Filter by:

Clear All
Min: 5,00€ Max: 20,00€
5 20

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ

Προβολή ως Πλέγμα Λίστα
Ταξινόμηση ανά
Εμφάνιση ανά σελίδα

ΕΡΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Λυμπεροπούλου, Νικολέττα
Η ποίηση με μέσο το λόγο είναι επαναστατική δράση ή οφείλει να είναι. Το Ανθρώπινο είδος οφείλει την ύπαρξή του στις επαναστάσεις που το ίδιο δημιουργεί. Το έργο είναι ένας ολόκληρος κόσμος, υπολογισμένος με λεπτομέρεια. Η Λυμπεροπούλου είναι επιστήμονας. Μετράει τις κουβέντες της, μετράει τις αποστάσεις, τα βάρη, τις θέσεις, τα νοήματα και τα φορτία των λέξεων πριν γίνουν προτάσεις και μετά πάρουν τη θέση τους στη σύνθεση, έτσι όπως γίνεται στη λαϊκή ποίηση. Είναι Μεσογειακή, Διονυσιακή, παρεκτρέπεται και συνθετικά και νοηματικά, σαν τους Εξπρεσιονιστές. Μου θυμίζει αυτό που παρατηρούσε ο Καμύ για τον Ζίντ: «Δεν υπάρχουν όμορφα πράγματα εκτός από εκείνα που υπαγορεύει η τρέλα και γράφει η λογική». Μια γυναικεία ματιά ! Ναι ! και το στηρίζω στη λογική! Αλλιώς, δε θα υπήρχαν δυο λέξεις, Άντρας, Γυναίκα. Σαν τις Μούσες του Ελικώνα κοιτάζει ή σαν μαινάδα του Κιθαιρώνα, κόρη του Κάδμου που αμφισβητεί τον Διόνυσο το θεό αλλά, ταυτόχρονα, τρελαίνεται απ’ αυτόν! Πάθη του Ανθρώπου, διαχρονικά, παίρνουν τη θέση τους σʹ αυτή τη σύνθεση μʹ ένα σύγχρονο, προσωπικό τρόπο και την αρχέγονη πάλη με την πραγματικότητα του τέλους. Άκανθος
Η ποίηση με μέσο το λόγο είναι επαναστατική δράση ή
οφείλει να είναι. Το Ανθρώπινο είδος οφείλει την ύπαρξή
του στις επαναστάσεις που το ίδιο δημιουργεί. Το έργο είναι
ένας ολόκληρος κόσμος, υπολογισμένος με λεπτομέρεια. Η
Λυμπεροπούλου είναι επιστήμονας. Μετράει τις κουβέντες
της, μετράει τις αποστάσεις, τα βάρη, τις θέσεις, τα νοήματα
και τα φορτία των λέξεων πριν γίνουν προτάσεις και μετά
πάρουν τη θέση τους στη σύνθεση, έτσι όπως γίνεται στη
λαϊκή ποίηση. Είναι Μεσογειακή, Διονυσιακή, παρεκτρέπεται
και συνθετικά και νοηματικά, σαν τους Εξπρεσιονιστές.

Μου θυμίζει αυτό που παρατηρούσε ο Καμύ για τον Ζίντ:
«Δεν υπάρχουν όμορφα πράγματα εκτός από εκείνα που
υπαγορεύει η τρέλα και γράφει η λογική». Μια γυναικεία
ματιά ! Ναι ! και το στηρίζω στη λογική! Αλλιώς, δε θα
υπήρχαν δυο λέξεις, Άντρας, Γυναίκα. Σαν τις Μούσες του
Ελικώνα κοιτάζει ή σαν μαινάδα του Κιθαιρώνα, κόρη του
Κάδμου που αμφισβητεί τον Διόνυσο το θεό αλλά,
ταυτόχρονα, τρελαίνεται απ’ αυτόν! Πάθη του Ανθρώπου,
διαχρονικά, παίρνουν τη θέση τους σʹ αυτή τη σύνθεση μʹ
ένα σύγχρονο, προσωπικό τρόπο και την αρχέγονη πάλη με
την πραγματικότητα του τέλους.

Άκανθος
 
Επιμέλεια κειμένων: Βασίλης Καλαμαράς
Σχεδιασμός εξωφύλλου: Γεωργία Αλεβιζάκη
Ηλεκτρονική επεξεργασία: Νικολέττα Γεωργιάδου
 

Πού μπορώ να το βρω;

 

ΑΠΑΤΗΤΕΣ ΓΑΙΕΣ

Κυριαζής, Ανδρέας
Εγώ τις μέρες μου τις βούτηξα στ' ασβέστι να ‘χουν κι αυτές να λένε πως είναι από μοναχές τους άσπρες άσπρες κι ανήλιαγες Εγώ τις νύκτες παίζω με δυο φίλες λέξεις ίσα να φαινόμαστε πολλοί μη βρίσκει χώρο κάθε τόσο η μοναξιά δίπλα μου να κάθεται να κάθεται κι αμίλητη να γνέθει Εγώ τη ζωή μου παραπήρα σοβαρά περιχαρής να θλίβομαι από την κούνια ακόμη Για σένα που δε γνώρισα ποτέ Για σένα που ονόμασα Θεό * στον Πατέρα ήλιο *
Εγώ τις μέρες μου
τις βούτηξα στ' ασβέστι
να ‘χουν κι αυτές να λένε
πως είναι από μοναχές τους άσπρες
άσπρες κι ανήλιαγες
Εγώ τις νύκτες
παίζω με δυο φίλες λέξεις
ίσα να φαινόμαστε πολλοί
μη βρίσκει χώρο κάθε τόσο η μοναξιά
δίπλα μου να κάθεται
να κάθεται κι αμίλητη να γνέθει
Εγώ τη ζωή μου παραπήρα σοβαρά
περιχαρής να θλίβομαι
από την κούνια ακόμη
Για σένα που δε γνώρισα ποτέ
Για σένα που ονόμασα Θεό

* στον Πατέρα ήλιο *
 
 
Επιμέλεια κειμένων: Μαρία Φουσταλιεράκη
Σχεδιασμός εξωφύλλου: Κατερίνα Θανοπούλου
Ηλεκτρονική επεξεργασία: Νικολέττα Γεωργιάδου
Τεχνική επιμέλεια - παραγωγή: Ernesto N. Bauman
 

Πού μπορώ να το βρω;