Filter by:

Clear All
Min: 6,00€ Max: 15,00€
6 15

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Προβολή ως Πλέγμα Λίστα
Ταξινόμηση ανά
Εμφάνιση ανά σελίδα

ΤΟ ΠΟΛΛΑΠΛΟ ΕΙΔΩΛΟ

Λίπκοβιτς, Μαίρη
Δώδεκα γυναίκες, η καθεμία με το δικό της μύθο. Μίλησαν για την ζωή τους, για τα όνειρα που έκαναν, για την αγάπη που πήραν, που έδωσαν, που έχασαν. Μίλησαν για τον έρωτα, τη συμβίωση, το θυμό, τον πόνο, τη ματαίωση, την παραίτηση, την απώλεια, τον θάνατο, την ελπίδα. Ρωτούσαν κι όλο ρωτούσαν, και απαντήσεις δεν έπαιρναν. Η κάθε κουβέντα τους έκλεινε εφιαλτική αγωνία για το αύριο, τύψεις, συμπόνια για τον ίδιο τους τον εαυτό, πίστη στα ιδανικά τους, στα οράματα τους για έναν καλύτερο κόσμο.

Δώδεκα γυναίκες, η καθεμία με το δικό της μύθο.
Μίλησαν για την ζωή τους, για τα όνειρα που έκαναν,
για την αγάπη που πήραν, που έδωσαν, που έχασαν.
Μίλησαν για τον έρωτα, τη συμβίωση, το θυμό, τον
πόνο, τη ματαίωση, την παραίτηση, την απώλεια, τον
θάνατο, την ελπίδα.
Ρωτούσαν κι όλο ρωτούσαν, και απαντήσεις δεν
έπαιρναν. Η κάθε κουβέντα τους έκλεινε εφιαλτική
αγωνία για το αύριο, τύψεις, συμπόνια για τον ίδιο
τους τον εαυτό, πίστη στα ιδανικά τους, στα οράματα
τους για έναν καλύτερο κόσμο.

 

Πού μπορώ να το βρω;

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΝΤΡΟΦΟ ΟΜΠΡΕΝΤΟ

Μπελαντής, Δημήτρης
Ο Δημήτρης Μπελαντής με όπλα του τη σκοτεινή ίντριγκα, την αστυνομική πλοκή και την πολιτική φαντασία χτίζει μία αλληγορική νουβέλα, με πρωταγωνιστές τον Λένιν, τον Στάλιν, τον Τρότσκι και τους διαδόχους τους, υπαρκτούς ή ανύπαρκτους. Σε μία περίοδο έντονης συστημικής αλλά και οικονομικο-πολιτικής και κοινωνικής κρίσης τόσο διεθνώς όσο και στην Ελλάδα, ο συγγραφέας δίνει μία ευκαιρία προβληματισμού και συζήτησης για τις ερωτήσεις που συχνά μένουν αναπάντητες. [...] Το ζήτημα ήταν, από ιδεολογική σκοπιά, κρίσιμο. Ο Κ-337 είχε υποστηρίξει, είκοσι λεπτά πριν, στην ανάρτησή του στο fb, ότι η εκλογική αποχή ήταν το μόνο θεμιτό και ταξικά αποδεκτό συμπέρασμα, τόσο από αναρχική όσο και από μαρξιστική άποψη. Μάλιστα, είχε γράψει σε επόμενο σχόλιό του ότι η τακτική του Μαρξιστικού-Αβησσυνιακού Κόμματος (Μ.-Α.Κ.), που επέλεγε να κατεβεί στις εκλογές ήταν καθαρά αντιδραστική και εξυπηρετούσε τα συμφέροντα της αστικής τάξης και των συμμάχων της. Ιδίως δε εκείνης της πτέρυγας που υπηρετούσε τον Καναδο-Αλασκιανό Ιμπεριαλισμό (Κ.-Α-Ι.).[...]

Ο Δημήτρης Μπελαντής με όπλα του τη σκοτεινή ίντριγκα, την αστυνομική πλοκή και την πολιτική φαντασία χτίζει μία αλληγορική νουβέλα, με πρωταγωνιστές τον Λένιν, τον Στάλιν, τον Τρότσκι και τους διαδόχους τους, υπαρκτούς ή ανύπαρκτους. Σε μία περίοδο έντονης συστημικής αλλά και οικονομικο-πολιτικής και κοινωνικής κρίσης τόσο διεθνώς όσο και στην Ελλάδα, ο συγγραφέας δίνει μία ευκαιρία προβληματισμού και συζήτησης για τις ερωτήσεις που συχνά μένουν αναπάντητες. [...] Το ζήτημα ήταν, από ιδεολογική σκοπιά, κρίσιμο. Ο Κ-337 είχε υποστηρίξει, είκοσι λεπτά πριν, στην ανάρτησή του στο fb, ότι η εκλογική αποχή ήταν το μόνο θεμιτό και ταξικά αποδεκτό συμπέρασμα, τόσο από αναρχική όσο και από μαρξιστική άποψη. Μάλιστα, είχε γράψει σε επόμενο σχόλιό του ότι η τακτική του Μαρξιστικού-Αβησσυνιακού Κόμματος (Μ.-Α.Κ.), που επέλεγε να κατεβεί στις εκλογές ήταν καθαρά αντιδραστική και εξυπηρετούσε τα συμφέροντα της αστικής τάξης και των συμμάχων της. Ιδίως δε εκείνης της πτέρυγας που υπηρετούσε τον Καναδο-Αλασκιανό Ιμπεριαλισμό (Κ.-Α-Ι.).[...]

Πού μπορώ να το βρω;

 Παρουσίαση από τον κριτικό βιβλίου Βασίλη Καλαμαρα

NOSEBLEED

Ιμερτή, Αιμιλία
Η Ίρις, μια νέα ομοφυλόφιλη γυναίκα, επιστρέφει στο νησί μετά από δεκαπέντε χρόνια διαμονής στο εξωτερικό και ξανασυναντά τον νευρωτικό γνωσιομανή Ντέιβι, γνωστό της από τα φοιτητικά χρόνια στις ΗΠΑ. Αυτός σταδιακά τη συστήνει στους φίλους του, μια παρέα αποξενωμένων και ιδιόρρυθμων μεσηλίκων που αδιάκοπα συζητούν για την τέχνη και την πολιτική, χλευάζουν την καθημερινότητα του τόπου τους και αλληλολοιδορούνται. Υιοθετώντας τον ιδιαίτερο τρόπο γραφής του Ντέιβι που λέει ότι γράφει ένα μυθιστόρημα εδώ και δέκα χρόνια, η Ίρις καταγράφει τις ευτράπελες συζητήσεις τους, στις οποίες συμμετέχει και η ίδια. Την ίδια περίοδο και με τον ίδιο τρόπο γραφής κάνει τη διδακτορική της διατριβή για ξένο πανεπιστήμιο, με θέμα τους πρόσφυγες και μετανάστες που συρρέουν μαζικά στο νησί.

Η Ίρις, μια νέα ομοφυλόφιλη γυναίκα, επιστρέφει στο νησί μετά από δεκαπέντε χρόνια διαμονής στο εξωτερικό και ξανασυναντά τον νευρωτικό γνωσιομανή Ντέιβι, γνωστό της από τα φοιτητικά χρόνια στις ΗΠΑ. Αυτός σταδιακά τη συστήνει στους φίλους του, μια παρέα αποξενωμένων και ιδιόρρυθμων μεσηλίκων που αδιάκοπα συζητούν για την τέχνη και την πολιτική, χλευάζουν την καθημερινότητα του τόπου τους και αλληλολοιδορούνται. Υιοθετώντας τον ιδιαίτερο τρόπο γραφής του Ντέιβι που λέει ότι γράφει ένα μυθιστόρημα εδώ και δέκα χρόνια, η Ίρις καταγράφει τις ευτράπελες συζητήσεις τους, στις οποίες συμμετέχει και η ίδια. Την ίδια περίοδο και με τον ίδιο τρόπο γραφής κάνει τη διδακτορική της διατριβή για ξένο πανεπιστήμιο, με θέμα τους πρόσφυγες και μετανάστες που συρρέουν μαζικά στο νησί.

 

Πού μπορώ να το βρω;

 

Α, ΡΕ ΜΑΜΑ...

Θωμά, Ελένη
Το «Α, ρε μαμά» ψηλαφίζει τη σχέση μάνας κόρης με φόντο εικόνες της Ελλάδας από τη δεκαετία του `50 μέχρι την τελευταία κρίση. Η Άννα ενηλικιώνεται στην Πάτρα της μεταπολίτευσης και η Στέλλα στην Ήπειρο μετά τον Εμφύλιο. Τι ψάχνει να βρει η Άννα που περιπλανιέται στα Τζουμέρκα της πέτρας και την άγριας ομορφιάς; Την αλήθεια για ένα μυστικό της μητέρας της ή την αλήθεια στα έγκατα της ψυχής της; Το «Α, ρε μαμά» είναι μια περιπέτεια λύτρωσης μέσα από μια σκληρή πορεία αυτογνωσίας με απρόοπτα και ανατροπές. Πρέπει να μάθεις, να θυμώσεις, να πονέσεις για να μπορέσεις να πετάξεις τα βάρη σου.

Δεν ξέρω ποιος είναι ο πατέρας μου.
Δεν ξέρω την ομάδα αίματος των γονιών μου.
Οι τρίχες εξαφανίστηκαν.
Οδοντόβουρτσα; Σιγά μην έχει.
Εξέταση αίματος; «Έχουμε χρόνο».
Έχω έναν σκοτωμένο αδερφό.
Μια μάνα που σκότωσε ή αποδέχτηκε την ενοχή.
Κι εγώ δεν έχω φιλιώσει με αυτά...
Έχω μια λύπη, έναν φόβο.
Νιώθω πόνο, μοναξιά.
«Kαι πένθος», συμπληρώνει η Νατάλια 

Το «Α, ρε μαμά» ψηλαφίζει τη σχέση μάνας κόρης με φόντο εικόνες της Ελλάδας από τη δεκαετία του `50 μέχρι την τελευταία κρίση.
Η Άννα ενηλικιώνεται στην Πάτρα της μεταπολίτευσης και η Στέλλα  στην Ήπειρο μετά τον Εμφύλιο.
Τι ψάχνει να βρει η Άννα που περιπλανιέται στα Τζουμέρκα της πέτρας και της άγριας ομορφιάς;
Την αλήθεια για ένα μυστικό της μητέρας της ή την αλήθεια στα έγκατα της ψυχής της;

Το «Α, ρε μαμά»  είναι μια περιπέτεια λύτρωσης μέσα από μια σκληρή πορεία αυτογνωσίας με απρόοπτα και ανατροπές.
Πρέπει να μάθεις, να θυμώσεις, να πονέσεις για να μπορέσεις να πετάξεις τα βάρη σου.

Πού μπορώ να το βρω;

 

ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΟΥΣ

Αγγελόπουλος, Βένιος
Εικοσιτέσσερα γράμματα. Στο καθένα αντιστοιχεί μια ει- κονογραφημένη φρασούλα (γνωμικό, ερώτημα, συμβουλή) και στην απέναντι σελίδα ένα μικρό κείμενο (ιστοριούλα, ποιηματάκι, διάλογος), που περιέχουν λέξεις οι οποίες αρ- χίζουν με το αντίστοιχο γράμμα. Τα μικρά για την Πρώτη και τα μεγαλύτερα για τη Δευτέρα Δημοτικού (μεγάλων). Ας μην περιμένει κανείς να βρει μια υπόρρητη ενότητα (παρότι κάθε άλλο παρά απαγορεύεται να την αναζητήσει όποιος θέλει). Σε αρκετά κείμενα δίνονται απαντήσεις σε ασήμαντα κι ακόμη πιο ασήμαντα ερωτήματα (Τι κοινό έχουν το μυαλό και το νερό; Ποιος είναι ο ρόλος του προ- στάτη; Τι συζητούσαν ο Ωριγένης με την Υπατία;), αλλού υπάρχουν μύθοι χωρίς επιμύθιο, άλλα είναι απλές ασκήσεις ύφους. Το βιβλίο αυτό δεν φιλοδοξεί να αλλάξει τη φύση του κό- σμου, τη ροή των πραγμάτων ή τον τρόπο σκέψης των ανθρώπων. Αν δώσει αφορμή σε κάποιους αναγνώστες να χαμογελάσουν, σε άλλους να σκεφτούν διάφορα, σε άλλους να αναπολήσουν και σ' άλλους να εκνευριστούν, θα έχει πετύχει το στόχο του.

Εικοσιτέσσερα γράμματα. Στο καθένα αντιστοιχεί μια εικονογραφημένη φρασούλα (γνωμικό, ερώτημα, συμβουλή) και στην απέναντι σελίδα ένα μικρό κείμενο (ιστοριούλα, ποιηματάκι, διάλογος), που περιέχουν λέξεις οι οποίες αρχίζουν με το αντίστοιχο γράμμα. Τα μικρά για την Πρώτη και τα μεγαλύτερα για τη Δευτέρα Δημοτικού (μεγάλων).

Ας μην περιμένει κανείς να βρει μια υπόρρητη ενότητα (παρότι κάθε άλλο παρά απαγορεύεται να την αναζητήσει όποιος θέλει). Σε αρκετά κείμενα δίνονται απαντήσεις σε ασήμαντα κι ακόμη πιο ασήμαντα ερωτήματα (Τι κοινό έχουν το μυαλό και το νερό; Ποιος είναι ο ρόλος του προστάτη; Τι συζητούσαν ο Ωριγένης με την Υπατία;), αλλού υπάρχουν μύθοι χωρίς επιμύθιο, άλλα είναι απλές ασκήσεις ύφους.

Το βιβλίο αυτό δεν φιλοδοξεί να αλλάξει τη φύση του κόσμου, τη ροή των πραγμάτων ή τον τρόπο σκέψης των ανθρώπων. Αν δώσει αφορμή σε κάποιους αναγνώστες να χαμογελάσουν, σε άλλους να σκεφτούν διάφορα, σε άλλους να αναπολήσουν και σ' άλλους να εκνευριστούν, θα έχει πετύχει το στόχο του. 

Πού μπορώ να το βρω;

 

Παρουσίαση του βιβλίου από την Τζέλα Βαρνάβα Σκούρα, ομότιμη καθηγήτρια Ε.Κ.Π.Α. 

Κριτική/παρουσίαση του Γιώργου Σταματόπουλου στην ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ

 

ΣΗΜΑΔΙ ΑΔΥΝΑΜΙΑΣ

Τσέλιου-Παππά, Σωτηρία
Μετά από είκοσι χρόνια γάμου, ο άντρας μου δεν άντεχε την ακαταστασία μου, την αταξία στην ντουλάπα και στα συρτάρια του, τα υπολείμματα κρέμας στο πρόσωπό μου, τα πινέλα και τους καμβάδες μου. Ζητούσε την ελευθερία του. Τα λόγια του κάθε λίγο τα διέκοπταν σιωπές, που έμεναν για ώρα ανοιχτές, και τότε ακούγαμε τους χτύπους του εκκρεμούς που είχαμε αγοράσει στο γαμήλιο ταξίδι μας στην Ελβετία.

Μετά από είκοσι χρόνια γάμου, ο άντρας μου δεν άντεχε την ακαταστασία μου, την αταξία στην ντουλάπα και στα συρτάρια του, τα υπολείμματα κρέμας στο πρόσωπό μου, τα πινέλα και τους καμβάδες μου. Ζητούσε την ελευθερία του. Τα λόγια του κάθε λίγο τα διέκοπταν σιωπές, που έμεναν για ώρα ανοιχτές, και τότε ακούγαμε τους χτύπους του εκκρεμούς που είχαμε αγοράσει στο γαμήλιο ταξίδι μας στην Ελβετία. Μίλαγε αργά, με το κεφάλι χαμηλωμένο, και συχνά έχανε τον ειρμό του. Εγώ πάλι νόμιζα πως άκουγα τις λέξεις, που κρέμονταν αβέβαιες πάνω από το κοτόπουλο, να πέφτουν αμάσητες πάνω στο τραπεζομάντιλο. Τα ερωτηματικά που ανέβαιναν στο στόμα μου τα έκανα τελείες και τα κατάπινα. Δεν είχαν καμιά σημασία τα σημεία στίξεως σ’ έναν χωρισμό, σκεφτόμουν.

 

Πού μπορώ να το βρω;

ΜΕΤΑ ΠΑΣΗΣ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑΣ, Ποικίλες σκέψεις στο πληκτρολόγιο

Μαυρουδής, Νότης
Το βιβλίο περιέχει κείμενα τα οποία ανεβάζω στην σελίδα μου στο facebook. Είναι μια διαδικασία την οποία ξεκίνησα από τον Φεβρουάριο του 2015 και, έκτοτε, δεν σταμάτησα ποτέ. Κάθε εβδομάδα, ή και δύο, τρεις φορές την εβδομάδα, αναρτώ τα σχολιάκια μου προσφέροντας απρόσκοπτα στους αναγνώστες τις σκέψεις μου, «Μετά πάσης ειλικρινείας», για να χρησιμοποιήσω και τον τίτλο τού βιβλίου. Το ότι αυτά τα κείμενα έχουν αναδημοσιευθεί και σε άλλες διαδικτυακές σελίδες, ομολογώ πως με ικανοποιεί και με παρακινεί να συνεχίζω το γράψιμο και την ενασχόλησή μου με τα καθημερινά και με ό,τι έχει σχέση με την κοινωνία και τον συνάνθρωπό μου, εδώ αλλά και αλλού.

Το ζητούμενο της συγγραφικής μου πρωτοβουλίας είναι -τι άλλο; -η προσπάθεια να καταθέσω τις προσωπικές μου σκέψεις, ελπίζοντας να συναντηθούν με εκείνες των άλλων ανθρώπων που έζησαν τα κοινά γεγονότα. Επαναλαμβάνω: τα γεγονότα ως αφορμή για βαθύτερη κατανόηση... Σε αυτό το σημείο λοιπόν θα ήθελα να εφιστήσω την προσοχή του αναγνώστη στις ημερομηνίες τις οποίες και συνέβησαν οι αφορμές των θεμάτων. Πάντα ο χρόνος δημιουργεί τα γεγονότα, μικρά ή μεγαλύτερα... Τα βιβλία είναι καταθέσεις σκέψεων, συγκινήσεων, αισθημάτων και μόνο έτσι μπορούν να εκληφθούν ως χρήσιμα. Γιατί ανοίγουν τους πνευματικούς μας ορίζοντες, δίνουν ευκαιρίες για ουσιαστική συντροφιά, στον ελεύθερο χρόνο που έχουμε, όπως και την δυνατότητα να... συνομιλήσουμε με τις σκέψεις ενός «άλλου», ο οποίος μπορεί να αποκαλυφθεί πως είναι ο «άλλος» μας εαυτός...

 

 

Πού μπορώ να το βρω;

ΓΕΡΝΑ, ΣΚΛΑΒΟΙ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΤΩΝ

Δουκέλλης, Αντώνης
Την εποχή που κυβερνήτης της Μυτιλήνης είναι ο γιος του πρώτου αυθέντη της, του Γενοβέζου έμπορου-πειρατή Φραγκίσκου Γατελούζου, το βράδυ μιας Μεγάλης Παρασκευής, Τούρκοι πειρατές εξορμούν εναντίον ενός παραθαλάσιου χωριού του Κόλπου Καλλονής και αιχμαλωτίζουν όλο το εκκλησίασμα του ναού που παρακολουθούσε τα Άγια Πάθη. Δυο αδέλφια είναι μέσα στους άμοιρους σκλάβους, χωρίζονται βίαια και γνωρίζουν μεγάλες ταλαιπωρίες μακριά απ' την πατρίδα τους. Θέτουν ως σκοπό της ζωής τους να ξανασμίξουν, αψηφώντας τις οδυνηρές περιπέτειες που τους επιφυλάσσει η μοίρα...

Τον 14ο αιώνα οι Τούρκοι έχουν καταλάβει σχεδόν ολόκληρη τη Μικρά Ασία. Εμιράτα ξεφυτρώνουν εδώ και κει και προσπαθούν να εδραιώσουν την κυριαρχία τους, έχοντας συνεχείς συγκρούσεις με τις δυνάμεις του Βυζαντίου. Οι Τούρκοι επεκτείνονται και στη θάλασσα, αρχικά με ρεσάλτα από τη στεριά σε μικρά σκάφη και σιγά-σιγά γιγαντώνονται και γίνονται αιμοβόροι πειρατές, κύριοι μεγάλων γαλερών.

Την εποχή που κυβερνήτης της Μυτιλήνης είναι ο γιος του πρώτου αυθέντη της, του Γενοβέζου έμπορου-πειρατή Φραγκίσκου Γατελούζου, το βράδυ μιας Μεγάλης Παρασκευής, Τούρκοι πειρατές εξορμούν εναντίον ενός παραθαλάσιου χωριού του Κόλπου Καλλονής και αιχμαλωτίζουν όλο το εκκλησίασμα του ναού που παρακολουθούσε τα Άγια Πάθη. Δυο αδέλφια είναι μέσα στους άμοιρους σκλάβους, χωρίζονται βίαια και γνωρίζουν μεγάλες ταλαιπωρίες μακριά απ' την πατρίδα τους. Θέτουν ως σκοπό της ζωής τους να ξανασμίξουν, αψηφώντας τις οδυνηρές περιπέτειες που τους επιφυλάσσει η μοίρα...

Παράλληλα με τη μυθοπλασία, ξεδιπλώνεται σε αδρές γραμμές το φαινόμενο της πειρατείας στο Αρχιπέλαγος, στην Άσπρη Θάλασσα και γενικά στη Μεσόγειο: Οι συγκρούσεις ανάμεσα στις θαλασσοκράτειρες πόλεις-κράτη Γένοβα και Βενετία, ο ανταγωνισμός τους για τα πλούσια αγαθά της Ανατολής από την Κρήτη έως τον Εύξεινο Πόντο, που αποκτούν με όρους εμπορίου αλλά κυρίως με τη βία.

Ένα από τα εμπορεύσιμα αγαθά για τα οποία ανταγωνίζονται Γενοβέζοι, Βενετοί και Τούρκοι, είναι οι σκλάβοι. Μια γλαφυρή αφήγηση για τους όρους λειτουργίας και τη φρικτή εικόνα του σκλαβοπάζαρου της Αμμοχώστου, δείχνει την ανθρώπινη αναλγησία μπροστά στο κέρδος και τη δύναμη. Κι όλα αυτά, καθώς η μεγάλη και ένδοξη Αυτοκρατορία του Βυζαντίου φθίνει και οδεύει προς το τέλος της μέσα σε ανταγωνισμούς, δολοπλοκίες και παράταιρες συμμαχίες με τους εχθρούς της.

Πού μπορώ να το βρω;

"Γέρνα" του Αντώνη Δουκέλη - Μάγδα Παπαδημητρίου-Σαμοθράκη, ΒΟΟKIA.GR