Filter by:

Clear All
Min: 5,00€ Max: 20,00€
5 20

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ

Προβολή ως Πλέγμα Λίστα
Ταξινόμηση ανά
Εμφάνιση ανά σελίδα

ΛΑΒΥΡΙΝΘΩΝ ΕΞΟΔΟΙ

Στρατούλη, Ελένη
Ποιητική συλλογή της ΕΛΕΝΗΣ ΣΤΡΑΤΟΥΛΗ ..... Σχεδιασμός εξωφύλλου: Γεωργία Αλεβιζάκη Ηλεκτρονική επεξεργασία: Νικολέττα Γεωργιάδου

Ένα περίπλοκο ταξίδι αναζήτησης και εξερεύνησης
της συνειδητότητας σε θάλασσες τραγουδιών και ποι-
ημάτων (σαν αφηγήσεις) και σε νησίδες-σταθμούς
αφηγήσεων (σαν ποιήματα), έμπλεες συναισθημάτων,
που οι λέξεις και εικόνες άλλοτε καλύπτουν και άλ-
λοτε αποκαλύπτουν την έντασή τους.
Στο ταξίδι αυτό, οι τέσσερεις εποχές της ανθρώπινης
ψυχής, ο ΕΡΩΤΑΣ, η ΟΜΟΡΦΙΑ, η ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ και η
ΜΕΛΑΓΧΟΛΙΑ, εμφανίζονται ως πραγματικές ή ονει-
ρικές διέξοδοι στους λαβύρινθους της ζωής και της
σκέψης, με μια αδιόρατη κλωστή θλίψης να τις δια-
περνά και να τις συνδέει μεταξύ τους.

Σχεδιασμός εξωφύλλου: Γεωργία Αλεβιζάκη
Ηλεκτρονική επεξεργασία: Νικολέττα Γεωργιάδου

Πού μπορώ να το βρω;

ΕΡΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Λυμπεροπούλου, Νικολέττα
Η ποίηση με μέσο το λόγο είναι επαναστατική δράση ή οφείλει να είναι. Το Ανθρώπινο είδος οφείλει την ύπαρξή του στις επαναστάσεις που το ίδιο δημιουργεί. Το έργο είναι ένας ολόκληρος κόσμος, υπολογισμένος με λεπτομέρεια. Η Λυμπεροπούλου είναι επιστήμονας. Μετράει τις κουβέντες της, μετράει τις αποστάσεις, τα βάρη, τις θέσεις, τα νοήματα και τα φορτία των λέξεων πριν γίνουν προτάσεις και μετά πάρουν τη θέση τους στη σύνθεση, έτσι όπως γίνεται στη λαϊκή ποίηση. Είναι Μεσογειακή, Διονυσιακή, παρεκτρέπεται και συνθετικά και νοηματικά, σαν τους Εξπρεσιονιστές. Μου θυμίζει αυτό που παρατηρούσε ο Καμύ για τον Ζίντ: «Δεν υπάρχουν όμορφα πράγματα εκτός από εκείνα που υπαγορεύει η τρέλα και γράφει η λογική». Μια γυναικεία ματιά ! Ναι ! και το στηρίζω στη λογική! Αλλιώς, δε θα υπήρχαν δυο λέξεις, Άντρας, Γυναίκα. Σαν τις Μούσες του Ελικώνα κοιτάζει ή σαν μαινάδα του Κιθαιρώνα, κόρη του Κάδμου που αμφισβητεί τον Διόνυσο το θεό αλλά, ταυτόχρονα, τρελαίνεται απ’ αυτόν! Πάθη του Ανθρώπου, διαχρονικά, παίρνουν τη θέση τους σʹ αυτή τη σύνθεση μʹ ένα σύγχρονο, προσωπικό τρόπο και την αρχέγονη πάλη με την πραγματικότητα του τέλους. Άκανθος
Η ποίηση με μέσο το λόγο είναι επαναστατική δράση ή
οφείλει να είναι. Το Ανθρώπινο είδος οφείλει την ύπαρξή
του στις επαναστάσεις που το ίδιο δημιουργεί. Το έργο είναι
ένας ολόκληρος κόσμος, υπολογισμένος με λεπτομέρεια. Η
Λυμπεροπούλου είναι επιστήμονας. Μετράει τις κουβέντες
της, μετράει τις αποστάσεις, τα βάρη, τις θέσεις, τα νοήματα
και τα φορτία των λέξεων πριν γίνουν προτάσεις και μετά
πάρουν τη θέση τους στη σύνθεση, έτσι όπως γίνεται στη
λαϊκή ποίηση. Είναι Μεσογειακή, Διονυσιακή, παρεκτρέπεται
και συνθετικά και νοηματικά, σαν τους Εξπρεσιονιστές.

Μου θυμίζει αυτό που παρατηρούσε ο Καμύ για τον Ζίντ:
«Δεν υπάρχουν όμορφα πράγματα εκτός από εκείνα που
υπαγορεύει η τρέλα και γράφει η λογική». Μια γυναικεία
ματιά ! Ναι ! και το στηρίζω στη λογική! Αλλιώς, δε θα
υπήρχαν δυο λέξεις, Άντρας, Γυναίκα. Σαν τις Μούσες του
Ελικώνα κοιτάζει ή σαν μαινάδα του Κιθαιρώνα, κόρη του
Κάδμου που αμφισβητεί τον Διόνυσο το θεό αλλά,
ταυτόχρονα, τρελαίνεται απ’ αυτόν! Πάθη του Ανθρώπου,
διαχρονικά, παίρνουν τη θέση τους σʹ αυτή τη σύνθεση μʹ
ένα σύγχρονο, προσωπικό τρόπο και την αρχέγονη πάλη με
την πραγματικότητα του τέλους.

Άκανθος
 
Επιμέλεια κειμένων: Βασίλης Καλαμαράς
Σχεδιασμός εξωφύλλου: Γεωργία Αλεβιζάκη
Ηλεκτρονική επεξεργασία: Νικολέττα Γεωργιάδου
 
Ομιλία του κριτικού βιβλίου/επιμελητή της συλλογής Βασίλη Καλαμαρά στην παρουσίαση του βιβλίου
- Η εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής και ποιήτρια Κατερίνα Θανοπούλου μιλάει για την ποιητική συλλογή "Ερωτογραφία"
- Ο εικαστικός-σχεδιαστής Άκανθος μιλάει για την ποιητική συλλογή "Ερωτογραφία"
- Ομιλία της Χριστιάννας Λαμπρινίδη, Θεατρική συγγραφέας-ακτιβίστρια, στην παρουσίαση του βιβλίου
- Συνέντευξη της Νικολέττας Λυμπεροπούλου για την ποιητική της συλλογή "Ερωτογραφία" στην ΕΡΑ ΣΠΟΡ
- Συνέντευξη της Νικολέττας Λυμπεροπούλου στο Beauty Days with a book
- Κριτική της Μάγδας Παπαδημητρίου-Σαμοθράκη στο Bookia

Πού μπορώ να το βρω;

 

ΑΜΙΛΗΤΗ ΠΟΡΕΙΑ

Κωνσταντακόπουλος Γ. Ἐπαμεινώνδας
Ζωή Μαντήλι κάθε ποίημα σὲ διψασμένα χέρια ἄσπρο ἀπὸ τὸ γιασεμὶ καὶ μαῦρο γιὰ τὸ πένθος. Μαντήλι κάθε ποίημα σὲ διψασμένα χέρια.
Ζωή
Μαντήλι κάθε ποίημα
σὲ διψασμένα χέρια
ἄσπρο ἀπὸ τὸ γιασεμὶ
καὶ μαῦρο γιὰ τὸ πένθος.
Μαντήλι κάθε ποίημα
σὲ διψασμένα χέρια.
 
Σχεδιασμὸς ἐξωφύλλου: Γεωργία Ἀλεβιζάκη
Ἠλεκτρονικὴ ἐπεξεργασία: Νικολέττα Γεωργιάδου
Τεχνικὴ ἐπιμέλεια - παραγωγή: Ernesto N. Bauman

Τὸ ἐξώφυλλο κοσμεῖ λεπτομέρεια πίνακα τοῦ ποιητῆ Ἐπαμεινώνδα Γ. Κωνσταντακόπουλου

Πού μπορώ να το βρω;

 

 

ΑΠΑΤΗΤΕΣ ΓΑΙΕΣ

Κυριαζής, Ανδρέας
Εγώ τις μέρες μου τις βούτηξα στ' ασβέστι να ‘χουν κι αυτές να λένε πως είναι από μοναχές τους άσπρες άσπρες κι ανήλιαγες Εγώ τις νύκτες παίζω με δυο φίλες λέξεις ίσα να φαινόμαστε πολλοί μη βρίσκει χώρο κάθε τόσο η μοναξιά δίπλα μου να κάθεται να κάθεται κι αμίλητη να γνέθει Εγώ τη ζωή μου παραπήρα σοβαρά περιχαρής να θλίβομαι από την κούνια ακόμη Για σένα που δε γνώρισα ποτέ Για σένα που ονόμασα Θεό * στον Πατέρα ήλιο *
Εγώ τις μέρες μου
τις βούτηξα στ' ασβέστι
να ‘χουν κι αυτές να λένε
πως είναι από μοναχές τους άσπρες
άσπρες κι ανήλιαγες
Εγώ τις νύκτες
παίζω με δυο φίλες λέξεις
ίσα να φαινόμαστε πολλοί
μη βρίσκει χώρο κάθε τόσο η μοναξιά
δίπλα μου να κάθεται
να κάθεται κι αμίλητη να γνέθει
Εγώ τη ζωή μου παραπήρα σοβαρά
περιχαρής να θλίβομαι
από την κούνια ακόμη
Για σένα που δε γνώρισα ποτέ
Για σένα που ονόμασα Θεό

* στον Πατέρα ήλιο *
 
 
Επιμέλεια κειμένων: Μαρία Φουσταλιεράκη
Σχεδιασμός εξωφύλλου: Κατερίνα Θανοπούλου
Ηλεκτρονική επεξεργασία: Νικολέττα Γεωργιάδου
Τεχνική επιμέλεια - παραγωγή: Ernesto N. Bauman
 
Κριτική του φιλόλογου Σπύρου Ντόλα για την ποιητική συλλογή "Απάτητες Γαίες"
- Ο Καθηγητής φιλόλογος Γιάννης Κοκοβιάδης γράφει για την ποιητική συλλογή "Απάτητες Γαίες" του Ανδρέα Κυριαζή.
- Κριτική για την ποιητική συλλογή "Απάτητες Γαίες" από την φιλόλογο Ιωάννα Καρρά
- Κριτική της φιλολόγου Έλενας Παλιάτσου
- Κριτική του ποιητή και κριτικού λογοτεχνίας Ευάγγελου Γ. Ηλιόπουλου στο "Book Reviews"
Κριτική της Μάγδας Παπαδημητρίου-Σαμοθράκη στο Bookia.gr

Πού μπορώ να το βρω;

 

ΥΠΟΘΕΣΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ

Μήτραινας, Κώστας
Τι υπάρχει πίσω από την ταμπέλα, πίσω από τη μάσκα που χρησιμοποιούμε για να αναγνωρι- ζόμαστε αμοιβαίως; Υπάρχει κάτι ή μήπως δεν υπάρχει τίποτε; Αν είμαστε δάσκαλοι, μαθητές, άντρες, γυναίκες, εργάτες ή αφεντικά, τότε τι υπάρχει πέραν όλων αυτών των τίτλων; Το τίποτε, το κενό θα πούνε ορισμένοι ψυχαναλυτές. Όμως, τι γίνεται αν τα πράγματα δεν είναι έτσι, αν δηλαδή, πέρα από τον τίτλο δεν βρίσκεται το κενό αλλά το πλήρες, η ίδια η αδελφότητα; Πέρα όλων των σημαινόντων που μας χωρίζουν βρίσκεται η επιθυμία για ενότητα ·εν ολίγοις ο Ιησούς Χριστός. Η ποίηση —σε μια διαφορετική τροχιά— θα έρθει με τη σειρά της να δώσει φωνή σε αυτό που βρίσκεται πέραν: στην απουσία και τον χωρισμό, στην αναπαράσταση μιας έλλειψης. Οραματίζομαι μια ποίηση διαφορετική, που θα δίνει φωνή όχι σε αυτό που μας χωρίζει αλλά στην παρουσία αυτού που μας ενώνει σαν μια ΥΠΟΘΕΣΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ.
Τι υπάρχει πίσω από την ταμπέλα, πίσω από τη
μάσκα που χρησιμοποιούμε για να αναγνωρι-
ζόμαστε αμοιβαίως; Υπάρχει κάτι ή μήπως δεν
υπάρχει τίποτε;
Αν είμαστε δάσκαλοι, μαθητές, άντρες,
γυναίκες, εργάτες ή αφεντικά, τότε τι υπάρχει
πέραν όλων αυτών των τίτλων; Το τίποτε, το
κενό θα πούνε ορισμένοι ψυχαναλυτές.
Όμως, τι γίνεται αν τα πράγματα δεν είναι έτσι,
αν δηλαδή, πέρα από τον τίτλο δεν βρίσκεται
το κενό αλλά το πλήρες, η ίδια η αδελφότητα;
Πέρα όλων των σημαινόντων που μας χωρίζουν
βρίσκεται η επιθυμία για ενότητα ·εν ολίγοις ο
Ιησούς Χριστός.
Η ποίηση —σε μια διαφορετική τροχιά— θα
έρθει με τη σειρά της να δώσει φωνή σε αυτό
που βρίσκεται πέραν: στην απουσία και τον
χωρισμό, στην αναπαράσταση μιας έλλειψης.
Οραματίζομαι μια ποίηση διαφορετική, που θα
δίνει φωνή όχι σε αυτό που μας χωρίζει αλλά
στην παρουσία αυτού που μας ενώνει σαν μια
                                ΥΠΟΘΕΣΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ.
                                Κώστας Μήτραινας
 
Επιμέλεια κειμένων: Μαρία Φουσταλιεράκη
Σχεδιασμός εξωφύλλου: Κατερίνα Θανοπούλου
Ηλεκτρονική επεξεργασία: Νικολέττα Γεωργιάδου
Τεχνική επιμέλεια - παραγωγή: Ernesto N. Bauman

Πού μπορώ να το βρω;

 

ΦΩΤΕΙΝΑ ΠΑΡΑΘΥΡΑ

Ντούμα, Μαρία
...Μία αίσθηση γης, χωριού, φύσης, στοιχειακά ψήγματα που σημαδεύουν την ενηλικίωση σαν τα ψιχουλάκια ενός Κοντορεβυθούλη, που ακόμα κι αν τα πουλιά τα φάνε, το κελάηδισμά τους σημα- τοδοτεί μια για πάντα τη γεωγραφία του εσωτερι- κού της κόσμου. Φτιάχνει έναν αλάνθαστο χάρτη πορείας. Γήινος κόσμος, με φτερά αετού και αστέ- ρια τη νύχτα. Τα πόδια στη γη, τα μάτια ψηλά και τα χέρια απλωμένα στο άπειρο... Όλγα Μοσχοχωρίτου [συγγραφέας-δικηγόρος-θεατρολόγος]
...Μία αίσθηση γης, χωριού, φύσης, στοιχειακά
ψήγματα που σημαδεύουν την ενηλικίωση σαν τα
ψιχουλάκια ενός Κοντορεβυθούλη, που ακόμα κι
αν τα πουλιά τα φάνε, το κελάηδισμά τους σημα-
τοδοτεί μια για πάντα τη γεωγραφία του εσωτερι-
κού της κόσμου. Φτιάχνει έναν αλάνθαστο χάρτη
πορείας. Γήινος κόσμος, με φτερά αετού και αστέ-
ρια τη νύχτα. Τα πόδια στη γη, τα μάτια ψηλά
και τα χέρια απλωμένα στο άπειρο...

Όλγα Μοσχοχωρίτου

[συγγραφέας-δικηγόρος-θεατρολόγος]
 
Επιμέλεια κειμένων: Βασίλης Καλαμαράς
Σχεδιασμός εξωφύλλου: Γεωργία Αλεβιζάκη
Ηλεκτρονική επεξεργασία: Νικολέττα Γεωργιάδου
Τεχνική επιμέλεια - παραγωγή: Ernesto N. Bauman
Οπισθόφυλλο: Όλγα Μοσχοχωρίτου

Πού μπορώ να το βρω;