Filter by:

Clear All
Min: 6,00€ Max: 20,00€
6 20

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Προβολή ως Πλέγμα Λίστα
Ταξινόμηση ανά
Εμφάνιση ανά σελίδα

ΤΥΦΛΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

Λυκούδης Στυλ. Εμμανουήλ
Τυφλή Δικαιοσύνη τιτλοφόρησε τη νουβέλα του ο Λυκούδης. Όταν η ανάγνωση κειμένων της λογοτεχνίας ήταν κάτι παραπάνω από καλή συνήθεια, αγγίζοντας και τον τρόπο ζωής, οι δικαστικές πλάνες συγκινούσαν την κοινή γνώμη ακόμη περισσότερο μεταπλασμένες απ’ το χέρι έμπειρων συγγραφέων. Σε τόπους ιστορικούς και ειδυλλιακά μέρη του σημερινού Δήμου Δελφών, ασίγαστα τυφλά πάθη οδήγησαν σε γεγονότα που αναστάτωσαν την κοινωνική ζωή και κίνησαν το ενδιαφέρον ενός καλλιεργημένου θεράποντα της ανθρώπινης Θέμιδας που πέρασε κάποια χρόνια αργότερα απ’ το Πρωτοδικείο Παρνασσίδος. Με τη γραφίδα του ο συγγραφέας «μυθοποιεί» την πραγματικότητα, δηλαδή αυθαιρετεί απέναντί της και κατορθώνει να γίνεται πειστικός στον αναγνώστη. Στη νουβέλα, η δικαστική πλάνη, που επιφέρει την ηθική και μοιραία και τη φυσική εξόντωση του αθώου και συμπαθούς θύματος, συνδέεται με μια προηγηθείσα στυγερή δολοφονία και μια εν τέλει, αιφνίδια κι ανεξήγητη στην κοινωνία αυτοχειρία.
Τυφλή Δικαιοσύνη τιτλοφόρησε τη νουβέλα του ο Λυκούδης. Όταν η ανάγνωση κειμένων της λογοτεχνίας ήταν κάτι παραπάνω από καλή συνήθεια, αγγίζοντας και τον τρόπο ζωής, οι δικαστικές πλάνες συγκινούσαν την κοινή γνώμη ακόμη περισσότερο μεταπλασμένες απ’ το χέρι έμπειρων συγγραφέων. Σε τόπους ιστορικούς και ειδυλλιακά μέρη του σημερινού Δήμου Δελφών, ασίγαστα τυφλά πάθη οδήγησαν σε γεγονότα που αναστάτωσαν την κοινωνική ζωή και κίνησαν το ενδιαφέρον ενός καλλιεργημένου θεράποντα της ανθρώπινης Θέμιδας που πέρασε κάποια χρόνια αργότερα απ’ το Πρωτοδικείο Παρνασσίδος. Με τη γραφίδα του ο συγγραφέας «μυθοποιεί» την πραγματικότητα, δηλαδή αυθαιρετεί απέναντί της και κατορθώνει να γίνεται πειστικός στον αναγνώστη. Στη νουβέλα, η δικαστική πλάνη, που επιφέρει την ηθική και μοιραία και τη φυσική εξόντωση του αθώου και συμπαθούς θύματος, συνδέεται με μια προηγηθείσα στυγερή δολοφονία και μια εν τέλει, αιφνίδια κι ανεξήγητη στην κοινωνία αυτοχειρία.

Την επιμέλεια των κειμένων και της έκδοσης, είχαν οι: Γιάννης Κολιαβάς και Δημήτρης Παλούκης
 
Σχεδιασμός εξωφύλλου: Γεωργία Αλεβιζάκη
Ηλεκτρονική επεξεργασία: Νικολέττα Γεωργιάδου
Τεχνική επιμέλεια - παραγωγή: Ernesto N. Bauman

Μια συνέκδοση των εκδόσεων ΑΠΑΡΣΙΣ και του
ΔΙΚΤΥΟΥ ΔΕΛΦΩΝ 
(Δίκτυο για τον Πολιτισμό και τον Τουρισμό στη Φωκίδα)

Ομιλία του Πάνου Βαλαβάνη στην παρουσίαση του βιβλίου στα "ΣΚΑΡΙΜΠΕΙΑ 2022"
Ομιλία της Χριστίνας Ευαγ. Παλούκη στην παρουσίαση του βιβλίου στα "ΣΚΑΡΙΜΠΕΙΑ 2022"
Ομιλία της Ευαγγελίας Λ. Κοκκίνου - Παναρίτη στην παρουσίαση του βιβλίου στα "ΣΚΑΡΙΜΠΕΙΑ 2022"
Ομιλία της Κατερίνας Θανοπούλου, εκ μέρους των εκδόσεων Άπαρσις στην παρουσίαση του βιβλίου
Ομιλία της φιλολόγου Αρετής Αντωνακοπούλου στην παρουσίαση του βιβλίου στην Αθήνα
Παρουσίαση του βιβλίου από την Έμυ Ντούρου στην εφhμερίδα Documento


Πού μπορώ να το βρω;

 

 

Η ΜΑΪΜΟΥ

Παπαδημητρίου, Στέφανος
Οι εκδόσεις ΑΠΑΡΣΙΣ και το ΚΕΝΤΡΟ - ΧΡΙΣΤΙΑΝΑ ΛΑΜΠΡΙΝΙΔΗ φέρνουν στο αναγνωστικό κοινό τα ΝΕΑ ΚΕΙΜΕΝΑ. Η λογοτεχνική αυτή σειρά είναι το προϊόν μιας βαθιά στοχαστικής δημιουργικής διαδικασίας και συνεργασίας ανάμεσα στη Χριστιάνα Λαμπρινίδη και τους πνευματικούς συν/δημιουργούς του ΚΕΝΤΡΟΥ. Η ΜΑΪΜΟΥ είναι το 1ο βιβλίο αυτής της σειράς […] Με αποκαλούσε μαϊμού. Στην αρχή δεν μου άρεσε αυτό το όνομα. Αυτή η λέξη έμοιαζε να με κοροϊδεύει. Μετά όμως την κατάλαβα, και δεν με ενοχλούσε που νόμιζε πως δεν ήξερα τι ακριβώς συμβαίνει γύρω μου. Πίστευε πως τα ζωώδη όργανά μου δεν αντιλαμβάνονταν τις ανθρώπινες καταστάσεις. Εκείνος που επέμενε να περπατά αποκλειστικά στα δυο του άκρα, νόμιζε πως εγώ δεν μπορούσα να κατανοήσω τις ανθρώπινες κατασκευές. […] Τι είδους βιβλίο είναι Η Μαϊμού; Πολυεστιακό και πολυρυθμικό, ένα ζωντανό πλάσμα που άλματα ποιεί στο σκάμμα των λέξεων και των σελίδων, κι ενώ χρησιμοποιεί ως γέφυρες και περάσματα την γλώσσα, συχνά περνάει απαρατήρητο, θέλοντας ν’ αποφύγει τον θάνατο κατά την γέννηση του νοήματος. Γλωσσολογικό ζώο συντροφιάς του συγγραφέα Στέφανου Παπαδημητρίου, ο οποίος μεταμορφώνεται και μεταμορφώνει, μέσα στον εκκωφαντικό θόρυβο του πραγματικού, ενώ την ίδια στιγμή σκάβει και ανασύρει τα θαμμένα των θνητών οστά. Το λογοτεχνικό αποτύπωμα της Μαϊμούς, το αόρατο ή ορατό χοροπηδητό της, είναι ένα μυθιστόρημα που ρηγματώνει την Ιστορία, καθώς σπειροειδώς κατεβαίνει στο ανέγγιχτο και στο ανήκουστο τρυπώντας το έδαφος του γνωστού έως να συναντήσει το υπέδαφος του αγνώστου. Ο αποκαλυπτικός τόνος του βιβλίου χωρίς να προαναγγέλλει το τέλος του Κόσμου, οδηγεί το κείμενο στο σημείο εκκίνησης του μονόδρομου πριν την ενηλικίωση του ορθού λόγου. Εγκώμιος ύμνος στην απουσία της απολογίας, ελευθερωμένος από την πίστη στον νόμο της κοινωνίας... Η Μαϊμού ούτε κατηγορεί, ούτε κατηγορείται, κοιτάζει τον αναγνώστη στον καθρέφτη, καθώς απομακρύνεται από το δικαστήριο. Βασίλης Κ. Καλαμαράς

 Οι εκδόσεις ΑΠΑΡΣΙΣ και το ΚΕΝΤΡΟ - ΧΡΙΣΤΙΑΝΑ ΛΑΜΠΡΙΝΙΔΗ φέρνουν στο αναγνωστικό κοινό τα ΝΕΑ ΚΕΙΜΕΝΑ. Η λογοτεχνική αυτή σειρά είναι το προϊόν μιας βαθιά στοχαστικής δημιουργικής διαδικασίας και συνεργασίας ανάμεσα στη Χριστιάνα Λαμπρινίδη και τους πνευματικούς συν/δημιουργούς του ΚΕΝΤΡΟΥ.

Η ΜΑΪΜΟΥ είναι το 1ο βιβλίο αυτής της σειράς

[…] Με αποκαλούσε μαϊμού. Στην αρχή δεν μου άρεσε αυτό το όνομα. Αυτή η λέξη έμοιαζε να με κοροϊδεύει. Μετά όμως την κατάλαβα, και δεν με ενοχλούσε που νόμιζε πως δεν ήξερα τι ακριβώς συμβαίνει γύρω μου. Πίστευε πως τα ζωώδη όργανά μου δεν αντιλαμβάνονταν τις ανθρώπινες καταστάσεις. Εκείνος που επέμενε να περπατά αποκλειστικά στα δυο του άκρα, νόμιζε πως εγώ δεν μπορούσα να κατανοήσω τις ανθρώπινες κατασκευές. […]

Τι είδους βιβλίο είναι Η Μαϊμού; Πολυεστιακό και πολυρυθμικό, ένα ζωντανό πλάσμα που άλματα ποιεί στο σκάμμα των λέξεων και των σελίδων, κι ενώ χρησιμοποιεί ως γέφυρες και περάσματα την γλώσσα, συχνά περνάει απαρατήρητο, θέλοντας ν’ αποφύγει τον θάνατο κατά την γέννηση του νοήματος. Γλωσσολογικό ζώο συντροφιάς του συγγραφέα Στέφανου Παπαδημητρίου, ο οποίος μεταμορφώνεται και μεταμορφώνει, μέσα στον εκκωφαντικό θόρυβο του πραγματικού, ενώ την ίδια στιγμή σκάβει και ανασύρει τα θαμμένα των θνητών οστά. Το λογοτεχνικό αποτύπωμα της Μαϊμούς, το αόρατο ή ορατό χοροπηδητό της, είναι ένα μυθιστόρημα που ρηγματώνει την Ιστορία, καθώς σπειροειδώς κατεβαίνει στο ανέγγιχτο και στο ανήκουστο τρυπώντας το έδαφος του γνωστού έως να συναντήσει το υπέδαφος του αγνώστου. Ο αποκαλυπτικός τόνος του βιβλίου χωρίς να προαναγγέλλει το τέλος του Κόσμου, οδηγεί το κείμενο στο σημείο εκκίνησης του μονόδρομου πριν την ενηλικίωση του ορθού λόγου. Εγκώμιος ύμνος στην απουσία της απολογίας, ελευθερωμένος από την πίστη στον νόμο της κοινωνίας... Η Μαϊμού ούτε κατηγορεί, ούτε κατηγορείται, κοιτάζει τον αναγνώστη στον καθρέφτη, καθώς απομακρύνεται από το δικαστήριο.

Βασίλης Κ. Καλαμαράς

Επιμέλεια κειμένων: Μαρία Φουσταλιεράκη
Οπισθόφυλλο: Βασίλης Καλαμαράς
Σχεδιασμός εξωφύλλου: Γεωργία Αλεβιζάκη
Τεχνική επιμέλεια - παραγωγή: Ernesto N. Bauman
Ηλεκτρ. επεξεργασία: GA+S Graphic Arts & Spot Ltd / Γιώτα Περμάχου

Κριτική για το βιβλίο στο Matia.gr από τον Νεκτάριο Παπασπύρου
- Κριτική της Μάγδας Παπαδημητρίου-Σαμοθράκη στο Bookia
- Κριτική του Γιάννη Μακρή στο Ogdoo.gr

 

Πού μπορώ να το βρω;

 

ΧΩΡΙΣ ΒΑΛΙΤΣΑ

Παληγεώργος Γιώργος

Μικρός έβγαινα στης πόρτας το πλατύσκαλο να τηράξω την αυλή και το σοκάκι της γειτονιάς, να τηράξω και τη μεγάλη δημοσιά αντίκρα και το δασύλλιο με τα μικρά πεύκα που έκαναν ν’ αξήνουν, να ντύσουνε τη ράχη. Ένα δειλινό η μάνα έβαλε μπρος στο κατώφλι ένα μικρό στρωσίδι πλουμιστό, αλλιώτικο απ’ τα συνηθισμένα. Να μπει ο χινόπωρος, είπε. Είπα τότες με νου μου, ο χινόπωρος θα ’ναι ένας άντρας με λερωμένα παπούτσια.

Επιμέλεια κειμένων: Χρύσα Μουσσέ
Σχεδιασμός εξωφύλλου: Γεωργία Αλεβιζάκη
Τεχνική επιμέλεια - παραγωγή: Ernesto N. Bauman
Ηλεκτρ. επεξεργασία: GA+S Graphic Arts & Spot Ltd / Σπύρος Βάθης

Κριτική για το βιβλίο στο Agrinionews απο τον Γιώργο Υφαντή
- Κριτική για το βιβλίο της Μάγδας Παπαδημητρίου-Σαμοθράκη στο Bookia.gr
- Κριτική του Γιώργου Βαρεμένου βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας του Σύριζα στο Agrinionews.gr
- Ομιλία του Κώστα Καρούσου, Προέδρου της Εταιρίας Ελλ. Λογοτεχνών στην παρουσίαση του βιβλίου "Χωρίς βαλίτσα" - Αστακός 20/8/2022.

Πού μπορώ να το βρω;

 

ΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΟΥ ΛΟΓΙΑ

Καρτελιάς, Κώστας
Εδώ, από την άκρη αυτής της ιστορίας… Ψάχνω κάτι να πω στους νέους ανθρώπους που έρχονται, αυτούς που θα συζήσουν με τα ρομπότ, τις έξυπνες μηχανές, και τους άλλους ανθρώπους, τους κατασκευασμένους από εικόνες ή στους σωλήνες και τους καταψύκτες. Εμείς, για πολλούς αιώνες συνθέσαμε τη ζωή με ένα υλικό σημασίας, που το λέγαμε αγάπη. Ένα υλικό σαν ζέστη από έναν ήλιο ή έναν Προμηθέα. Ένα υλικό που ποτέ κανείς μας δεν ζωγράφισε, παρά μονάχα μπορούσες να το νιώθεις, είτε δίνοντάς το είτε παίρνοντάς το. Ποτέ κρατώντας το. Φαντάζομαι ότι εσείς κάτι άλλο θα βρείτε να το αντικαταστήσετε, πιο αποτελεσματικό... Πάντα είχα εμπιστοσύνη στους ανθρώπους... Καλή επιτυχία.

Εδώ, από την άκρη αυτής της ιστορίας…

Ψάχνω κάτι να πω στους νέους ανθρώπους που έρχονται, αυτούς
που θα συζήσουν με τα ρομπότ, τις 
έξυπνες μηχανές, και τους
άλλους ανθρώπους, τους 
κατασκευασμένους από εικόνες ή στους
σωλήνες και 
τους καταψύκτες.


Εμείς, για πολλούς αιώνες συνθέσαμε τη ζωή με ένα 
υλικό
σημασίας, που το λέγαμε αγάπη.


Ένα υλικό σαν ζέστη από έναν ήλιο ή έναν Προμηθέα.


Ένα υλικό που ποτέ κανείς μας δεν ζωγράφισε, παρά 
μονάχα
μπορούσες να το νιώθεις, είτε δίνοντάς το είτε 
παίρνοντάς το.


Ποτέ κρατώντας το.


Φαντάζομαι ότι εσείς κάτι άλλο θα βρείτε να το αντικα
ταστήσετε, πιο
αποτελεσματικό...


Πάντα είχα εμπιστοσύνη στους ανθρώπους...


Καλή επιτυχία.

Επιμέλεια έκδοσης: Κατερίνα Θανοπούλου
Επιμέλεια κειμένων: Μαρία Φουσταλιεράκη
Σχεδιασμός εξωφύλλου: Κώστας Κοφίνας
Ηλεκτρ. επεξεργασία: GA+S Graphic Arts & Spot Ltd / Γιώτα Περμάχου
Τεχνική επιμέλεια - παραγωγή: Ernesto N. Bauman

Παρέμβαση της Μαρίας Φουσταλιεράκη, συγγραφέως και επμελήτριας του βιβλίου
- Ομιλία της εκπαιδευτικού και ποιήτριας Κατερίνας Θανοπούλου στην παρουσίαση του βιβλίου
- Κριτική για το βιβλίο από την Μάγδα Παπαδημητρίου Σαμοθράκη στο Bookia.gr

Πού μπορώ να το βρω;

 

ΜΑΥΡΟΙ ΕΡΩΤΕΣ

Ανωγιαννάκη, Κατερίνα
Κυρίες και κύριοι, δέχομαι χωρίς καμία διαμαρτυρία ότι μπορείτε να κατακρίνετε άφοβα τον τρόπο που ντύνομαι, που περπατάω, που μιλάω, που σωπαίνω και που επιθυμώ· ως αποτέλεσμα του αμέτρητου φόβου σας για ζωή. Κύριες και κύριοι, αποδέχομαι το δικαίωμά σας να με δολοφονείτε με κάθε ευκαιρία, και την υποχρέωση, τόσο τη δική μου όσο και των υπόλοιπων ομοίων μου, να μην προβάλλουμε αντίσταση· ως αποτέλεσμα της δικής σας φυγοπονίας και απραγίας. Κυρίες και κύριοι, είμαι δικό σας δημιούργημα και δηλώνω υπεύθυνα, ανεύθυνη του ρόλου που μου δώσατε.

Κυρίες και κύριοι, δέχομαι χωρίς καμία διαμαρτυρία ότι μπορείτε να κατακρίνετε άφοβα τον τρόπο που ντύνομαι, που περπατάω, που μιλάω, που σωπαίνω και που επιθυμώ· ως αποτέλεσμα του αμέτρητου φόβου σας για ζωή.

  Κυρίες και κύριοι, αποδέχομαι το δικαίωμά σας να με δολοφονείτε με κάθε ευκαιρία, και την υποχρέωση, τόσο τη δική μου όσο και των υπολοίπων ομοίων μου, να μην προβάλλουμε αντίσταση· ως αποτέλεσμα της δικής σας φυγοπονίας και απραγίας.

  Κυρίες και κύριοι, είμαι δικό σας δημιούργημα και δηλώνω υπεύθυνα, ανεύθυνη του ρόλου που μου δώσατε.

Επιμέλεια κειμένων: Μαρία Φουσταλιεράκη
Σχεδιασμός εξωφύλλου/ηλεκτρ. επεξεργασία: GA+S Graphic Arts & Spot Ltd / Σπύρος Βάθης
Τεχνική επιμέλεια - παραγωγή: Ernesto N. Bauman

Κριτική της Μάγδας Παπαδημητρίου-Σαμοθράκη στο Bookia.gr

Πού μπορώ να το βρω;

 

ΡΑΟΥΛΟ

Γρηγοριάδη, Μαρία
Ο ήλιος του μεσημεριού πρέπει να καταργηθεί. Διά νόμου. Τέτοιες ώρες σαπίζει ο νους του ανθρώπου και τίποτα καλό δε μπορεί να βγει απ’ αυτό. Στο Μεξικό κάνει τόση ζέστη, αναρωτιέμαι πώς αναπαράγονται. Καθώς δε βρίσκω τίποτα να διασκεδάσει την ανία μου, γυρνάω πίσω τη βεντάλια καθώς την κουνάω πάνω κάτω, κάτω πάνω και διαβάζω μια ημερομηνία, ένα όνομα, έναν τόπο. Αυτά είναι περσινά ξινά σταφύλια, άνευ σημασίας και που δε σας αφορούν στο κάτω κάτω. Ούτε και να χώνετε τη μύτη σε υποθέσεις άλλων. Αρκεστείτε σ’ αυτά που σας δίνουν οικειοθελώς και τέρμα.

Ο ήλιος του μεσημεριού πρέπει να καταργηθεί. Διά νόμου. Τέτοιες ώρες σαπίζει ο νους του ανθρώπου και τίποτα καλό δε μπορεί να βγει απ’ αυτό. Στο Μεξικό κάνει τόση ζέστη, αναρωτιέμαι πώς αναπαράγονται.

Καθώς δε βρίσκω τίποτα να διασκεδάσει την ανία μου, γυρνάω πίσω τη βεντάλια καθώς την κουνάω πάνω κάτω, κάτω πάνω και διαβάζω μια ημερομηνία, ένα όνομα, έναν τόπο. Αυτά είναι περσινά ξινά σταφύλια, άνευ σημασίας και που δε σας αφορούν στο κάτω κάτω. Ούτε και να χώνετε τη μύτη σε υποθέσεις άλλων. Αρκεστείτε σ’ αυτά που σας δίνουν οικειοθελώς και τέρμα.

Επιμέλεια κειμένων: Μαρία Φουσταλιεράκη
Σχεδιασμός εξωφύλλου: Γεωργία Αλεβιζάκη
Γραφίστας: Κώστας Κοφίνας

Τεχνική επιμέλεια - παραγωγή: Ernesto N. Bauman

Έργο εξωφύλλου: Μαρία Γρηγοριάδη, In- Joy, Ακρυλικά-Μικτή τεχνική, 150Χ220 cm, 2007-2010, Acrylics-Mixed media, (λεπτομέρεια).
Φωτογραφίες: Κώστας Μαρής

Η Μαρία Γρηγοριάδη απαντά το ερωτηματολόγιο του Προυστ στο περιοδικό Fractal
- Συνέντευξη της Μαρίας Γρηγοριάδη στο Bookia.gr

Πού μπορώ να το βρω;

 

Η ΙΘΑΚΗ ΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ

Στρατούλη, Ελένη
Δύο πατρίδες, το χωριό και το νησί. Η μία, ο γενέθλιος τόπος, ο Αστακός. Η άλλη, ο τόπος μετανάστευσης, η Κέρκυρα. Η συγγραφέας αιωρείται ανάμεσα στις δύο πατρίδες της και ταυτόχρονα ανάμεσα στο χθες και στο σήμερα, στραμμένη με συγκρατημένη αισιοδοξία στο αύριο. Μέσα στο δυστοπικό περιβάλλον του covid-19, με το ιδιότυπο ημερολόγιό της καλύπτει ένα έτος, απ’ το Μάρτιο του 2021 μέχρι το Φεβρουάριο του 2022, που πάτησε το οριακό σκαλοπάτι των εξήντα χρόνων της. Με τις εξήντα μικρές της αφηγήσεις κάνει σύντομες αναζωογονητικές αποδράσεις στην ύπαιθρο, στη θάλασσα, στα παιδικά χρόνια, στα όνειρα, στο μύθο, στην ιστορία, στην επιστήμη, στην τέχνη, στον έρωτα, στον κόσμο, παρασέρνοντας τον αναγνώστη σε ένα ταξίδι αναζήτησης, γνώσης και αυτογνωσίας, γιατί «Έτσι κι αλλιώς, το ταξίδι έχει σημασία. Η Ιθάκη του καθενός μας ας περιμένει». Και κάθε φορά επιστρέφει με την ελπίδα υπό μάλης, γιατί «Η ζωή είναι ωραία».

Δύο πατρίδες, το χωριό και το νησί. Η μία, ο γενέθλιος τόπος, ο Αστακός. Η άλλη, ο τόπος μετανάστευσης, η Κέρκυρα.
Η συγγραφέας αιωρείται ανάμεσα στις δύο πατρίδες της και ταυτόχρονα ανάμεσα στο χθες και στο σήμερα, στραμμένη με συγκρατημένη αισιοδοξία στο αύριο.
Μέσα στο δυστοπικό περιβάλλον του covid-19, με το ιδιότυπο ημερολόγιό της καλύπτει ένα έτος, απ’ το Μάρτιο του 2021 μέχρι το Φεβρουάριο του 2022,
που πάτησε το οριακό σκαλοπάτι των εξήντα χρόνων της.

Με τις εξήντα μικρές της αφηγήσεις κάνει σύντομες αναζωογονητικές αποδράσεις στην ύπαιθρο, στη θάλασσα, στα παιδικά χρόνια, στα όνειρα, στο μύθο,
στην ιστορία, στην επιστήμη, στην τέχνη, στον έρωτα, στον κόσμο, παρασέρνοντας τον αναγνώστη σε ένα ταξίδι αναζήτησης, γνώσης και αυτογνωσίας, γιατί
«Έτσι κι αλλιώς, το ταξίδι έχει σημασία.
Η Ιθάκη του καθενός μας ας περιμένει
». Και κάθε φορά επιστρέφει με την ελπίδα υπό μάλης, γιατί «Η ζωή είναι ωραία».

Ηλ. Επεξεργασία:  GA+S Graphic Arts & Spot Ltd / Γιώτα Περμάχου
Σχεδιασμός εξωφύλλου: Κώστας Κοφίνας
Οι φωτογραφίες του βιβλίου είναι του Γιώργου Βούλγαρη

Πού μπορώ να το βρω;

ΚΑΡΤΕΡΙΑ

Δουκέλλης, Αντώνης
Στο καφενείο του Μαραθόβουνου, ενός χωριού της Αμμοχώστου, ένας αιωνόβιος έφηβος αφηγείται με τον δικό του τρόπο την Ιστορία και τα δεινά της πατρίδας του: σκλαβιά, σκληρή βιοπάλη, Τούρκοι, Άγγλοι κατακτητές. Το όνειρο των Ελληνοκυπρίων για Ένωση με την Ελλάδα βάφεται με αίμα χωρίς αποτέλεσμα. Όμως, το νησί γίνεται ανεξάρτητο κράτος. Οι σύνοικοι, Έλληνες και Τούρκοι, σφάζονται μεταξύ τους καθώς έχουν διαφορετικούς προσανατολισμούς: Ένωση ή διχοτόμηση. Ο εθνικισμός και από τις δύο πλευρές θριαμβεύει. Οι απλοί άνθρωποι τραβούν τον δρόμο τους, αγνοώντας εθνοτικές και θρησκευτικές διαφορές. Ένας δυνατός, ακατανίκητος, βουκολικός έρωτας αιχμαλωτίζει έναν Ελληνοκύπριο και μια Τουρκοκύπρια. Μαζί μέσα από τον θάνατο, ως τον θάνατο! Το προαιώνιο ελάττωμα των Ελλήνων, η διχόνοια, είναι παρών και σε τούτη τη γωνιά της Γης. Τα μίση και τα πάθη ανοίγουν την κερκόπορτα για να εισβάλουν οι εχθροί. Η πικρή επιστροφή σε ό,τι απόμεινε στο φτωχό Μαραθόβουνο. Ο αγώνας των απογόνων για ένα φωτεινό μέλλον.

Στο καφενείο του Μαραθόβουνου, ενός χωριού της Αμμοχώστου,
ένας αιωνόβιος έφηβος αφηγείται με τον δικό του τρόπο την Ιστορία
και τα δεινά της πατρίδας του: σκλαβιά, σκληρή βιοπάλη, Τούρκοι,
Άγγλοι κατακτητές.


Το όνειρο των Ελληνοκυπρίων για Ένωση με την Ελλάδα βάφεται με
αίμα χωρίς αποτέλεσμα. Όμως, το νησί γίνεται ανεξάρτητο κράτος.


Οι σύνοικοι, Έλληνες και Τούρκοι, σφάζονται μεταξύ τους καθώς
έχουν διαφορετικούς προσανατολισμούς: Ένωση ή διχοτόμηση.
Ο εθνικισμός και από τις δύο πλευρές θριαμβεύει.


Οι απλοί άνθρωποι τραβούν τον δρόμο τους, αγνοώντας εθνοτικές
και θρησκευτικές διαφορές. Ένας δυνατός, ακατανίκητος,
βουκολικός έρωτας αιχμαλωτίζει έναν Ελληνοκύπριο και μια
Τουρκοκύπρια. Μαζί μέσα από τον θάνατο, ως τον θάνατο!


Το προαιώνιο ελάττωμα των Ελλήνων, η διχόνοια, είναι παρών και
σε τούτη τη γωνιά της Γης. Τα μίση και τα πάθη ανοίγουν την
κερκόπορτα για να εισβάλουν οι εχθροί.


Η πικρή επιστροφή σε ό,τι απόμεινε στο φτωχό Μαραθόβουνο.


Ο αγώνας των απογόνων για ένα φωτεινό μέλλον. 

Τεχνική επιμέλεια: Ernesto N. Baouman
Επιμέλεια κειμένων: Μαρία Φουσταλιεράκη
Γραφίστας: Νικολέττα Γεωργιάδου

Ομιλία του συγγραφέα Δημήτρη Κολιδάκη στην παρουσίαση του βιβλίου

Πού μπορώ να το βρω;