τα μικρά πεύκα που έκαναν ν’ αξήνουν, να ντύσουνε τη ράχη. Ένα δειλινό η μάνα έβαλε μπρος στο κατώφλι ένα μικρό στρωσίδι πλουμιστό, αλλιώτικο απ’ τα συνηθισμένα. Να μπει ο χινόπωρος, είπε. Είπα τότες με νου μου, ο χινόπωρος θα ’ναι ένας άντρας με λερωμένα παπούτσια.

Επιμέλεια κειμένων: Χρύσα Μουσσέ
Σχεδιασμός εξωφύλλου: Γεωργία Αλεβιζάκη
Τεχνική επιμέλεια - παραγωγή: Ernesto N. Bauman
Ηλεκτρ. επεξεργασία: GA+S Graphic Arts & Spot Ltd / Σπύρος Βάθης

Κριτική για το βιβλίο στο Agrinionews απο τον Γιώργο Υφαντή
- Κριτική για το βιβλίο της Μάγδας Παπαδημητρίου-Σαμοθράκη στο Bookia.gr

Πού μπορώ να το βρω;

 

ΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΟΥ ΛΟΓΙΑ

Καρτελιάς, Κώστας
Εδώ, από την άκρη αυτής της ιστορίας… Ψάχνω κάτι να πω στους νέους ανθρώπους που έρχονται, αυτούς που θα συζήσουν με τα ρομπότ, τις έξυπνες μηχανές, και τους άλλους ανθρώπους, τους κατασκευασμένους από εικόνες ή στους σωλήνες και τους καταψύκτες. Εμείς, για πολλούς αιώνες συνθέσαμε τη ζωή με ένα υλικό σημασίας, που το λέγαμε αγάπη. Ένα υλικό σαν ζέστη από έναν ήλιο ή έναν Προμηθέα. Ένα υλικό που ποτέ κανείς μας δεν ζωγράφισε, παρά μονάχα μπορούσες να το νιώθεις, είτε δίνοντάς το είτε παίρνοντάς το. Ποτέ κρατώντας το. Φαντάζομαι ότι εσείς κάτι άλλο θα βρείτε να το αντικαταστήσετε, πιο αποτελεσματικό... Πάντα είχα εμπιστοσύνη στους ανθρώπους... Καλή επιτυχία.

Εδώ, από την άκρη αυτής της ιστορίας…

Ψάχνω κάτι να πω στους νέους ανθρώπους που έρχονται, αυτούς
που θα συζήσουν με τα ρομπότ, τις 
έξυπνες μηχανές, και τους
άλλους ανθρώπους, τους 
κατασκευασμένους από εικόνες ή στους
σωλήνες και 
τους καταψύκτες.


Εμείς, για πολλούς αιώνες συνθέσαμε τη ζωή με ένα 
υλικό
σημασίας, που το λέγαμε αγάπη.


Ένα υλικό σαν ζέστη από έναν ήλιο ή έναν Προμηθέα.


Ένα υλικό που ποτέ κανείς μας δεν ζωγράφισε, παρά 
μονάχα
μπορούσες να το νιώθεις, είτε δίνοντάς το είτε 
παίρνοντάς το.


Ποτέ κρατώντας το.


Φαντάζομαι ότι εσείς κάτι άλλο θα βρείτε να το αντικα
ταστήσετε, πιο
αποτελεσματικό...


Πάντα είχα εμπιστοσύνη στους ανθρώπους...


Καλή επιτυχία.

Επιμέλεια έκδοσης: Κατερίνα Θανοπούλου
Επιμέλεια κειμένων: Μαρία Φουσταλιεράκη
Σχεδιασμός εξωφύλλου: Κώστας Κοφίνας
Ηλεκτρ. επεξεργασία: GA+S Graphic Arts & Spot Ltd / Γιώτα Περμάχου
Τεχνική επιμέλεια - παραγωγή: Ernesto N. Bauman

Παρέμβαση της Μαρίας Φουσταλιεράκη, συγγραφέως και επμελήτριας του βιβλίου
- Ομιλία της εκπαιδευτικού και ποιήτριας Κατερίνας Θανοπούλου στην παρουσίαση του βιβλίου
- Κριτική για το βιβλίο από την Μάγδα Παπαδημητρίου Σαμοθράκη στο Bookia.gr

Πού μπορώ να το βρω;